2013-02-04, 17:35
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Sgt Hartman spelar verkligen sjukt bra. Jag antar att du såklart vet att han var militär i verkligheten. Sgt Hartman borde vunnit en Oscar för bästa manliga biroll.

Har koll på det, ja. Det är ju ännu häftigare att tänka på att han var sådär i verkligheten också
Citera
2013-02-04, 17:36
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
"Man kan ju välja att inte läsa det också." var det någon som skrev för inte så länge sedan.

Hehe, jag säger emot mig själv där
Citera
2013-02-04, 17:39
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Tyckte att den filmen var klippt väldigt jobbigt, scenerna staplades bara på varandra och började alltid intensivt.

Men ändå en bra film, gillade Mahmouds historia väldigt mycket.

Några scener i början var väldigt amatörmässigt klippta, men det störde mig inte speciellt mycket.
Citera
2013-02-04, 17:41
Medlem
Guldtandens avatar
Sinister
Äntligen en bra skräckfilm! Gillade storyn och blev faktiskt rädd när jag såg den.
4/5
Citera
2013-02-04, 18:20
Medlem
Lotsos avatar
The Raid: Redemption (2012)

En förbannat underhållande film och inte bara det utan en väldigt bra action film. Handlingen håller filmen simpel men samtidigt intressant vilket är positivt och bra för en action rulle enligt mig och där är inte en enda minut som känns onödig eller tråkig.
En hel del har klagat på att Dredd har snott alldeles för mycket från denna men sanningen är att Dredd var i produktion före The Raid men släpptes inte fören 1 år senare. Ärligt talat tror jag bara det är en slump rent ut sagt. Men båda två är ju några av de bättre action filmerna på senare år i mitt tycke. Personligen (och jag lär säkert få skit för detta) föredrar jag Dredd pytte lite mer än denna jag vet inte riktigt varför men antagligen är det nog att jag fann skurken i Dredd lite mer intressant och bättre än i The Raid. Jag hade kanske också önskat lite mer karaktärsutveckling med karaktärerna jag tycker vi inte riktigt får känna dem eller vem huvudpersonen är. Men det hade heller inte riktigt Dredd i heller.
Action scenerna är lite skakiga och kameran rör sig lite snabbt tycker jag och oftast är jag emot detta i action filmer men i denna gav det en speciell effekt till det hela som gjorde att jag gillade action scenerna ännu mer.
Där är seriöst inte så mycket mer jag kan säga eller har att säga. Det är en kick-ass film som är underhållande rakt igenom. Med en simpel och bra handling. En stor rekommendation till alla som älskar film eller bara action genren.

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1899353/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=My02wp9fsho
Citera
2013-02-04, 20:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
L.A. Confidential (1997)

Egentligen en helt vanlig polisfilm, men något gör den speciell och utstickande ifrån mängden av dussinrullar som görs inom genren.

Guy Pearce - Hjärnan (hjälten)

Russell Crowe - Hårdingen (och då menar jag stenhård)

Kevin Spacey - Stjärnan

...Så summerar jag följande tre skådisar i denna film.

En film i min smak, helt klart. Jag blir framförallt jäkligt imponerad på Spacey här. Han är en väldigt begåvad skådespelare måste jag säga ( kan knappt bärga mig på att se Se7en igen ). Man njuter verkligen av att se honom agera framför kameran. Pure class! Han visar att han kan spela snut såväl som skurk. Han är som klippt och skuren för den här filmen. Crowe då. Hård som fan vilket figurerar honom ju. Han kör på och är grymt skön att se. En tuff jävel, minst sagt. Han passar i sådana här roller. Sist men inte minst, Pearce. Han är utmärkt räcker det att säga. Hjärnan och hjälten på samma gång. Tyckte först hans karaktär verkade lite stel men nejdå. Han är med överallt och presterar. Det är dock några mindre viktiga små saker till övers. Först kan filmen tyckas aningen seg på vissa ställen. Samtidigt är den intressant, men lite väl seg ibland. Hade inte skadat med mer händelser så att säga. Sen hade de ju kunnat skippat 50-talet helt. Det enda som gör att man får känslan därifrån är bilarna. Annars känns det fortfarande som sent 90-tal. Men detta är små saker som inte har en allt för stor betydelse för filmen egentligen.

En bra polisthriller som lägger sig på 7.5/10 i mitt tycke. För det går att hitta bättre filmer inom denna genre men den är av bra klass helt klart.
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-02-04 kl. 20:20.
Citera
2013-02-04, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Sverige Topp 50-Summering

Jag har sett 42 av 50 filmer, men hinner inte med fler den här gången utan tar sista åtta om någon månad.

Mycket Danskt för att vara Sverige topp 50. Har du sett Adams Äpplen? Tror du skulle gilla den när jag ser dina betyg!

Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Den är väldigt cheesy, men sevärd om man gillade den första.
Ok, för ta och se den nån gång framöver. Både Buscemi och Capmbell är ju med, så helt vardelös kan den ju inte vara!
Senast redigerad av GreenMath 2013-02-04 kl. 21:00.
Citera
2013-02-04, 22:06
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Mycket Danskt för att vara Sverige topp 50. Har du sett Adams Äpplen? Tror du skulle gilla den när jag ser dina betyg!

Ja dessvärre lite dominerar dansk film den listan. Nej det har jag inte, ska kolla upp den!
Citera
2013-02-04, 22:27
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ok, för ta och se den nån gång framöver. Både Buscemi och Capmbell är ju med, så helt vardelös kan den ju inte vara!

Kan säga såhär mycket: du har en av filmhistoriens tuffaste slutscener att se fram emot.
Citera
2013-02-04, 22:48
Medlem
Såg Det sjunde inseglet i natt. Var ett tag sedan nu, men det är en favorit. Favoritscener är (förutom inledningsscenen då förstås) när Antonius Block biktar sig, det är lite av en nyckelscen där det sammanfattas vad hela filmen handlar om. Sen älskar jag flaggelanttåget och när domedagsprofeten - superbt spelad av Anders Ek - gapar inför folkmassan.

En klar femma i betyg av mig.
Citera
2013-02-04, 22:51
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Sen älskar jag flaggelanttåget och när domedagsprofeten - superbt spelad av Anders Ek - gapar inför folkmassan.

En av de bästa scenerna i filmen.

Citat:
En klar femma i betyg av mig.

Samma här.
Citera
2013-02-04, 23:11
Medlem
hobbykonsts avatar
Wreck it Ralph

var sådär helt ok, hyfsad rolig smått underhållande
6/10
Citera