2013-05-25, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
50/50 (2011)

Förutsägbar, lite smådeprimerande film om en kille med cancer. Känns som karaktärerna aldrig riktigt får leva ut, och filmen blir aldrig riktigt rolig och aldrig riktigt bra där den är seriös. Serge Houde och Philip Baker Hall gör varsin bra roll dock.

4/10

Tyckte tvärtom att Baker Hall var en av de få saker som inte alls passade in, tyckte inte han verkade anstränga sig alls. Klart den är förutsägbar i och med att det är en sann historia.
Citera
2013-05-25, 09:05
Medlem
Olympus Has Fallen
7.5 såg den igår på bio och jag var nöjd efter mitt besök. Klart sevärd!
Citera
2013-05-25, 10:45
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Little Fockers (2010)

Precis som väntat, sämst i serien. Den är mindre rolig än 2:an men kanske inte lika barnslig. Jag gillar dock att samtliga skådespelare från tidigare film medverkar. Det är värt något i alla fall. Men efter att ha sett alla "Släkten är värst"-filmer så hade det räckt med ettan om ni frågar mig. För man ser ju att relationen mellan Jack och Greg i det stora hela är precis lika dan som från början då Jack alltid kommer förbli misstänksam och ha sin "förtroendecirkel". Plus för De Niro som är lika skön som vanligt.

5,5 av 10
Citera
2013-05-25, 10:59
Medlem
Docklands avatar
Side effects (2013)

http://www.imdb.com/title/tt2053463

Bra, lite Robert Towne-stil på manuset.
Citera
2013-05-25, 11:12
Medlem
DudeitsEmils avatar
Såg nyss True Romance, okej rulle men långt ifrån så bra som man hört. Tycker den är överhypad bara för tarantino har skrivit manus. 3 av 6 potatisar
Citera
2013-05-25, 11:51
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4R3S
Olympus Has Fallen
7.5 såg den igår på bio och jag var nöjd efter mitt besök. Klart sevärd!
Tycker att Gerard Butler gjorde en väldigt bra insats! Sen att Morgan Freeman var med är ju ett + i kanten
Citera
2013-05-25, 12:00
Medlem
timoshenkos avatar
Eyes Wide Shut (1999)

Blev att jag såg den på tv igår/inatt och jösses vilken spännande och obehaglig film det var. Är inte så stort Kubrick fan, främst Dr Strangelove, men denna gillade jag väldigt mycket. Är oerhört trevligt när man sätter sig ner och ser en film helt utan förväntningar och så blir man riktigt positivt överraskad

Kan inte göra annat än att ge filmen 8 av 10.
Citera
2013-05-25, 13:16
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

Angels in the Outfield (1994)

Det är då som sagt remaken på 51-versionen. Vad jag finner roligt i båda dessa filmerna är att lagen vinner egentligen genom att fuska när du tänker efter. I alla fall så var detta en underhållande film ärligt talat. Dock hade den inte samma charm eller karisma som originalet hade.
Danny Glover är inte lika intressant och gör det heller inte lika bra som Paul Douglas i originalet. Det är det största problemet jag hade med denna filmen. Men sedan så gillade jag att i denna filmen fick man faktiskt se änglarna. Dem var kanske inte direkt så bra gjorda men man fick fortfarande se dem till skillnad från i originalet där allt man fick höra var rösten på en ängel. Dessutom spelas ledaren av Christopher Lloyd och det är rätt så oslagbart. Joseph Gordon-Levitt i sina yngre dagar och det märks att han verkligen har växt som skådespelare genom åren. Här gör han inget märkvärdigt i mina ögon. Jag tänker heller inte gå in på konceptet om att änglarna hjälper ett basebollslag då jag skrev om det i mina förra recension och hur löjligt skrattretande det egentligen är.
Sedan har vi ju såklart den klassiska skitstöveln i filmen som alltid ska försöka sabotera för vårt lag. Han behövs egentligen inte men filmen har honom ändå för att få en mer komplex och hel film. Men i sådana här filmer så är det väl mer chockat om där inte är en. Sist så har vi laget där jag blev väldigt positivt överraskad att se både Matthew McConaughey och Adrien Brody i mindre roller. Sedan har vi Neal McDonough som spelar en dum person i filmen och herregud, varje gång han är framför kameran är det pinsamt plågsamt. Där är inte ett skämt som funkar som involverar honom och hans karaktär och det blir bara pannkaka av det.

