2014-02-04, 20:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Vilken föredrar du?

Scarface
Blow Out
Snake Eyes
Dressed to Kill
Body Double
Carlito's Way
Carrie

Det är mina favoriter av de Palma!
Citera
2014-02-04, 20:23
Medlem
upperkatts avatar
Scary Movie 3. Den var nog snäppet bättre än de två tidigare, så det blir +1 på den. 7/10.
Citera
2014-02-04, 20:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-Zink
Har du sett Scanners?

Den finns på Netflix undrar om jag ska se den

Scanners är väldigt bra, tonårsfavorit för min egen del!
Citera
2014-02-04, 20:40
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Scarface
Blow Out
Snake Eyes
Dressed to Kill
Body Double
Carlito's Way
Carrie

Carlito's Way är verkligen en härlig liten historia. Miljöerna, Sean Penns destruktiva biroll och jakten i slutet gör den i mina ögon till de Palmas bästa film. Är det någon som sett uppföljaren med Puff Daddy?
Citera
2014-02-04, 21:07
Medlem
saggesalivs avatar
The Lone Ranger (2013)

En historia om (och av) indianen Tonto, som berättar om sina mer ungdomliga år när han kämpade mot rätt visan tillsammans med John Reid - The Lone Ranger.

Nu, först ska jag säga att jag verkligen inte hade några förväntningar på The Lone Ranger, den hade fått dåliga recensioner, samt verkade inte som en historia jag skulle gilla. Jag tänkte till och med skippa att se den. Men, då den fick några Oscarsnomineringar så bestämde jag mig för att köra på den än då!

Jag trodde aldrig att ännu ett samarbete mella Gore Verbinski och Johnny Depp i någon slags klichéartad romantisk äventyrs westernkomedi-aktig film. För efter alla pirat filmer med Depp så har han sjunkit lite i mina ögon, att han ska göra ännu en film med Varbinski gör att mina förväntningar är otroligt låga. Men det går faktiskt någorlunda hem. The Lone Ranger var inte riktigt den pretentiösa sörja jag hade förväntat mig.

Visst så har vi en del klyschor och ett försök till humor som ska tilltala den "breda" publiken, men inte i närheten av jag förväntade mig. Därför måste jag säga att jag blev positiv överraskad av The Lone Ranger, den hör inte till de bästa filmerna från 2013, men den kommer in på listan, till skilldnad från viss annan skit jag sett i år.

Specialeffekterna, som den fått en Oscarsnominering för, var väldigt snygga. Det var inga jätte spektakulära som man kan förvänta sig med den högsta budgeten på en film från 2013, men de känns hela tiden trovärdiga. Kanske inte värd nominering, jag har inte sett Pacific Rim än som det är mycket tal om att den skulle förtjäna nomineringen bättre.

The Lone Ranger överraskade mig mycket positivt! Nu, det var ingen jättebra film, bara att jag blev positiv överraskad. Den ligger och åker mellan en svag sexa eller en stark femma. Den får nog den svaga 6/10.
Citera
2014-02-04, 21:36
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Scarface
Blow Out
Snake Eyes
Dressed to Kill
Body Double
Carlito's Way
Carrie

Verkar bra allihop, ska kolla upp dem allteftersom, förutom klassikerna Scarface och Carrie.
Citera
2014-02-04, 21:38
Medlem
Citat:
Scarface
Blow Out
Snake Eyes
Dressed to Kill
Body Double
Carlito's Way
Carrie

Minns Snake Eyes som en rätt intensiv och cool film med en stentuff Nic Cage! Verkar inte vara alltför många som uppskattar den.
Citera
2014-02-04, 21:39
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
12 years a slave. Helt okej film, väldigt överhypad, dock sevärd och bättre än mycket av det skräp som finns på gatan.
Citera
2014-02-04, 21:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Minns Snake Eyes som en rätt intensiv och cool film med en stentuff Nic Cage! Verkar inte vara alltför många som uppskattar den.

Den filmen har fått stå ut med avsevärda mängder skit under åren, senast häromdagen snackade min kompis skit om filmen och jag fick försvara den. Den är riktigt campy och underhållande, en av de första de Palma-filmer som jag såg, hade den inspelad ifrån tv kring 99-00 och såg den rätt ofta då.
Citera
2014-02-04, 21:45
Medlem
Wanted.
Skräp. Wanna be Matrix-drama. En riktigt jobbig film. 1/5.
Citera
2014-02-04, 21:47
Medlem
Citat:
Den filmen har fått stå ut med avsevärda mängder skit under åren, senast häromdagen snackade min kompis skit om filmen och jag fick försvara den. Den är riktigt campy och underhållande, en av de första de Palma-filmer som jag såg, hade den inspelad ifrån tv kring 99-00 och såg den rätt ofta då.
Det är bra att vi är två som gillar och försvarar den iallafall! Var den tredje filmen jag såg av De Palma, efter Scarface och Carlito's Way. En film som jag verkligen ogillar av honom är De Omutbara, otroligt fånig, även fast Andy Garcia är cool. Avskyr när det blir en äventyrsrulle mitt i allt.
Citera
2014-02-04, 21:53
Medlem
The Crashs avatar
Shrek

Nostalgi på hög nivå! Ändå sjukt att denna kom ut för snart 13 år sedan(2001). Hoppas att alla som läser detta har sett den. Annars har ni jävlari missat något

5/5 no doubt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in