2012-10-01, 16:23
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte hård men rättvis i min bedömning då?
Nja jag gillar ju Project X så kan inte riktigt hålla med, även om de mesta du skrev är sant.
Citera
2012-10-01, 16:37
Medlem
Urijahs avatar
Planet of the Apes: (r)Evolution

Tycker den var bättre än min förväntningar. Välgjord, med rätt ok handling. Skulle lätt se en uppföljare om de kommer en.
Citera
2012-10-01, 16:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Planet of the Apes: (r)Evolution

Tycker den var bättre än min förväntningar. Välgjord, med rätt ok handling. Skulle lätt se en uppföljare om de kommer en.

Kommer en uppföljare om två år.

http://www.imdb.com/title/tt2103281/
Citera
2012-10-01, 17:21
Medlem
Bongmons avatar
Thats my boy http://www.imdb.com/title/tt1232200/

Har gillat detmesta som producerats av happy madison productions.
O denhär var fräsh, skön feelgood-rulle. Med ett antal skratt och skön humor. Ganska förutsägbar, men vilken adam sandler film är inte det. En av hans bättre filmer.

Andy Samberg är också en skön komedisnubbe som lyfte filmen endel.

Som feelgood-komedi: 6/10.
Citera
2012-10-01, 17:40
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Jag förmodar att den gjorde sig bra i Blu-ray?
Jo absolut, riktigt bra utgåva må jag säga
Citera
2012-10-01, 21:56
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Jo absolut, riktigt bra utgåva må jag säga

Då kommer jag antagligen också att införskaffa den under hösten!

Looper - Nu är jag så partisk som man bara kan bli, då barndomshjälten Bruce Willis och min favorit Joseph Gordon-Levitt (avataren) medverkar men båda är riktigt bra i filmen. Den sistnämnde förtjänar extra kredd, då han bär filmen på sina axlar och jag inte kan sluta att imponeras av honom som skådespelare. Emily Blunt gör också ett bra jobb, det finns helt enkelt inte så mycket att klaga på ur den aspekten.

Filmen känns fräsch och jag imponeras av kameraarbetet. Filmens upplägg känns intressant och det är helt klart en av de bättre filmerna som jag har sett under 2012, vilket tyvärr inte säger särskilt mycket, då jag har sett många skitfilmer under det här året. Rian Johnson är en riktigt intressant regissör som förhoppningsvis kommer att fortsätta med att göra flera spännande filmer i framtiden men som med Brick så når den inte ända fram till något toppbetyg. Det är saker som saknas och smådetaljer som inte känns helt perfekta. En sak som jag reagerade på

Den här gången garderar jag betyget mellan en trea och en fyra, för jag kan helt enkelt inte bestämma mig. Men det är absolut en sevärd film med fint skådespel och en intressant handling.

3.5/5
Citera
2012-10-01, 22:23
Medlem
Compañeros - Corbucci var en mästare på att göra westernfilmer och med musiken av geniet Ennio Morricone så blir filmen otroligt bra! Franco Nero och Tomas Milian har ett bra samspel och levererar som alltid, Jack Palance gjorde också bra ifrån sig.

Det som var ett extra plus i filmen var att Nero spelade en svensk, han pratade även lite svenska och att han använde ett maskingevär, vilket han gör i en annan känd western av Corbucci
Citera
2012-10-01, 22:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Compañeros - Corbucci var en mästare på att göra westernfilmer och med musiken av geniet Ennio Morricone så blir filmen otroligt bra! Franco Nero och Tomas Milian har ett bra samspel och levererar som alltid, Jack Palance gjorde också bra ifrån sig.

Det som var ett extra plus i filmen var att Nero spelade en svensk, han pratade även lite svenska och att han använde ett maskingevär, vilket han gör i en annan känd western av Corbucci

Nu måste jag ta och se denna, prioriterat den lågt tidigare men om den är i likhet vad gäller Django i kvalité så är det ju ett måste!
Citera
2012-10-01, 22:29
Medlem
sim-man92s avatar
That's My Boy
Inte alls bra om jag ska vara ärlig, väldigt förutsägbar dessutom. Inledningen är dock riktigt rolig, och några enstaka scener så drar jag på smilbanden. Kul med Vanilla Ice medverkan. Annars förvånansvärt trist komedi. Varför gör Adam Sandler inte mer seriösa roller?
2 av 5
Citera
2012-10-01, 22:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkeman
Skulle själv säga en av historiens värsta filmer. Helt tom. Ingen handling att tala om. Bygger på den jävla "YOLO-kulturen" som är "inne" nu. Fy fan va tråkig film!
Nu känner jag mig gammal. Vet vad yolo betyder, men vad menas med "yolo-kultur"?
Citera
2012-10-01, 22:32
Medlem
V for Vendetta

http://www.imdb.com/title/tt0434409/

Riktigt bra film! En stark 8a av 10 kentas !
Citera
2012-10-01, 22:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Varför gör Adam Sandler inte mer seriösa roller?

Hans sammarbete med regissören Dennis Dugan har visat sig att fungera ypperligt och produktionsbolagen väljer bara att se det ur profitsyfte och trycker musten ur Sandler för att prestera i komedier som många på Flashback verkar ogilla. Själv gillar jag, som jag tidigare skrivit i tusen trådar att jag gillar Sandlers komedier jämfört med Jim Carreys som många däremot verkar tycka om, båda skådespelarna är däremot enorma vattendelare. Skulle gärna vilja se Sandler i fler roller där han får agera mer avsiktligt och inte enbart på rutin, men profiten styr Hollywood som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in