I sin helhet en okej film. Den är inte originell någonstans och är den typiska klassiska 90-tals sportfilmen som vi alla känner till. Men den var underhållande och perfekt för en lördagsmorgon/eftermiddag. En del skämt precis som i originalet fick mig också att skratta och jag är glad att dem gör lite komedi av hela konceptet för hur seriöst hade du kunnat ta en film med änglar som hjälper ett basebollag? Där är dramatiska scener i filmen som inte riktigt funkade för mig men där är en scen involverad Joseph Gordon-Levitt och hans far som inte direkt är någon glädjespridare.
Rekommenderar jag filmen? Om du gillar sportfilmer och framför allt de klassiska 90-tals filmerna så är den sevärd. Dessutom är det väldigt svårt att säga nej till Christopher Lloyd som en ängel.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0109127/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=YS9mTsNbGJU
Citera
2013-05-25, 13:28
Medlem
JoeL431s avatar
Snitch (2013)

Filmen överlag tycker jag var underhållande hela vägen. Sedan störde jag mig till bristningsgränsen på vad som egentligen hände och på grund utav vad!

Det rättsliga kändes helt ihopslaffsat. En tonåring agerar målvakt utan att ens egentligen godkänna det själv, paketet kommer och DEA har buggat skiten och plockar killen. Sätter honom på 10 år för att postsnubben har sagt att han ska få hjälp med försäljningen av målvakten.

Detta räckte som bevis för att sätta killen på 10 år i buren.

Nu låter jag som en drogkramare, det måste ju hända för att filmen ska fortsätta men det känns lite lame att denna händelsen skulle leda till hela undre världen med fan och hans moster för alla inblandade.

Skrämselpropaganda om DEA, men fan jag tycker det är kul att kolla på för övrigt. Underhållande och störde mig inte direkt på The Rock som jag hade trott.

2+/5.

Edit: Jon Bernthal såg ut som en rakad David Hess
Senast redigerad av JoeL431 2013-05-25 kl. 13:36.
Citera
2013-05-25, 13:45
Medlem
Neverwass avatar
Maniac:

http://www.imdb.com/title/tt2103217/

Elijah Wood kliver ännu en gång in i en obekant roll, som man inte förväntar sig av honom, han gör det dock med bravur. Filmen är nästan enbart filmad ur Woods karaktärs POV, vilket rent fotomässigt gör den intressant, den är dessutom jäkligt snyggt filmad! Våldet är sporadiskt men brutalt och filmen djupdyker i karaktärernas psyke. Jag skulle nästan mer vilja kategorisera den som en thriller, men gore elementen gör att den nog ändå är mer passande som skräck. Hur som helst: Rekommenderas.

3,5/5
Citera
2013-05-25, 13:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverwas
Maniac:

http://www.imdb.com/title/tt2103217/

Se originalet också!
Citera
2013-05-25, 14:08
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Eyes Wide Shut (1999)

Blev att jag såg den på tv igår/inatt och jösses vilken spännande och obehaglig film det var. Är inte så stort Kubrick fan, främst Dr Strangelove, men denna gillade jag väldigt mycket. Är oerhört trevligt när man sätter sig ner och ser en film helt utan förväntningar och så blir man riktigt positivt överraskad

Kan inte göra annat än att ge filmen 8 av 10.
Jag såg också den filmen inatt. Något som jag insåg då var att dess foto är ganska likt fotot i Kubricks "The Shining".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in