Ett äventyr, ja skulle säga fantastiskt eller underbart, men de ger inte rätt beskrivning.
I vilket fall så tog ja till mig filmen, den satte sig i själen på mig. Tårar mot slutet.
(Sen kan det ha o göra med att jag är en ganska instabil människa)
10 av 10. Tror det är den enda film ja gett det betyget.
För att vara en film som ska ta En så lång recension för att förklara att filmen är värd 1 av 5? Känns som det räcker med att bara säga att den är dålig.
Själv gillar jag Lotsos långa recensioner. Läste iofs inte den här, fast brukar alltid läsa hans recensioner när jag redan sett filmen.
Snabba Cash II - Babak Najafi
Originalet gav jag inte speciellt mycket för. Det enda jag egentligen gillade var väl fotot. Men fy fan alltså, denna uppföljare var faktiskt otroligt bra! Filmen visar hur skitigt och oglamouröst det kriminella livet är på ett perfekt sätt, i stil med Pusher faktiskt.
Den bästa svenska filmen jag har sett sedan Låt Den Rätte Komma In, utan tvekan.
En så lång recension för att förklara att filmen är värd 1 av 5? Känns som det räcker med att bara säga att den är dålig.
Ja själv tycker jag inte att man skriver "filmen var dålig 1 av 5" utan tycker man ska förklara och gå in djupare och berätta varför man just tycker så.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Själv gillar jag Lotsos långa recensioner. Läste iofs inte den här, fast brukar alltid läsa hans recensioner när jag redan sett filmen.
Snabba Cash II - Babak Najafi
Originalet gav jag inte speciellt mycket för. Det enda jag egentligen gillade var väl fotot. Men fy fan alltså, denna uppföljare var faktiskt otroligt bra! Filmen visar hur skitigt och oglamouröst det kriminella livet är på ett perfekt sätt, i stil med Pusher faktiskt.
Den bästa svenska filmen jag har sett sedan Låt Den Rätte Komma In, utan tvekan.
Tyckte att den filmen var klippt väldigt jobbigt, scenerna staplades bara på varandra och började alltid intensivt.
Men ändå en bra film, gillade Mahmouds historia väldigt mycket.
Vad jag menar är att han liksom blir aningen "malplacerad" den andra delen av filmen. Då fokuserar man på flera individer och han känns därför inte som ståndpunkten. Även om han såklart är det och får det bekräftat iom slutet. Han har för att vara huvudperson en lite tillbakadragen roll. Men visst gör han en bra insats. Men jag njuter som mest utav denna film första halvan med Sgt. Hartman
Sgt Hartman spelar verkligen sjukt bra. Jag antar att du såklart vet att han var militär i verkligheten. Sgt Hartman borde vunnit en Oscar för bästa manliga biroll.
En väldigt gripande och jordnära historia (baserad på verkliga händelser) om all misär och allt helvete som följer med ett heroinmissbruk, i samma stuk som Sid & Nancy och Stefan Jarls dokumentärer om Kenta & Stoffe. Inte alls lika bombastisk och "in-your-face" som t. ex Requeim for a Deam. Amatörskådespelet lyser igenom ibland, annars finner jag faktiskt ingenting att klaga på. En väldigt bra film som gjorts med små medel.
När Christiane får återfall och vandrar nere vid tunnelbanan bland de andra heroinisterna till ett extremt ångestladdat soundtrack var en väldigt bra scen, fick Ett Anständigt Liv-vibbar.
4/5
Senast redigerad av BillTheButcher 2013-02-04 kl. 17:05.
Sverige Topp 50-Summering
Jag har sett 42 av 50 filmer, men hinner inte med fler den här gången utan tar sista åtta om någon månad.
Filmer jag inte sett ännu är:
Pelle Erövraren
Manderlay
Smultronstället
Scener ur ett Äktenskap
Sånger från andra våningen
Tystnaden
Upp till Kamp
Picassos äventyr
5/5
Bröder
Dogville
4/5
Blinkande lyktor
Det sjunde inseglet
Dom kallar oss mods
Efter bröloppet
En Kärlekshistoria
Fanny och Alexander
Höstsonaten
Kvarteret Korpen
Music for One Apartment and Six Drummers
Raskens
Riket
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton
Tusenbröder
3/5
De ofrivilliga
Den tatuerade änkan
Du levande
Ett anständigt liv
Festen
Hästmannen
Lasermannen
Melancholia
Nybyggarna
Palme
Persona
Riket II
Searching for Sugar Man
Sommarnattens leende
Såsom i en spegel
Torsk på Tallin - en liten film om ensamhet
Utvandrarna
Här spoilars dom sämsta:
2/5
Viskningar och rop
Resan till Melonia
Plötsligt i Vinslöv
Play
Nattvardsgästerna
Körkarlen
Breaking the Waves
Hämnden
Ja själv tycker jag inte att man skriver "filmen var dålig 1 av 5" utan tycker man ska förklara och gå in djupare och berätta varför man just tycker så.
Tack så mycket det uppskattas
Visst är det så. Men det känns som en väldigt lång recension för just den filmen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!