2013-01-18, 01:16
Medlem
RevisionistChannels avatar
http://www.imdb.com/title/tt0044834/?ref_=fn_al_tt_2

"Främlingslegionen" från 1953.
Citera
2013-01-18, 01:58
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Two-Minute Warning (1976)

Dagens filmskapare á la Michael Bay och Roland Emmerich har mycket att lära av 70-talets katastroffilmer. Det behöver inte handla om det visuella (högoktanig action och 10-sekundersklippningar) utan hur man bygger upp STÄMNINGAR. Hur många explositioner som än sker spelar ingen roll om vi inte känner med och bryr oss om karaktärerna.

För detta lyckas Two-Minute Warning verkligen med genom att låta oss följa 6-7 karaktärer ingående. Under en stor footballmatch på Los Angeles Coliseum-stadion med 90 000 åskådare går en skytt lös. Den enda som vet om hans existens är polisen, stadionägaren och ett SWAT-team. De måste arbeta så effektivt som möjligt för att inte läcka ut information och få publiken i panik vilket kan få dödlig utgång.

Charlton Heston är förvånansvärt nedtonat filmen igenom som polischef och John Cassavetes som ledare för SWAT-teamet har en mer framträdande tough guy-roll. Birollslistan är dessutom breddfylld av talang med Jack Klugman, Gena Rowlands, Martin Balsam, Beau Bridges etc.

Stadiumscenerna är fantastiskt bra filmade med vinklingar och sina panoreringar över det enorma publikhavet. Idag hade säkert alla åskådarna animerats. Det enda jag egentligen har att invända mot filmen är att den tar lite lång tid på att sig, skjutningarna kunde dock startat lite tidigare.

Two-Minute Warning påminde mycket om The Towering Inferno (1974), så gillar man lär man gilla denna.

Betyg: 3/5
Citera
2013-01-18, 02:25
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Handlingen har potential men jag får inte ut vad jag önskar av den.
Vad önskade du av den?

Citat:
Har du sett någon av remaksen?
Nej, jag har inte sett dem.
Citera
2013-01-18, 02:40
Medlem
AIKDaniels avatar
The dark knight rises

Den får 7/10.

Lägger min kommentar till varför i spoiler så att jag inte avslöjar något:
Öppna på egen risk då jag avslöjar lite i filmen.
Citera
2013-01-18, 03:31
Medlem
vonfnass avatar
Såg precis A Serbian Film.
För den som undrar vad jag tyckte, det kan ni läsa här, jag använder spoiler-taggar så att inlägget inte förstör för er som inte sett den. https://www.flashback.org/sp41543010
Citera
2013-01-18, 04:01
Medlem
Såg igår natt Seven psychopats och tycker verkligen att rullen var riktigt nice!
Ger den en 9/10 och känner verkligen att det var bra länge sedan jag såg en så pass bra film. Hoppas 2013 blir ett grymt filmår.
Citera
2013-01-18, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Jag tror de flesta av oss såg den för 2-3 år sen.
Och?
Citera
2013-01-18, 08:57
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigeralia
Och?

Den är ju värd att se om faktiskt.
Citera
2013-01-18, 09:26
Bannlyst
Paranormal Activity 4

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt2109184/
Trailer: http://www.imdb.com/video/imdb/vi2453513241/

Handling: I samma område som Katie och lilla Hunter försvann för fem år sedan, upplever Alice och hennes mamma att underliga saker händer sedan de nya grannarna Katie och hennes son Robbie flyttat in. Plötsligt ringer Robbie på dörren och frågar om han kan få stanna hos Alice familj, eftersom hans mamma tagits in på sjukhus. Problemet är att ingen verkar ha träffat hans mamma Katie ...

Min åsikt: Jag fattar egentligen inte vart all den dåliga kritiken kommer ifrån. Tycker att tidigare filmer har varit mer eller mindre bra men absolut inte dåliga och blev glatt överraskad över hur bra Paranormal Activity 4 faktiskt är. IMO är den definitivt sevärd om man har gillat tidigare filmer.

8/10
Citera
2013-01-18, 10:18
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Vad önskade du av den?

Nej, jag har inte sett dem.

Mer "skräck" om man kan säga så. Psykiskt jobbig skräck som gjorde att den skapade jobbiga tankar hos mig.
Citera
2013-01-18, 11:40
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Mer "skräck" om man kan säga så. Psykiskt jobbig skräck som gjorde att den skapade jobbiga tankar hos mig.
Men du håller väl med om att den är riktigt snygg och tekniskt imponerande för att vara en svensk film från 1920-talet?
Citera
2013-01-18, 12:15
Medlem
Carlcoolings avatar
Django
Jag såg Django som uppladdning inför Django Unchained. Jag tyckte den var bra, trots vissa plotholes.
Filmen får 7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in