2013-05-20, 13:52
Medlem
Herrtrosas avatar
Being John Malkovich, som jag gav ett andra försök. Såg en fjärdedel av den för flera flera år sedan och misstänkte att jag kunde uppskatta den på senare tid. Mycket riktigt. Fyra hallonbåtar av fem möjliga!
Citera
2013-05-20, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
AVP(2004).
Trodde att det skulle vara en riktig skitrulle men blev possitivt överaskad.
6/10.

En av mina favoriter. Skitnice på Bluray, särskilt om man ser på den bäng.
Citera
2013-05-20, 14:06
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smetOklet
En av mina favoriter. Skitnice på Bluray, särskilt om man ser på den bäng.

Precis vad jag skrev,men tog bort det i sista sekund.
Den hade nog vart ännu ett snäpp bättre om man hade rökt en gås.
Citera
2013-05-20, 17:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kom bra mycket bättre filmer än den 1992 tänker jag spontant, bra år överlag.

Nu gjorde du så jag fick en strålande idè,tack! Nu skall jag spendera den närmaste timman framför filmtipset och skapa års-listor så jag kan se exakt vilka filmer jag betygsatt för varje årtal så har man det lätt överskådligt också. Fast kör bara från 1980-framåt, eftersom det är mest 80-tal/90-tals filmer jag ser nu för tiden, kanske lägger till 70-talet sen också men vi får se.

Personlig statistik på FT har väl bara för årtionden just nu så kommer va gött att ha lite mer koll på vilka år som vart de bästa genom de senaste årtiondena
Citera
2013-05-20, 17:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Nu gjorde du så jag fick en strålande idè,tack! Nu skall jag spendera den närmaste timman framför filmtipset och skapa års-listor så jag kan se exakt vilka filmer jag betygsatt för varje årtal så har man det lätt överskådligt också. Fast kör bara från 1980-framåt, eftersom det är mest 80-tal/90-tals filmer jag ser nu för tiden, kanske lägger till 70-talet sen också men vi får se.

Personlig statistik på FT har väl bara för årtionden just nu så kommer va gött att ha lite mer koll på vilka år som vart de bästa genom de senaste årtiondena

Har du någon favoritfilm ifrån 1992? Min personliga favorit är nog Aladdin!
Citera
2013-05-20, 17:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du någon favoritfilm ifrån 1992? Min personliga favorit är nog Aladdin!

Aladdin är riktigt, riktigt bra! Men min personliga favorit är nog Newsies, riktig nostalgi för mig. En Disneyfilm som inte är alls känd och räknas som en riktigt stor flopp. Men min bror köpte den åt mig när jag var liten kid när han var utomlands och hittat den, så jag såg på den typ hela tiden. Borde fasen se om den snart igen, var riktigt längesedan jag såg den sist! Bill Pullman är sjukt skön i den filmen alltså.

Borde faktiskt ta och se om Aladdin igen också.
Citera
2013-05-20, 20:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
xXx (2002)

Snacka om actionbomb!!! Är detta James Bond eller? Inte långt ifrån med ett par skillnader: Han heter inte James Bond, han är snaggad och han är amerikansk. Utöver dessa är denna film väldigt lik och faktiskt ännu mer explosiv än en Bond-rulle med Brosnan exempelvis xXx är en härlig mix av ->Fast and the Furious och James Bond<- Dvs - brudar, bilar, tungt soundtrack respektive äventyr, explosivitet och "M" ( Samuel L. Jackson ). En mer överdriven film får man leta efter då denna spränger de flesta rekord i min bok men jag är inte den som sitter och gnäller för det utan istället stornjuter och tycker denna är skitskön och fantastiskt underhållande. Vin Diesel är skönare och mindre macho här än i Furious-rullarna. Visst är han macho men inte på det viset. Han spelar en "agent" som inte är rädd att dö helt enkelt. Det skönaste jag hörde honom säga under filmen var lätt följande: "tänkt inte att du är polis, tänkt playstation - spränga saker!", haha helt klockrent En övertänd och sprängfylld actionplöjare på 120 minuter med högt underhållningsvärde. Orkar man inte ta sig tid att se igenom de hittills 23 filmerna om den brittiske agenten kan man ju alltid slå på denna Hört att en uppföljare (med Diesel) är på ingång snart också. Innan dess lär man väl se den halvrisiga(?) "uppföljaren" med Ice Cube.

7,5 : 10
Citera
2013-05-20, 20:29
Medlem
Ockletts avatar
Hur hittar ni bra filmer?
Citera
2013-05-20, 20:49
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Hur hittar ni bra filmer?

Kollar oftast runt på IMDB när jag inte vet vad jag ska se. Har även fått en del bra tips ifrån filmforumet här på flashback.

Det bästa sättet är dock att ha en någorlunda bra koll på filmhistoria och välkända regissörer.
Citera
2013-05-20, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
xXx (2002)

Snacka om actionbomb!!! Är detta James Bond eller? Inte långt ifrån med ett par skillnader: Han heter inte James Bond, han är snaggad och han är amerikansk. Utöver dessa är denna film väldigt lik och faktiskt ännu mer explosiv än en Bond-rulle med Brosnan exempelvis xXx är en härlig mix av ->Fast and the Furious och James Bond<- Dvs - brudar, bilar, tungt soundtrack respektive äventyr, explosivitet och "M" ( Samuel L. Jackson ). En mer överdriven film får man leta efter då denna spränger de flesta rekord i min bok men jag är inte den som sitter och gnäller för det utan istället stornjuter och tycker denna är skitskön och fantastiskt underhållande. Vin Diesel är skönare och mindre macho här än i Furious-rullarna. Visst är han macho men inte på det viset. Han spelar en "agent" som inte är rädd att dö helt enkelt. Det skönaste jag hörde honom säga under filmen var lätt följande: "tänkt inte att du är polis, tänkt playstation - spränga saker!", haha helt klockrent En övertänd och sprängfylld actionplöjare på 120 minuter med högt underhållningsvärde. Orkar man inte ta sig tid att se igenom de hittills 23 filmerna om den brittiske agenten kan man ju alltid slå på denna Hört att en uppföljare (med Diesel) är på ingång snart också. Innan dess lär man väl se den halvrisiga(?) "uppföljaren" med Ice Cube.

7,5 : 10

nej Nej NEEEEJ!
Citera
2013-05-20, 21:19
Medlem
Bongmons avatar
Nya Star trek. Into Drarkness.

Bra film, inte riktit samma som första (pratar bara remake-filkmerna) men bra ändå.
Skönt med ett rymd action äventyr som är nytt för mig, sett alla andra.
Citera
2013-05-20, 21:46
Medlem
Amalgamates avatar
Kom på mig själv att jag sett väldigt få filmer av Wes Anderson, endast Darjeeling Limited. Så kollade på Bottle Rocket tidigare idag och jag älskade den. Mysig film med ett fantastiskt soundtrack och stor humor. Owen Wilson

Nu fortsätter jag med Rushmore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in