Jag tycker det är värt att ladda ner filmen om man funderat på att göra det så länge, om än bara för att stilla nyfikenheten.
Precis, varit nyfiken på den sedan 1995 då jag skymtade den i videobutiken första gången och trodde att den var som Motorsågsmassakern fast med en gräsklippare, hade inte sett Braindead ännu vid den tidpunkten.
En skola gör allt för att gå vidare efter en tragiskt händelse före sommarlovet, vilket en stammande Hiroshi Abe får en nyckelroll i, fast inte på det vis skolledningen tänkt sig.
Inget mästerverk men ändå en sevärd rulle som ger sig an den japanska saving face-kulturen. Personligen kan jag tycka att Filmtipsets handlingsbeskrivning ger lite för mycket information sett till hur Nakanishi valt att lägga upp det, jag hade hellre inte vetat något i förväg.
Jag var och kolla på Stålmannen ikväll i 3D.
Och jag måste säga att det var onekligen en jävligt mäktig och välgjord film.
Enorma explosioner, det vibrerade rätt bra i stolen ett par gånger
En riktigt häftig film helt enkelt.
5/5
En sak till också:
Hota aldrig Stålis mamma, det gör honom väldigt förbannad
Precis, varit nyfiken på den sedan 1995 då jag skymtade den i videobutiken första gången och trodde att den var som Motorsågsmassakern fast med en gräsklippare, hade inte sett Braindead ännu vid den tidpunkten.
Så illa som de säger att den är var den inte, fortfarande bra skådespeleri från Brosnan och Fahey. Förstår inte varför folk drar in boken i det hela, den har ju inte något med boken att göra mer än namnet, varför de drog med Kings namn var ju bara ett dumt reklamtrick som de sedan blev stämda för av just King också.
Så illa som de säger att den är var den inte, fortfarande bra skådespeleri från Brosnan och Fahey. Förstår inte varför folk drar in boken i det hela, den har ju inte något med boken att göra mer än namnet, varför de drog med Kings namn var ju bara ett dumt reklamtrick som de sedan blev stämda för av just King också.
Jag har läst de flesta av Kings romaner och äger mellan trettiofem-fyrtio böcker av honom hemma, dock har jag läst väldigt få utav hans novellsamlingar, således har jag ingen relation till novellen men är minst sagt sugen då folk tycker att den suger.
Jag har läst de flesta av Kings romaner och äger mellan trettiofem-fyrtio böcker av honom hemma, dock har jag läst väldigt få utav hans novellsamlingar, således har jag ingen relation till novellen men är minst sagt sugen då folk tycker att den suger.
Tror du kommer gilla den Jag såg dock inte directors cut som är på 141 min, såg den vanliga versionen som klockar in på 107 min.
Såg precis 40 minuter av 22 & over fy helvete vilken sörja.
Såg halva filmen och somnade sen,fyfn va kass den var. Kan inte ge den ett betyg eftersom jag inte såg hela men undrar om filmen skulle bli bättre på slutet,tvivlar på det.
Nej, detta var inget att hänga i granen. Förväntade mig något i stil med den fantastiska filmen Dog Soldiers men det blev det verkligen inte. Väldigt händelsefattig och när det väl hände något så klippte de oftast till en ny scen. Dåligt manus och från ungdomarna var det taffligt skådespeleri.
Men det fanns några ljusglimtar igenom filmen, scenerna mellan Tim Thomerson och John Saxon var riktigt bra, och det märks att de är duktiga och gjorde allt vad de kunde för att försöka rädda filmen, men tyvärr så hjälper det inte, detta är tyvärr en oundviklig etta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!