2013-10-25, 23:36
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Själv har jag precis kollat klart på Captain America: The First Avenger, och det här va inte bra någonstans alltså! Manuset är bedrövligt skulle jag säga med en hel del konstiga dialoger. Handlingen håller inte ihop speciellt bra, och det är ett par gånger jag var tvungen att fråga mig själv "vad fan händer just nu?". Toppa det men en hel del risiga skådespelarinsatser så går det inte att ge denna film något annat betyg än sämsta filmen om en Marvelhjälte hitintills.

Det enda positiva jag kan komma på med hela filmen är egentligen transformeringen av Chris Evans från superdupermega smal och spinkig till en riktigt deffad, ståtlig karl. Kudos till den mannen, helt klart! Skulle inte vilja veta vilket helvete han måste ha genomgått i träningsväg för att forma den kroppen utifrån sin förutsättningar när han va som minst.

Trots träningsfenomenet kan jag inte ge filmen annat än 1/5, riktigt sopig film!

Om jag inte missförstår dig så tror du att det är Chris Evans kropp som spelar Steve Rogers innan han blir Captain America?
Citera
2013-10-25, 23:49
Medlem
JensPulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Spellbound (1945)

Man satt ju som trollbunden! Nja, inte riktigt men till mestadels var denna väldigt fascinerande. Kanske aningen segstartad men när den väl kommer igång blir den högintressant. Skådespelet är bländande bra från Ingrid Bergman och Gregory Peck framförallt. Överlag bra rollprestationer i denna Hitchcock-thriller. Som vanligt med Hitchcock, är det passande musik, snyggt foto + att idén helt klart är spännande. Framförallt scenerna man får se från John's drömmar är otroligt snygga. Kändes nästan overkligt bra vill jag tycka. Jag saknar dock något för att sätta filmen i samma nivå som Psycho, Strangers on a Train och North by Northwest men Spellbound är fortfarande en film av mycket bra kaliber som levererar ett lysande skådespel och som jag sa - framförallt ett mästerligt foto!

7,5/10

En av mina favoritfilmer! Det är förresten Salvador Dali som designat drömscenerna.
Citera
2013-10-25, 23:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Själv har jag precis kollat klart på Captain America: The First Avenger, och det här va inte bra någonstans alltså!

Riktig skitfilm precis som nästan alla andra Avengers-filmer.
Citera
2013-10-25, 23:53
Medlem
mbois avatar
Empire Of The Sun från 1987. Regisserad av Steven Spielberg. Och med en 13 årig Christian Bale i huvudrollen. Bra film.
Citera
2013-10-25, 23:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Empire Of The Sun från 1987. Regisserad av Steven Spielberg. Och med en 13 årig Christian Bale i huvudrollen. Bra film.

En utav Spielbergs svagaste filmer i min mening och Crash samt The Atrocity Exhibition är bättre filmer efter Ballards romaner.
Citera
2013-10-25, 23:55
Medlem
jimmyfingerss avatar
Striking Distance (1993)

Polisthriller med Bruce Willis, Dennis Farina, Sarah Jessica Parker, Tom Sizemore, med flera. En seriemördare dumpar kroppar i floden, Willis karaktär tror att det är en polis som ligger bakom det. Och så vidare... Ganska klichéfylld och förutsägbar, men okej att vila ögonen på. En del bra skådespelare ändå.

4/10
Citera
2013-10-25, 23:57
Medlem
JensPulvers avatar
Jag såg "Maniac" idag.
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt2103217/
Väldigt lite spänning, men desto mera äckel. En av dess slafsscener följs av en spya, vilket t o m fick mig att må en aning illa.

Glömde betyg: 3/5
Senast redigerad av JensPulver 2013-10-26 kl. 00:00.
Citera
2013-10-26, 00:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
Jag såg "Maniac" idag.
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt2103217/
Väldigt lite spänning, men desto mera äckel. En av dess slafsscener följs av en spya, vilket t o m fick mig att må en aning illa.

Glömde betyg: 3/5

Har du sett originalet?
Citera
2013-10-26, 00:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JensPulver
En av mina favoritfilmer! Det är förresten Salvador Dali som designat drömscenerna.

Intressant. De var verkligen otroligt snyggt gjorda.
Citera
2013-10-26, 00:17
Medlem
JensPulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett originalet?
Nej, det har jag inte. Den är säkert bättre. Har du?
Citera
2013-10-26, 00:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
En utav Spielbergs svagaste filmer i min mening och Crash samt The Atrocity Exhibition är bättre filmer efter Ballards romaner.

Jag tycker tvärtom att den är väldigt bra med Bale i en tidig roll och Malkovich på topp i ena birollen.
Citera
2013-10-26, 00:19
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Striking Distance (1993)

Polisthriller med Bruce Willis, Dennis Farina, Sarah Jessica Parker, Tom Sizemore, med flera. En seriemördare dumpar kroppar i floden, Willis karaktär tror att det är en polis som ligger bakom det. Och så vidare... Ganska klichéfylld och förutsägbar, men okej att vila ögonen på. En del bra skådespelare ändå.

4/10

Håller med dig om att filmen inte direkt är nyskapande men helt ok var den som sagt. Aningen seg kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in