2013-08-25, 15:02
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
The Notebook (Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta, hur tänkte man här?) (2005) och franska Romance (X) (1999). Ingen av dem var något vidare, fattar inte vad folk ser i Dagboken. Fullproppad med klyschor och en alzheimerhistoria som inte alls passar ihop med resten. Jag är visserligen inte målgruppen för "passionerade kärlekshistorier", tyckte denna kändes som en harlequin-roman ungefär, men snacka om sömnpiller. Tantsnusk av tråkigaste slaget.
Vill man ha en romantisk alzheimersfilm hade jag valt A Moment to Remember (2004) alla dagar i veckan.
Senast redigerad av BlackMetal 2013-08-25 kl. 15:05.
Citera
2013-08-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Vill man ha en romantisk alzheimersfilm hade jag valt A Moment to Remember (2004) alla dagar i veckan.

Har den hemma och planerar att se den inom en inte alltför avlägsen framtid.
Citera
2013-08-25, 15:28
Medlem
Citat:
The Notebook (Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta, hur tänkte man här?) (2005) och franska Romance (X) (1999). Ingen av dem var något vidare, fattar inte vad folk ser i Dagboken. Fullproppad med klyschor och en alzheimerhistoria som inte alls passar ihop med resten. Jag är visserligen inte målgruppen för "passionerade kärlekshistorier", tyckte denna kändes som en harlequin-roman ungefär, men snacka om sömnpiller. Tantsnusk av tråkigaste slaget.

Romance var bättre, men jobbig på sitt sätt. "Fransk" i negativ bemärkelse i all sin pratighet.

Korrigerar mig själv, The Notebook är från 2004 och ej 2005.
Citera
2013-08-25, 15:40
Medlem
potatisbondes avatar
Torkel i knipa

Filmen handlar om lilla Torkel som går på en mellanstadieskola när han en dag får en ny vikarie vid namn Gunnar. Gunnar är en sann naturälskare. Torkel begår då misstaget att på en rast råka sätta sig på en stackars spindel vilket Gunnar ser. Filmen går sedan ut på hur Gunnar ska kunna hämnas på Torkel för att ha dödat den oskyldiga lilla spindeln.

Jag tycker att denna film är fina grejer och rekommenderar den gärna till folk som frågar efter tips på en sevärd film. Den ligger varmt åt hjärtat, en film man borde se innan man lämnar denna värld.

Den får 8/10 potatisar.
Senast redigerad av potatisbonde 2013-08-25 kl. 15:42. Anledning: Stavfel
Citera
2013-08-25, 15:52
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisbonde
Torkel i knipa

Filmen handlar om lilla Torkel som går på en mellanstadieskola när han en dag får en ny vikarie vid namn Gunnar. Gunnar är en sann naturälskare. Torkel begår då misstaget att på en rast råka sätta sig på en stackars spindel vilket Gunnar ser. Filmen går sedan ut på hur Gunnar ska kunna hämnas på Torkel för att ha dödat den oskyldiga lilla spindeln.

Jag tycker att denna film är fina grejer och rekommenderar den gärna till folk som frågar efter tips på en sevärd film. Den ligger varmt åt hjärtat, en film man borde se innan man lämnar denna värld.

Den får 8/10 potatisar.
Kom nu, så går vi in och spöar din far!
Citera
2013-08-25, 16:01
Medlem
wilts avatar
Såg nyss klart Sökarna

www.imdb.com/title/tt0108275/

Alla här inne borde väl känna till denna film. Liam Norberg som kriminell. Rätt så dum film men lite rolig att se på på grund av all 90-tals kitsch den innehåller. Dialogen ger dessutom upphov till gapskratt med jämna mellanrum. Vad jag lärde mig denna gång av filmen är att Thorsten Flinck uppenbarligen är en nagelbitare. Han hade totalt uppätna fingernaglar i filmen.

Betyg 4/10

(så dålig att den är bra)
Citera
2013-08-25, 16:07
Medlem
Identity (2003).

Tio personer som inte känner varandra tvingas från var sitt håll under en natt med kraftigt oväder ta in på ett motell där mördandet tar vid.

Hyfsat underhållande thriller, om än något förutsägbar.

2.5 av 5.
Citera
2013-08-25, 16:09
Medlem
Citat:
Identity (2003).

Tio personer som inte känner varandra tvingas från var sitt håll under en natt med kraftigt oväder ta in på ett motell där mördandet tar vid.

Hyfsat underhållande thriller, om än något förutsägbar.

2.5 av 5.

