xXx (2002)
Snacka om actionbomb!!! Är detta James Bond eller? Inte långt ifrån med ett par skillnader: Han heter inte James Bond, han är snaggad och han är amerikansk. Utöver dessa är denna film väldigt lik och faktiskt ännu mer explosiv än en Bond-rulle med Brosnan exempelvis
xXx är en härlig mix av ->Fast and the Furious och James Bond<- Dvs - brudar, bilar, tungt soundtrack respektive äventyr, explosivitet och "M" (
Samuel L. Jackson
). En mer överdriven film får man leta efter då denna spränger de flesta rekord i min bok men jag är inte den som sitter och gnäller för det utan istället stornjuter och tycker denna är skitskön och fantastiskt underhållande.
Vin Diesel är skönare och mindre macho här än i Furious-rullarna. Visst är han macho men inte på det viset. Han spelar en "agent" som inte är rädd att dö helt enkelt. Det skönaste jag hörde honom säga under filmen var lätt följande: "tänkt inte att du är polis, tänkt playstation - spränga saker!", haha helt klockrent

En övertänd och sprängfylld actionplöjare på 120 minuter med högt underhållningsvärde. Orkar man inte ta sig tid att se igenom de hittills 23 filmerna om den brittiske agenten kan man ju alltid slå på denna

Hört att en uppföljare (med Diesel) är på ingång snart också. Innan dess lär man väl se den halvrisiga(?) "uppföljaren" med Ice Cube.
7,5 : 10