2013-03-03, 01:02
Medlem
-TRINIX-s avatar
TPB AFK (2013), filmdokumentär om The Pirate Bay, dess rättegång och allt som händer i samband med det, intressant men fucked up film måst jag säga.
Senast redigerad av -TRINIX- 2013-03-03 kl. 01:05.
Citera
2013-03-03, 01:06
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Berättar dem i dokumentären vad mannen i björndräkt som suger av en annan man i ett av rummen har för symbolik? I så fall vill jag gärna veta

Det nämns aldrig.

//Crimson
Citera
2013-03-03, 01:46
Bannlyst
Life of Pi

Visste inte vad jag gav mig in på. Riktigt jävla seg början som fick mig att pausa filmen tills jag skulle gå och lägga mig för att göra något annat under tiden.
Sen satte jag igång filmen igen vid läggdags - och jag stängde ...
nej skoja. Kollade därifrån och till slutet. Vissa scener var sega och utdragna men överlag en intressant och godtagbar fängslande berättelse anser jag.

Tyckte det var en skön twist på slutet. Satt mållös i 10 sekunder typ innan jag fattade vad han menade

7/10 enligt mig. Har inte läst boken som tydligen finns? Kommer jag inte göra heller. Skitsamma.
Citera
2013-03-03, 01:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wruh
Life of Pi

Visste inte vad jag gav mig in på. Riktigt jävla seg början som fick mig att pausa filmen tills jag skulle gå och lägga mig för att göra något annat under tiden.
Sen satte jag igång filmen igen vid läggdags - och jag stängde ...
nej skoja. Kollade därifrån och till slutet. Vissa scener var sega och utdragna men överlag en intressant och godtagbar fängslande berättelse anser jag.

Tyckte det var en skön twist på slutet. Satt mållös i 10 sekunder typ innan jag fattade vad han menade

7/10 enligt mig. Har inte läst boken som tydligen finns? Kommer jag inte göra heller. Skitsamma.
Finns det något i den filmen som inte är CGI?
Citera
2013-03-03, 02:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Berättar dem i dokumentären vad mannen i björndräkt som suger av en annan man i ett av rummen har för symbolik? I så fall vill jag gärna veta

Det är helt taget från boken. Det är en rik gubbe (jag minns inte om han äger Overlook eller inte) som har med sig en husbög på 20-talsfesten. Bögen får klä ut sig till en hund och bete sig som en på festen, eftersom den rika gubben har sagt att han i så fall skulle kunna tänka sig att ligga med den där bögen.

Inte speciellt mycket symbolik alltså. Mest perverst.

Edit: Så här var det ja.

Citat:
The "bear scene" is a brief moment in The Shining when Wendy, beginning to see the same "1920's Party" events that Jack's been seeing, is wandering through the halls of the hotel. As she looks around a corner, she sees two shapes huddled over the edge of a bed. As she looks, they are revealed to be two men, possibly engaged in oral sex. One is wearing what looks to be a bear costume.

The scene is taken directly from Stephen King's novel. In one of the novel's scenes set in the 1920's party, Jack is dancing with a beautiful woman. He notices that at one table, there is a young man behaving like a pet dog for the amusement of others, including a tall, bald man.

The bald man is Horace Derwent, a Howard Hughes-like figure who poured millions into restoring the Overlook Hotel in the 1920's. (Jack has learned this by reading a mysterious scrapbook earlier in the novel.) The younger man has a romantic crush on the bisexual Derwent, and Derwent has said that 'maybe', if the man dresses like a nice doggy, and acts like a nice doggy, he 'may' be willing to sleep with him.

Later on, in the novel, as Wendy is warily navigating the corridors of the Overlook, she begins to see the visions of the 1920's party. And at one point, peering around a corner, she sees the two men on a bed, one in a doggy costume. The two men are Derwent and his extremely dependent lover.
Citera
2013-03-03, 02:15
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Funny Games (1997)

Obehaglig och psykiskt riktigt jobbig film som på samma gång är väldigt bra. Med enkla små medel får de till storartade saker. Sen gillar jag att det står "SEE IT IF YOU DARE" på covern. Arno Frisch och Frank Giering är otäcka. Framförallt den förstnämnde. Sadistiskt provocerande "lekar" som de leker med familjen. Har hört att folk klagar på att den innehåller alldeles för lite musik. Jag tycker bara det gör den ännu ruggigare och bättre då istället. Man bjuds ju på lite hjärndöd hårdrock både före och efter filmen vilket räckte fint Jag ska helt klart se den amerikanska kopierade(?) versionen från 2007 också.