Första gången jag hör ett case om att Identity skulle vara förutsägbar.
Citera
2013-08-25, 16:11
Medlem
Lotsos avatar
Stand Up Guys (2013)

Jag debatterar om jag egentligen ska ta och skriva en recension på denna filmen då där verkligen inte är så mycket att skriva om.
Filmen handlar om att Val (Al Pacino) kommer ut från fängelse efter 28år. Men hans vän Doc (Christopher Walken) har fått i uppdrag av en högre rankad man vid namn Claphands (Mark Margolis) att döda Val eftersom Val "dödade" Claphands enda son. Val veta om att Doc har fått uppdraget och dem njuter av en sista kväll. Sedan är resten av filmen Val och Doc sista utekväll där hela filmen utspelar sig under en hel natt där även deras andre vän Hirsch (Alan Arkin) också följer med på deras utekväll.
Filmens handling är som sagt ganska så tunn där är inte direkt mycket som händer men vad som gör filmen någorlunda sevärd är Al Pacino och Christopher Walken. Deras kemi mellan varandra är tillräckligt bra för att jag ska köpa deras vänskap även ifall deras skådespeleri inte är på topp i några scener. Jag gillar också att hela filmen utspelar sig under en natt och att dem återkommer till samma miljöer igen och dem hamnar också i ett litet miniuppdrag under nattens gång.

Vad som inte riktigt funkar med filmen är att den inte riktigt är underhållande, trots att jag gillade att den utspelade sig under en och samma natt vilket är något jag gillar en hel del i filmer. Så kändes det som den stod och stampade på samma ställe en hel del.
Dessutom så är Alan Arkin bara med i 15minuter vilket var riktigt tråkigt då höjdpunkten är att se dessa tre gamla skådespelare uppe i åldern men fortfarande gör saker som om dem vore ungdomar.

I sin helhet en helt okej film. Där är som sagt inte mycket att skriva om den där händer inte så mycket.
Men jag fick från filmen att detta är en vänskapsberättelse om två vänner som har en sista kväll tillsammans innan en av dem måste dö och dem båda två vet konsekvenserna och dem åda två vet att det hela suger men att de måste göras.
Den är sevärd enbart för dem tre huvudrollsinnehavarna men också om du gillar filmer som utspelar sig under en och samma dag så är den värd en titt på också. Dock hade dem kunnat expanderat miljöerna lite mer dock.
Ta filmen för vad den är och bedöm själva.

2.5 av 5

http://www.imdb.com/title/tt1389096/

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=uo1TqQdDbws
Citera
2013-08-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Första gången jag hör ett case om att Identity skulle vara förutsägbar.

Jaså minsann? På filmtipset är det flera stycken som också anser det. Nog tycker jag twistar av detta slag börjar kännas ganska så vanliga vid det här laget. Men det är klart, filmen har tio år på nacken och då var kanske läget lite annorlunda.
Citera
2013-08-25, 17:59
Medlem
BlackMetals avatar
Amphibian Man (1962)
http://www.imdb.com/title/tt0055844/?ref_=fn_al_tt_2

Kultstatus i alla ära men det här var verkligen inget för mig. Det är ett romantiskt drama med ett sci-fi-element som motivering till det hela så jag tycker kanske inte riktigt att den passade på listan jag försöker beta av och därför kommer inte heller någon recension utan bara ett snabbt omdöme.

Tråkig, ostig och långsam utan något visuellt/audiellt utmärkande som gör själ för tempot. Det är en Romeo och Julia-historia adapterad till en hamnstad där "Romeo" har gälar och tvingas leva i vattnet.
Edit: Jag tyckte slutet och uppslösningen var ett stort lyft från resten och helt okay men det räcker inte riktigt för att resa filmen i mina ögon och det är därför den inte får en klar 1:a av mig även om jag inte gillade den alls.

1.5/5
Senast redigerad av BlackMetal 2013-08-25 kl. 18:06.
Citera
2013-08-25, 20:23
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sharknado.

Visste redan på förhand vad man gav sej in på, titeln talar ju sitt tydliga språk och naturligtvis var det en skitfilm, min enda förhoppning var att den skulle underhålla en lite granna men nej, det misslyckades den med och för att vara ärlig lyckades den inte med särskilt mycket. Uselt skådespeleri, manus, handling, CGI och även detaljmässigt var det en hel del man fann störande. Självklart ska man inte ta denna film på största allvar utan snarare med största möjliga tramshumör. Kan vara en bra film att se tillsammans med ett par polare och bara skratta men betyget landar såklart på en stenhård:

1/10.

Tyckte faktiskt den var lite underhållande trots sin uselhet. Det är lite det som är charmen. Dock hade den en av de sämsta inledningar jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in