2013-06-30, 23:54
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Såg precis 40 minuter av 22 & over fy helvete vilken sörja.
Ja, skrämmande usel.

Såg precis Django (1966) för första gången på ett antal år. Fantastiskt bra rulle.
Citera
2013-06-30, 23:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gantz92
Jag tycker det är värt att ladda ner filmen om man funderat på att göra det så länge, om än bara för att stilla nyfikenheten.

Precis, varit nyfiken på den sedan 1995 då jag skymtade den i videobutiken första gången och trodde att den var som Motorsågsmassakern fast med en gräsklippare, hade inte sett Braindead ännu vid den tidpunkten.
Citera
2013-07-01, 00:09
Medlem
The Blue Bird (Ao Tori) av Kenji Nakanishi

En skola gör allt för att gå vidare efter en tragiskt händelse före sommarlovet, vilket en stammande Hiroshi Abe får en nyckelroll i, fast inte på det vis skolledningen tänkt sig.

Inget mästerverk men ändå en sevärd rulle som ger sig an den japanska saving face-kulturen. Personligen kan jag tycka att Filmtipsets handlingsbeskrivning ger lite för mycket information sett till hur Nakanishi valt att lägga upp det, jag hade hellre inte vetat något i förväg.
Citera
2013-07-01, 00:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Var glad att du bara såg fyrtio minuter och inte hela filmen.
Citera
2013-07-01, 00:16
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag var och kolla på Stålmannen ikväll i 3D.
Och jag måste säga att det var onekligen en jävligt mäktig och välgjord film.
Enorma explosioner, det vibrerade rätt bra i stolen ett par gånger
En riktigt häftig film helt enkelt.

5/5

En sak till också:
Citera
2013-07-01, 00:18
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Precis, varit nyfiken på den sedan 1995 då jag skymtade den i videobutiken första gången och trodde att den var som Motorsågsmassakern fast med en gräsklippare, hade inte sett Braindead ännu vid den tidpunkten.

Så illa som de säger att den är var den inte, fortfarande bra skådespeleri från Brosnan och Fahey. Förstår inte varför folk drar in boken i det hela, den har ju inte något med boken att göra mer än namnet, varför de drog med Kings namn var ju bara ett dumt reklamtrick som de sedan blev stämda för av just King också.
Citera
2013-07-01, 00:18
Medlem
Bittersteels avatar
Såg Man of Steel. Fy fan, vad cool den var.
4/5
Citera
2013-07-01, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bittersteel
Såg Man of Steel. Fy fan, vad cool den var.
4/5

Utveckla, har inte sett den än. Om det är som skrevs ovan, mycket explosioner och annat tufft, är det inte mycket för mig är jag rädd.
Citera
2013-07-01, 00:20
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Så illa som de säger att den är var den inte, fortfarande bra skådespeleri från Brosnan och Fahey. Förstår inte varför folk drar in boken i det hela, den har ju inte något med boken att göra mer än namnet, varför de drog med Kings namn var ju bara ett dumt reklamtrick som de sedan blev stämda för av just King också.

Jag har läst de flesta av Kings romaner och äger mellan trettiofem-fyrtio böcker av honom hemma, dock har jag läst väldigt få utav hans novellsamlingar, således har jag ingen relation till novellen men är minst sagt sugen då folk tycker att den suger.
Citera
2013-07-01, 00:55
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har läst de flesta av Kings romaner och äger mellan trettiofem-fyrtio böcker av honom hemma, dock har jag läst väldigt få utav hans novellsamlingar, således har jag ingen relation till novellen men är minst sagt sugen då folk tycker att den suger.

Tror du kommer gilla den Jag såg dock inte directors cut som är på 141 min, såg den vanliga versionen som klockar in på 107 min.
Citera
2013-07-01, 11:20
Medlem
A-llusions avatar
Citat:

Såg halva filmen och somnade sen,fyfn va kass den var. Kan inte ge den ett betyg eftersom jag inte såg hela men undrar om filmen skulle bli bättre på slutet,tvivlar på det.
Citera
2013-07-01, 13:30
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
War Wolves (2009)

Nej, detta var inget att hänga i granen. Förväntade mig något i stil med den fantastiska filmen Dog Soldiers men det blev det verkligen inte. Väldigt händelsefattig och när det väl hände något så klippte de oftast till en ny scen. Dåligt manus och från ungdomarna var det taffligt skådespeleri.

Men det fanns några ljusglimtar igenom filmen, scenerna mellan Tim Thomerson och John Saxon var riktigt bra, och det märks att de är duktiga och gjorde allt vad de kunde för att försöka rädda filmen, men tyvärr så hjälper det inte, detta är tyvärr en oundviklig etta.

1/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in