2013-05-24, 20:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trivaw
Fast and furious 6. Tyckte den var riktigt bra. Bra att de inte bara var bilscener i filmen utan även en del andra sorters actionscener. Va vissa grejer i filmen som kunde varit bättre men överlag är den väldigt bra tycker jag.

3,5/5

Borde den inte ha fått högre betyg om du skriver att den var riktigt bra och väldigt bra?
Citera
2013-05-24, 20:49
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Fast and furious 6. Tyckte den var riktigt bra. Bra att de inte bara var bilscener i filmen utan även en del andra sorters actionscener. Va vissa grejer i filmen som kunde varit bättre men överlag är den väldigt bra tycker jag.

3,5/5

Gillar inte den serien överhuvudtaget och gav upp efter trean. Dock ser jag väldigt mycket fram emot 7:an eftersom Jason Statham är skurken och James Wan regisserar kan bli väldigt intressant och kanske den bästa i serien?
Citera
2013-05-24, 21:03
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Borde den inte ha fått högre betyg om du skriver att den var riktigt bra och väldigt bra?
3,5/5 är väl ganska högt betyg? 4/5 då kanske.
Citera
2013-05-24, 21:05
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Gillar inte den serien överhuvudtaget och gav upp efter trean. Dock ser jag väldigt mycket fram emot 7:an eftersom Jason Statham är skurken och James Wan regisserar kan bli väldigt intressant och kanske den bästa i serien?
Jo Jason Statham hade en cameo i denna och han kommer ha en större roll i nästa film. Blir ju intressant att se hur filmerna blir med James Wan också. Dom kanske påminner mer om dom filmerna han gjort fast med mer bilar och så. Blir kul att se.
Senast redigerad av trivaw 2013-05-24 kl. 21:09.
Citera
2013-05-24, 21:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
3,5/5 är väl ganska högt betyg? 4/5 då kanske.

Skojade lite med dig bara, därav smileyn i slutet!
Citera
2013-05-24, 22:02
Medlem
Carlcoolings avatar
Woody Allen a Documentary
En dokumentär om Woody Allens liv. Den var väldigt intressant, speciellt för mig eftersom att jag är ett stort fan av honom. Roligt att se klipp ifrån hans tid som ståuppare, han var redan då en komiker som saknar motstycke. Extremt klipsk och snabb i svaren.

Något som jag ser som ett stort minus var att Soon Yi Previn inte intervjuades, man fick egentligen inte reda på något om henne. Något som jag tyckte var tråkigt eftersom jag gärna hade velat veta lite om personen som både stått ut med Allen och lyckats med konststycket att få Allen själv att stå ut i en relation i 20 år. Ett annat litet minus var att dokumentären inte tog upp Deconstructing Harry, min personliga favorit ifrån Allen.

7/10
Citera
2013-05-24, 22:20
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Jo Jason Statham hade en cameo i denna och han kommer ha en större roll i nästa film. Blir ju intressant att se hur filmerna blir med James Wan också. Dom kanske påminner mer om dom filmerna han gjort fast med mer bilar och så. Blir kul att se.

Jo det vet jag att han har en liten cameo i slutet av 6:an dock har jag sett denna scenen i camversion på youtube och med största sannolikhet den bästa scenen i hela filmen om jag får chansen och se filmen en vacker dag vilket jag kommer göra (inför 7:an).
Dock inget jag ser på bio förutom 7:an, om jag förstått rätt så kommer 7:an utspelar sig efter händelserna i 3:an som ligger längst fram i tidslinjen och 4-6 utspelar sig före 3:an. Eller är jag helt ute och simmar?
Citera
2013-05-24, 22:24
Medlem
trivaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Jo det vet jag att han har en liten cameo i slutet av 6:an dock har jag sett denna scenen i camversion på youtube och med största sannolikhet den bästa scenen i hela filmen om jag får chansen och se filmen en vacker dag vilket jag kommer göra (inför 7:an).
Dock inget jag ser på bio förutom 7:an, om jag förstått rätt så kommer 7:an utspelar sig efter händelserna i 3:an som ligger längst fram i tidslinjen och 4-6 utspelar sig före 3:an. Eller är jag helt ute och simmar?
Det stämmer så vitt jag förstått. Tokyo drift alltså trean utspelar sig efter alla filmerna förutom sjuan. Blir intressant att se hur den blir iallafall.
Citera
2013-05-24, 22:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det stämmer så vitt jag förstått. Tokyo drift alltså trean utspelar sig efter alla filmerna förutom sjuan. Blir intressant att se hur den blir iallafall.

Ja, det blir intressant och ser fram emot sjuan, främst för att Tokyo Drift var en av de bättre uppföljarna och Tokyo på film gillar jag alltid!
Citera
2013-05-25, 00:42
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

Angels in the Outfield (1951)

Den är väldigt 50-tal och har kanske inte åldrats så väl som man hade hoppats eller trott. Men det blir också lite av charmen över det hela för jag älskar verkligen 50-talet överlag och det är bara 80,20 & 30-talet jag gillar mer inom tidsperioder.
Filmens handling är rätt så simpel om att coachen i ett basebollag ska bli en bättre människa så lovar en ängel att hjälpa honom under matcherna. Vilket får en att undra ifall vinna en basebollmatch är så viktigt för änglar i världen om de nu existerar. Svältande barn i Afrika?, Krig i många länder?, Mord? Men en basebollmatch den måste vi änglar hjälpa till med.
Ja det är lite löjligt av det därför känns de rätt så tryggt av filmen att en gör lite komedi över det hela och vissa skämt fick mig att skratta till då och då. En där bland annat kändisar gör reklam om att de tror på änglar så dyker Bing Crosby upp mitt i allt. en annan rolig sak är att filmen är en barnfilm så varje gång coachen svär (vilket han gör en hel del i början) så är det redigerat som i Snobben varje gång en vuxen person pratar. Det var rätt så filurigt och kul tyckte jag faktiskt.
Skådespeleriet fann jag dock vara det bästa framför allt Paul Douglas. Men jag tro det delvis också har med hans karaktär att göra som är väldigt intressant att följa och man fäster sig vid honom att du till slut vill se honom vinna. Man vet om hur det ska sluta redan 10min in i filmen men likt förbannat sitter man där och hejar på dem. Dock så fångade kanske filmen inte direkt den bästa känslan för en basebollmatch och det var mer 70% klipp ifrån andra matcher som är från 50-talet. Det var intressant att kolla på men gjorde inte filmen så jätte spännande.

I sin helhet en helt okej film. Det var främst huvudpersonen som gjorde filmen intressant för vad den var samt att slutspelet i filmen är höjdpunkten och de bästa (är det inte så i alla sportfilmer?).
Det är nog inte direkt den bästa sportfilmen att se där ute och jag slår vad om att jag kommer till betydligt bättre filmer. Men jag har bara börjat skrapa på ytan och detta var mer eller mindre en mjukstart.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0043286/?ref_=sr_3

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=jtlUm8RpGps
Citera
2013-05-25, 01:58
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
... Deconstructing Harry, min personliga favorit ifrån Allen.

Samma här. Out of focus, så jävla bra
Citera
2013-05-25, 02:10
Medlem
jimmyfingerss avatar
50/50 (2011)

Förutsägbar, lite smådeprimerande film om en kille med cancer. Känns som karaktärerna aldrig riktigt får leva ut, och filmen blir aldrig riktigt rolig och aldrig riktigt bra där den är seriös. Serge Houde och Philip Baker Hall gör varsin bra roll dock.

4/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in