Absentia Mannen till en storbystad kvinna har varit försvunnen under flera år och hon bestämmer sig för att både förklara honom död och flytta. I samband med detta börjar en del konstiga saker hända både henne och hennes syster som har kommit för att hjälpa till. Tyvärr gör inte ett par splitternya vita skor att saker och ting blir bättre för systrarna. Vissa scener i filmen är tyvärr alldedes för korta för att tillföra något. Själva idén är intressant och filmen hade kunnat bli riktigt bra om den var gjord lite annorlunda.
5/10
När klockan var närmare den s.k. "spöktiden", alltså omkring kl. två, tre på natten, satte jag igång att glo på
Emergo. Caitlin är en ung tjej med vissa "problem" som inte bara kommer från faktumet att hon är en tonåring. Där finns även andra saker som orsakar oro. Hennes farsa har kontaktat några personer för att insamla information om den situation familjen är i. Allt är mer eller mindre lugnt tills kvällstiden då telefonen ringer.
5/10
Scenic Route Två killar stannar sin bil mitt ute i tjottahejti, eller "in the middle of nowhere" som det kallas på engelska. Eftersom de inte har något som distraherar börjar de prata och samtalet leder in på snack om den ena killens fru. Denna diskussion får snart en allvarligare ton och så är det igång. Filmen var riktigt bra och även rätt rolig, men jag hade hellre sett Jack Black i rollen som Carter. Han har samma kroppsvolym som Dan Fogler men hade säkerligen gjort filmen ännu roligare.
6/10