7,5/10
Citera
2013-03-03, 02:28
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Det är helt taget från boken. Det är en rik gubbe (jag minns inte om han äger Overlook eller inte) som har med sig en husbög på 20-talsfesten. Bögen får klä ut sig till en hund och bete sig som en på festen, eftersom den rika gubben har sagt att han i så fall skulle kunna tänka sig att ligga med den där bögen.

Inte speciellt mycket symbolik alltså. Mest perverst.

Edit: Så här var det ja.

TACK för det!
Har både sett filmen och läst boken såklart, men det var evigheter sen.
Är född på 70-talet.
https://www.youtube.com/watch?v=uQqyreXePEo

//Crimson
Citera
2013-03-03, 02:31
Medlem
TheManWithNoNames avatar
A Good Day to Die Hard (2013)

John McClane (Bruce Willis) far återigen på semester. Denna gång till Ryssland för att tillsammans med sin son, Jack (Jai Courtney) gå in och skjuta gangsters och ta det som det kommer. Bilar flyger & far, snart 60-årige Bruce hoppar ner från höga hus och ställningar och manglar folk med diverse maskingevär samtidigt som han drar en rad sköna kommentarer. Tycker att "far-och-son"-snacket var lite roligt trots att det var urlöjligt och smått pinsamt. Men det går som det brukar när John reser på sin sedvanliga semester. Han lyckas ännu en gång rädda världen på bekostnad av flertalet byggnader, fordon och dylikt. Men han har fortfarande livet i behåll sedan Nakatomi Plaza. Underhållande: absolut!

Nu laddar vi för 6:an! (eller?)

6,5/10
Citera
2013-03-03, 02:39
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
A Good Day to Die Hard (2013)

John McClane (Bruce Willis) far återigen på semester. Denna gång till Ryssland för att tillsammans med sin son, Jack (Jai Courtney) gå in och skjuta gangsters och ta det som det kommer. Bilar flyger & far, snart 60-årige Bruce hoppar ner från höga hus och ställningar och manglar folk med diverse maskingevär samtidigt som han drar en rad sköna kommentarer. Tycker att "far-och-son"-snacket var lite roligt trots att det var urlöjligt och smått pinsamt. Men det går som det brukar när John reser på sin sedvanliga semester. Han lyckas ännu en gång rädda världen på bekostnad av flertalet byggnader, fordon och dylikt. Men han har fortfarande livet i behåll sedan Nakatomi Plaza. Underhållande: absolut!

Nu laddar vi för 6:an! (eller?)

6,5/10

Såg nyligen om 3:an, den är lite bortglömd och underskattad.
Snyggt regisserade actionsekvenser som använder New York miljöer på ett mkt bra sätt.
Ibland är det bästa betyget att du inte har tråkigt helt enkelt.
SE OM!

//Crimson
Citera
2013-03-03, 09:02
Medlem
Mapojks avatar
The Goonies

3/5

Due Date

Inget för mig..

2.5/5

The Lorax

Vackert animerat, men det finns bättre Dr. Seuss' filmer.. fastnade inte riktigt för karaktärerna.

3/5

A Troll in Central Park

Nära att jag fick en hjärnblödning av filmen, händer inget särskilt genom hela filmen.

Om man sammanfattar filmen "Usla sånger och ett homosexuellt troll.."

1/5
Citera
2013-03-03, 12:34
Medlem
EddieGeins avatar
Nu är det en början på en ny månad. Jag rankar alla filmer jag sett i Februari. Från Bäst till Sämst.

1. Sunset Boulevard (1950) ( Inte första gången, ett riktigt mästerverk )
2. Touch of Evil (1958)
3. Psycho (1960) ( Också i repris )
4. Viridiana (1961)
5. La Grande Illusion (1937)
6. Pickpocket (1959)
7. Do The Right Thing (1989)

8. Manhattan (1979)
9. Stagecoach (1939)
10. It Happened One Night (1934)
11. The Master (2012)
12. Rebel Without a Cause (1955)
13. Docks of New York (1928)
14. Lost Highway (1997)

15. Bride of Frankenstein (1935)
16. Love and Death (1975)
17. The Ghost Ship (1943)
18. Annie Hall (1977)
19. The Last of the Mohicans (1992)

20. Street Angel (1928)
21. Silver Linings Playbook (2012)

22. Monkey Business (1931)
23. Applause (1929)

24. Bananas (1971)

25. Hitchcock (2012)
Citera
2013-03-03, 13:50
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
"LISTA"

Tyckte du Manhattan var bättre än Annie Hall?

//Crimson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in