2014-02-20, 20:38
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det lät på dig som att du inte visste att det existerade ett original till remaken, därför jag frågade.
Jo visst var jag medveten av dess existens. Har även sett ett par minuter av den. Dock inte tillräckligt för att göra en recension.
Citera
2014-02-20, 20:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Precis. Ett undantag däremot jag kommer på såhär på rak hand är The Lodger från 1927 av Hitchcock. Långt före sin tid med ruggigt vass ljud som bildkvalitet. Bra film i övrigt och en av hans första långproduktioner.

Om jag hittar den på nätet så tar jag nog och ser den då, tack för tipset ska du ha!
Citera
2014-02-20, 21:08
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om jag hittar den på nätet så tar jag nog och ser den då, tack för tipset ska du ha!
Inga problem. Har för mig att den fanns tillgänglig i hd-kvalitet.
Citera
2014-02-20, 22:33
Medlem
jimmyfingerss avatar
Såg precis Every Which Way But Loose (1978) med Clintan, Sondra Locke, Geoffrey Lewis och Beverly D'Angelo. Skön komedi att vila ögonen på, Clintan kör runt med sin orangutang och slåss och vinner hela tiden. Bra musik och härligt foto från 70-talets Kalifornien och Colorado. Här är titelspåret.

6/10
Citera
2014-02-21, 00:35
Medlem
Aireess avatar
Jag såg precis klart på filmen Thanks For Sharing.

http://www.imdb.com/title/tt1932718/?ref_=fn_al_tt_1

Det var en bra film, mysig, men samtidigt jobbig, den förklarade att det inte är lätt när man är beroende av saker.

filmen får av mig i betyg: 7 av 10.

Airees.
Citera
2014-02-21, 02:55
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Såg precis Every Which Way But Loose (1978) med Clintan, Sondra Locke, Geoffrey Lewis och Beverly D'Angelo. Skön komedi att vila ögonen på, Clintan kör runt med sin orangutang och slåss och vinner hela tiden. Bra musik och härligt foto från 70-talets Kalifornien och Colorado. Här är titelspåret.

6/10
Feelgood rulle som sagt med sköna miljöer, sköna karaktärer, skönt soundtrack och framförallt en helskön Clintan. Kul att du gillade den!
Citera
2014-02-21, 05:20
Bannlyst
Absentia Mannen till en storbystad kvinna har varit försvunnen under flera år och hon bestämmer sig för att både förklara honom död och flytta. I samband med detta börjar en del konstiga saker hända både henne och hennes syster som har kommit för att hjälpa till. Tyvärr gör inte ett par splitternya vita skor att saker och ting blir bättre för systrarna. Vissa scener i filmen är tyvärr alldedes för korta för att tillföra något. Själva idén är intressant och filmen hade kunnat bli riktigt bra om den var gjord lite annorlunda.

5/10

När klockan var närmare den s.k. "spöktiden", alltså omkring kl. två, tre på natten, satte jag igång att glo på Emergo. Caitlin är en ung tjej med vissa "problem" som inte bara kommer från faktumet att hon är en tonåring. Där finns även andra saker som orsakar oro. Hennes farsa har kontaktat några personer för att insamla information om den situation familjen är i. Allt är mer eller mindre lugnt tills kvällstiden då telefonen ringer.

5/10

Scenic Route Två killar stannar sin bil mitt ute i tjottahejti, eller "in the middle of nowhere" som det kallas på engelska. Eftersom de inte har något som distraherar börjar de prata och samtalet leder in på snack om den ena killens fru. Denna diskussion får snart en allvarligare ton och så är det igång. Filmen var riktigt bra och även rätt rolig, men jag hade hellre sett Jack Black i rollen som Carter. Han har samma kroppsvolym som Dan Fogler men hade säkerligen gjort filmen ännu roligare.

6/10
Senast redigerad av pethom 2014-02-21 kl. 05:33.
Citera
2014-02-21, 10:41
Medlem
saggesalivs avatar
Något kort får jag väl skriva om Monsters University (2013)

En ny Monsters film är här, nu får vi följa Mike och James före tiden på Monsters Inc. Vi får följa med på Mosters University och se hur de blev de skrämmare som de är i Mosters Inc.

Denna film är inte i närheten av Monsters Inc enligt mig. Historien känns lite tunn och något överutvecklad. Om man såg Monsters Inc som liten så kan jag förstå att denna kan frambringa nostalgi, men det gjorde inte jag, utan såg ettan för första gången häromdagen. Trots detta har den sin ljusa stunder, som konceptet med tävlingarna gillade jag, samt att se karaktärsutvecklingen.

Tillslut får den ett betyg som säger godkänt, alltså 5/10, jag hade förväntat mig lite mer.
Citera
2014-02-21, 13:22
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Beyond Re-Animator

Efter att ha sett första filmen hade jag faktist höga förväntningar på trean.
Alldeles för höga skulle det visa sig...
Själva konceptet är intressant men görs dåligt.
Hela filmen känns halvdan och slarvig, många av karaktärerna spelar över.
Den enda som är bra är Jeffrey Combs som Dr. Herbert West.

Nej den här gillade jag inte alls.
Bra effekter dock, så den får 2/5

Ska se Bride Of Re-Animator om jag får tag på den. Hoppas den är bättre.
Citera
2014-02-21, 14:20
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki

Ska se Bride Of Re-Animator om jag får tag på den. Hoppas den är bättre.
Bride of Re-Animator är definitivt bättre.
Citera
2014-02-21, 14:48
Medlem
Gamblors avatar
Truman show (1998)
Det handlar om Truman Burbank, en helt vanlig man i en idylliska småstaden Seahaven. Staden är dock en enorm filmstudio och Truman är ovetande huvudperson i en tv-serie som sänds dygnet runt. När han träffar på sin förmodat döde far som släpas bort börjar han ana att nåt inte stämmer.
Jag trodde det skulle vara en tokig Jim Carrey-komedi men jag blev positivt överraskad av den egentligen rätt sorgliga filmen. Truman har levt hela sitt liv i Seahaven (han adopterades från ett barnhem av produktionsbolaget) och regissören Christof har följt honom hela tiden. Han gör inte det han gör för egen vinning eller av illvilja, han ser det som att han hjälper Truman genom att låta honom leva det perfekta livet i en säker idyll.
Jim Carrey är bra i huvudrollen och Ed Harris som Christof är kanon som alltid.
10/10
Citera
2014-02-21, 14:50
Bannlyst
Njae. Så bra är inte Truman Show. Carrey har gjort bättre filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in