2013-06-12, 22:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Brad Pitt är i stort sett det enda som jag gillar med filmen, han är riktigt rolig i den faktiskt. Men han är knappt med något. Ha inga stora förväntningar på Burn After Reading, en av Brödernas sämre filmer.

Har du sett Blood Simple av dom? En av deras bästa filmer!

OK. Covern ser då i vilket fall lovande ut. Cool som den brukar vara när bröderna gör filmer. Men vem vet, jag kanske gillar den mer än du?

OK! Då fick man ytterliggare en Coen-rulle på lagret då. Blood Simpel ska jag också se.
Citera
2013-06-12, 22:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Oz the Great and Powerful (2013)

Väldigt sunkig film.
Inte mycket att skriva om den,färgglatt var det ju iaf...

4/10

http://www.imdb.com/title/tt1623205/?ref_=sr_1

Såg den också idag för bara några timmar sen och led igenom större delen av filmen, ingen som helst charm eller magi i skapandet och berättandet som jag finner synonymt med Raimis filmer. Gick fan inte att ta James Franco på allvar samtidigt som hans karaktär skar sig emot greenscreenern i bakgrunden och Zack Braff som filmens comical relief fick mig att spy lite varje gång han öppnade käften. Verkligen ingen bra prequel till The Wizard of Oz som är en film jag håller varmt om hjärtat, detta är ta mig fan Raimis sämsta film tillsammans med Spider-Man 3.
Citera
2013-06-12, 22:25
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg den också idag för bara några timmar sen och led igenom större delen av filmen, ingen som helst charm eller magi i skapandet och berättandet som jag finner synonymt med Raimis filmer. Gick fan inte att ta James Franco på allvar samtidigt som hans karaktär skar sig emot greenscreenern i bakgrunden och Zack Braff som filmens comical relief fick mig att spy lite varje gång han öppnade käften. Verkligen ingen bra prequel till The Wizard of Oz som är en film jag håller varmt om hjärtat, detta är ta mig fan Raimis sämsta film tillsammans med Spider-Man 3.

Har den på datorn hemma, kanske blir att jag skippar den.

Vad tycker du om James Franco i övrigt förresten?
Citera
2013-06-12, 22:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
OK! Då fick man ytterliggare en Coen-rulle på lagret då. Blood Simpel ska jag också se.

Du kan alltid se Crimewave också, manus av bröderna Coen och regi av Sam Raimi.

http://www.imdb.com/title/tt0088967/
Citera
2013-06-12, 22:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har den på datorn hemma, kanske blir att jag skippar den.

Vad tycker du om James Franco i övrigt förresten?

Om du inte har något emot att lida igenom 130 minuter och ödsla tid på det så kan du se den, skippa annars är mitt förslag.

Jag är annars lite tudelad till James Franco, tycker om honom i Freaks and Geeks samt i Spider-Man 1 och 2, resten av filmerna jag sett honom i har inte lämnat några stora avtryck direkt, som den där stonerkomedin med Seth Rogen, fyfan vilken skit!
Citera
2013-06-12, 22:33
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Om du inte har något emot att lida igenom 130 minuter och ödsla tid på det så kan du se den, skippa annars är mitt förslag.

Jag är annars lite tudelad till James Franco, tycker om honom i Freaks and Geeks samt i Spider-Man 1 och 2, resten av filmerna jag sett honom i har inte lämnat några stora avtryck direkt, som den där stonerkomedin med Seth Rogen, fyfan vilken skit!

Då blir det nog att jag hoppar den, tack för varningen

Ja, i Freaks and Geeks är han verkligen klockren! Riktigt bra. Haha, du tänker på Pineapple Express? Själv tycker jag verkligen om honom i den filmen, och tycker även att filmen är rolig överlag också, gillar sådan hjärndöd humor när jag är på det humöret.

Men han verkar göra en del intressanta projekt som regissör däremot när man kollar på imdb och filmtipset, har däremot inte kommit över något än. Skall fortsätta leta lite så hittar jag nog tillslut.
Citera
2013-06-12, 22:33
Medlem
P.Gs avatar
Stoker (2013)

Bra regi, men manuset och särskilt familjedynamiken känns inte helt klockren.

3/5
Citera
2013-06-12, 22:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Haha, du tänker på Pineapple Express? Själv tycker jag verkligen om honom i den filmen, och tycker även att filmen är rolig överlag också, gillar sådan hjärndöd humor när jag är på det humöret.

Så heter den ja! Jag har personligen skitsvårt för stonerkomedier och räcker att kika på Cannabisforumet här på Flashback för att bli underhållen av hjärndöda individer som röker bort sina liv, men om jag ska välja en stonerkomedi som jag gillar så får det bli Friday med Ice Cube och Chris Tucker.
Citera
2013-06-12, 22:48
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Du kan alltid se Crimewave också, manus av bröderna Coen och regi av Sam Raimi.

http://www.imdb.com/title/tt0088967/

Ja, båda bröderna medverkar även framför kameran vad det verkar.
Citera
2013-06-12, 22:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ja, båda bröderna medverkar även framför kameran vad det verkar.

Har inte sett den själv ännu, men blir väl någon dag framöver!
Citera
2013-06-12, 22:54
Medlem
4LMNTs avatar
Valentines day med massa bra kändisar som Julia Roberts, Jennifer Garner, Jessica Alba, Ashton Kutcher osv. Bra film om man gillar snuttegull tjejfilmer som jag gör, satt och hade världens bredaste smil på läpparna när den var slut.
Citera
2013-06-12, 22:58
Medlem
Petterrors avatar
Madame Curie (1943)
Stabil film som aldrig lyfter. Skådespelet innehöll en del missar men var ändå bra på det hela taget. Walter Pidgeon höll stundom väldigt hög klass.

3 av 5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in