Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Antar att om man inte är så försjunken i B-film så är det svårt att veta vem han är, själv drar jag hem resten av hans filmer nu som jag inte har sett, blir ett litet marathon.
Men jag tycker ju jag annars har bra koll inom B-filmer
OnT:
WaTerror! 
Jurassic Shark (2012)
Jag orkar seriöst inte skriva en recension på denna filmen just på grund av hur dålig den är och vilken förolämpning den är åt filmer överlag. Men för shits and giggles kommer här en recension samt jag har recenserat alla andra haj filmerna så får ju följa strukturen och en röd röd genom det hela.
Denna filmen är lika mycket inom värde i produktion som en gymnasium elev som går på någon filmskola men till och med i filmskola kommer man på bättre idéer än detta. Hela produktionen är ett rent skämt men till skillnad från Birdemic som fick mig att skratta åt den usla produktionen blev jag bara uttråkad, arg och trött av den.
Detta kan nog vara den sämsta haj filmen jag sett någonsin där alla andra haj filmerna har något underhållande i sig eller någon stjärna som man tycker om som dyker upp. Men detta är bara en smörja rakt igenom och det roliga är den är bara 1 timme lång. Där resterande 15min är eftertexter.
Filmen försöker också ha slow-motion scener som inte ens passar in i filmen och med de usla ljudet blir slow-motion scenerna riktigt kassa och man undrar till vilken nytta och fördel tänkte man där? Slow-motion scener använder man av en anledning men här slängde dem bara in det för att dra ut på det hela, vilket vissa scener också är. Förtexterna spelas alldeles för länge, där är en scen där dem går i en skog och detta pågår i ca. 1min. Använd klippningen bättre för helvete! Men till och med redigeringen är för kass.
Sedan är där ju ingen handling överhuvudtaget. Dem är alla i något område eller på någon ö också är en haj där och några tjuvar också håller dem på att gå fram och tillbaka till samma ställe från haj till skog under detta en timmes pass och det blir bara uttråkad. Åtminstone i Birdemic så förflyttar dem sig och introducerar nya karaktärer som du skrattar åt.
Inte ens hajen är knappt med och när den väl synts till är det ingen Megladon utan bara en datagjord vithaj. Till filmens credit så har jag sett värre haj effekter så de kan den väl få. Det sägs att filmen hade 0kr i budget vilket jag inte alls tror på men om det nu är fallet kan jag förstå lite av varför produktionen är som den är men jag vill inte skryta men jag lovar att jag hade kunnat göra ett bättre jobb med karaktärerna, dialogerna och redigeringen.
I sin helhet rena skräpet. En gymnasieelev hade kunnat göra jobbet bättre för det är precis vad hela filmen känns som. Att jag precis sett en gymnasieelevs film. Där är ingen charm i filmen överhuvudtaget, den går bara från punkt A till B och sedan tillbaka till punkt A igen och går bara i en enda cirkel. Där är ingenting spännande, intressant eller underhållande i denna filmen.
Jag är en person som i de flesta fall faller för en del B-filmer och har sett en hel del men detta är en av de sämsta filmerna.
Ni som påstår Plan 9 from Outer Space är världens sämsta film, ta en titt på denna innan ni tar ett sådant beslut.
0.5 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt2071491/?ref_=sr_6
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=oehW-BRnbNk