2013-05-20, 21:48
Medlem
Lotsos avatar
Parker (2013)

Parker är en film som inte gör någonting nytt och är en medioker film som bäst samt lite underhållningsvärde på vägen. Men stjärnorna i filmen känns för stora för en sådan här simpel film. De får inte mycket att jobba med i sina roller och de känns som de tar filmen allt för seriöst, vilket också delvis är den negativa punkten i filmen den är alldeles för seriös.
När jag tänker mig en typisk Statham rulle är det en actionrulle men som samtidigt har en bra handling och där de dramatiska scenerna funkar alldeles utmärkt, så som Killer Elite och Safe. Sedan finns där också filmer han har gjort som inte funkar så bra i de sammanhanget och blir lite tråkiga och dåliga så som Blitz och hans sämsta i mitt tycke The Mechanic och jag måste nog sätta in Parker i den listan. För de seriösa och dramatiska delarna i filmen funkar inte riktigt för mig och de drar ut och segar filmen en hel del och på en 2timmars tid blir det för mycket och för långdraget.
Sedan fann jag Jennifer Lopez skådespeleri ingen höjdare i filmen. Jag fann inte hennes karaktär onödig som en hel del personer har sagt men det var mer hennes rollinsats som jag inte gillade. Men herregud nog fan är hon het! Redigeringen hade också kanske kunnat förbättras under fight scenerna då de var lite för mycket närbilder och rörlig kamera så man inte fick se så mycket vilket jag hatar i actionrullar. Dock var det precis på gränsen vid denna filmen. Slutet fann jag också vara lite väl snabbt och för hastigt och hade helst sett några minuters avslutning på vissa karaktärer som aldrig hände. Filmen bara sluta helt abrupt.

Dock så gillade jag de första 15min av filmen där de ska göra ett brott och det var absoluta höjdpunkten på filmen. Sedan så är Statham lika hård och underhållande som alltid även när han är i tråkiga/dåliga filmer och han gör så jag vill sitta kvar och se på filmen.
I sin helhet en okej film. Den är medioker som bäst och där är ett bra saker som fick mig att skratta och underhållning var där när den väl var igång. Men de dramatiska delarna är bottennapp och handlingen har man sett många gånger förr.
Om ni är ett hardcore fan av Statham precis som jag eller bara gillar mannen är den värt en titt men han har gjort mycket bättre filmer och detta är en av hans sämre. Den är ungefär i samma nivå som Blitz men The Mechanic kvarstår som hans sämsta enligt mig.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1904996/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=CJ4Nsu2tXTk
Citera
2013-05-20, 22:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
nej Nej NEEEEJ!

Jo! Jo! Jo!
Citera
2013-05-20, 22:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Faster (2010)

Rakt på bara, inga konstigheter. Typiskt Dwayne Johnson. Han spelar karaktären man förknippar med honom. Hämnden är denna films riktpunkt och funkar allt som oftast bra. Det är något som gör denna film så snygg och bra. Det måste vara just enkelheten. "Driver" är lite som Anton Chigurh (No Country for Old Men) fast till skillnad från honom har han sympati. Antalet gånger Johnson snackar under filmen är lätträknade men däremot är antalet skott han avlossar inte lika lätträknade. Detta är en cool actionfilm utan krussiduller. Jag gillar't! Aningen underskattad också.

7.5 av 10
Citera
2013-05-20, 22:28
Medlem
Cinns avatar
Perfect Sense(2011)

Mycket fint gjord, visuellt tilltalande genomtänkta kameravinklar. En helt ok plot om än något förutsägbar. En kris drabbar mänskligheten, finns redan i oändliga variationer. Dock gör inte det så mycket i det här fallet. Välspelade karaktärer. Efter att ha sett David Mackenzies tidigare film Young Adam (även dem med McGregor i huvudrollen) så var förväntningarna ganska höga och tyvärr räcker det inte hela vägen. Jag saknar något men kan inte riktigt sätta fingret på vad.

6.5/10
Citera
2013-05-20, 22:42
Medlem
gunar_prinze_jrs avatar
Picassos äventyr. Klassiker från 1971 med Gösta Ekman i huvudrollen. Det är förmodligen den bästa filmen som någonsin har gjorts. Fan va varmt det är här inne.
Citera
2013-05-20, 22:45
Medlem
IceEyess avatar
Wallander - Den orolige mannen (2013)

Skiljer sig en aning från de föregående filmerna, men är enligt min åsikt en av de mer kompetenta Wallander-filmerna som producerats de senaste åren utan att glänsa överdrivet starkt. Den relativt oförutsägbara handlingen kombinerat med hög spänning och att storyn faktiskt är grundad på en verklig händelse 1982 bidrar till att intresset hålls vid liv. Gedigna insatser av Krister Henriksson och Sten Ljunggren i övrigt.

6/10
Citera
2013-05-20, 22:54
Medlem
Amalgamates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunar_prinze_jr
Picassos äventyr. Klassiker från 1971 med Gösta Ekman i huvudrollen. Det är förmodligen den bästa filmen som någonsin har gjorts. Fan va varmt det är här inne.

Mycket bra film
Citera
2013-05-21, 00:30
Medlem
jimmyfingerss avatar
I Love You, Man (2009)

Komedi med Paul Rudd som ska gifta sig och inser att han inte har några vänner, och därmed ingen best man. Han träffar så småningom Jason Segel och de blir kompisar. Tycker Paul Rudd ofta är jävligt rolig, tänker speciellt på Role Models. Den här filmen var inget speciellt alls, standard romantisk komedi med fokus på bromance mer än romance. Den var rolig dock, så vill man skratta så funkar den fint. Lou Ferrigno har en liten biroll som sig själv.

6/10
Citera
2013-05-21, 00:34
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunar_prinze_jr

Är den inte från 1978, eller är jag ute och cyklar?
Citera
2013-05-21, 00:37
Medlem
(första) paranormal activity! min killkompis som satte på den för att få mig rädd.
men den var sjukt läskig, är rätt lättskrämd men..
hade inte sett den innan, så 4/5!
Citera
2013-05-21, 01:10
Medlem
MartinStLouiss avatar
Dracula från 1992. Tyckte att den var lite sisådär. Ett par bra saker o ett par mindre bra saker hade filmen.
Citera
2013-05-21, 04:35
Medlem
Ockletts avatar
Pulse ("Kairo")

Var lite halvtråkig måste jag erkänna. Jag tog en hel del pauser. Men den var speciell på sitt vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in