2013-08-19, 11:38
Medlem
A-llusions avatar
Iron Man 3

Som tidigare skrev. För mkt teknik ,visst det är bara film men av alla Marvel filmer där ute så är Iron Man en av dom sämre samt. Captain America.

2/5
Citera
2013-08-19, 11:55
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Raging Bull (1980)

Orsaken till att jag inte blev överförtjust i filmen är alltså Jake La Motta himself; jag vill att han ska förlora sina matcher och önskar fanskapet olycka filmen igenom.

Så, filmen kunde knappast gjorts bättre, och ändå blir det bara 6/10. Jake La Mottas fel.

http://www.imdb.com/title/tt0081398/?ref_=sr_1
Det är inte tänkt att man ska "hejja" på han utan att man snarare ska förstå varför han gör som han gjorde. Dock tycker jag att De Niro ändå lyckas fånga någon slags sympati hos denna väldigt självdestruktiva människa.
Citera
2013-08-19, 12:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jag tror heller inte man ska gå in med för höga förväntningar eller förvänta sig Gudfadern när man ser på en film som heter Sharknado.
Gillar själv Asylum filmerna en del dock finns där några som verkligen är skit.

Precis!
Citera
2013-08-19, 12:56
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jag tror heller inte man ska gå in med för höga förväntningar eller förvänta sig Gudfadern när man ser på en film som heter Sharknado.
Gillar själv Asylum filmerna en del dock finns där några som verkligen är skit.
Fast det känns ju lite som att gå till ett sunkigt kebabhak med kackelackor i köket och halvruttet veckogammalt kebabkött och ge maten betyget 5/5 eftersom det smakade bättre än man trott.

Jag kräver BETYDLIGT mer av en film än att bli någorlunda underhållen för att den skall få betyget 5/5, alltså att den är ett mästerverk.
Citera
2013-08-19, 13:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
Fast det känns ju lite som att gå till ett sunkigt kebabhak med kackelackor i köket och halvruttet veckogammalt kebabkött och ge maten betyget 5/5 eftersom det smakade bättre än man trott.

Jag kräver BETYDLIGT mer av en film än att bli någorlunda underhållen för att den skall få betyget 5/5, alltså att den är ett mästerverk.

Nu gillar jag ju redan sen innan mycket av de filmerna som The Asylum ligger bakom, och med tanke på hur pass hyllad denna blivit kände jag redan på mig att den skulle falla mig i smaken. Jag ger femmor utifrån två premisser och grader, filmer som berör mig emotionellt och har mer än filmer som jag ger fyror, filmer som Stalker, Eyes Wide Shut och så vidare. Sedan finns filmerna jag gillar för att dom underhåller mig enormt mycket och som jag kan tänka mig att se om flera gånger i livet, oavsett om det handlar om att se om dom dagen efter eller nästa månad, filmer som Troll 2 och Manos: The Hands of Fate. Kort och gott bedömer alla filmer olika och för mig är femmor oftast två vitt skilda grader av betyg.
Citera
2013-08-19, 13:32
Medlem
Mellbergans avatar
Unbreakable (2000)

En mörk tung thriller med Bruce Willis. Precis i min filmsmak. Gillade starkt Elijah Price(Samuel L. Jackson) skådespel. Scenen där Elijah Price (som hade någon form av bensjukdom, som gjorde att han bröt sina ben hur lätt som helst), skulle gå ner för den långa trappan var ju fenomenal.

Stark 4/5.
Citera
2013-08-19, 18:15
Medlem
AuticaMinores avatar
http://www.youtube.com/watch?v=tTmK1pu4ZjU

Ingen riktig film utan mer en sorts introduktion och övergång från spel till cgi.

Grafik och karaktärernas animering kan man ju ha en del synpunkter på men jag ser ändå själva helheten som ett friskt försök till att främja fler idéer och önskningar om just en datoranimerad långfilm då jag tror att mycket av spelets oskuldsfulla, sagopräglade stämning och avskalade dramatik hade tappats rejält i ev. live action-format.

Har även svårt att se någon av dagens unga skådisförmågor axla rollen som vår stoiske emohjälte på ett sätt som inte frambringar ofrivilliga fnissanfall hos publiken.
Är nog rätt få unga män som kan bära upp vita tajts med grön tomteluva utan att tappa all trovärdighet.
Citera
2013-08-19, 19:46
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag hade skitkul då jag såg den och blev grymt underhållen, film ska inte vara seriös alla gånger!
Nä, det håller jag med om! Men tycker fortfarande inte om Sharknado
Citera
2013-08-19, 21:03
Medlem
Zaxxons avatar
Luftslottet som sprängdes, sista dyngan i feministologin. Självklart förutsägbar på alla sätt och vis. Fattar inte att dessa tre högar av skit fått sån uppmärksamhet, eller vänta, jo.. det fattar jag precis (med hänvisning till sista ordet i första meningen).
Senast redigerad av Zaxxon 2013-08-19 kl. 21:07.
Citera
2013-08-19, 22:59
Medlem
Kick Ass.
Mycket bra film, gillade Cage extremt mycket. Dock lite besviken på att Hit Girl inte var äldre. 9/10!
Citera
2013-08-19, 23:00
Medlem
Theekmans avatar
We Steal Secrets: The Story of WikiLeaks

Ren propaganda film. Lägg märke till titeln "We Steal Secrets" inte We Reveals Secrets. Hur man kan vinkla en film på ett sånt sätt Alex Gibney (manus, regissör) lyckades med gjorde mig irriterad.

Julian Assange är i filmen Schizofren, paranoid & rent psykopatisk. Snowden som dom tar upp är det många fel på med. Hela propaganda filmen vill framföra att berätta inget hemligt som folk borde veta det kan leda till fängelse eller avrättning & man kan inte lita på någon, speciellt inte Assange.

1 av 10
Citera
2013-08-19, 23:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Nä, det håller jag med om! Men tycker fortfarande inte om Sharknado

Nej, alla tycker ju som tur är inte lika! Hur förhåller du dig till The Asylums filmer annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in