2013-01-16, 13:56
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Sommaren med göran !!!
Faktiskt ganska rolig rulle. Diggar Peter Magnusson
Citera
2013-01-16, 14:28
Medlem
Sittkissares avatar
Rurouni Kenshin

Japansk samuraifilm från 2012. Visste ingenting om den men såg att den fanns lättillgänglig så självklart vill ja se den då jag gillar dessa filmer. Blev inte besviken.

Kände för att ge den 6.5/10 men eftersom jag var på gott humör så satt jag betyget uppåt istället för neråt, alltså 7/10.
Citera
2013-01-16, 15:06
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Faktiskt ganska rolig rulle. Diggar Peter Magnusson
AAh eller hur tycker svenskarna ska göra mera film
Citera
2013-01-16, 15:56
Medlem
Gosifs avatar
The beach från 2000.

En bra film som jag totalt hade glömt bort att se. Ett riktigt guldkorn. En av Leonardo Dicaprio's top10-filmer helt klart.

4/5!
Citera
2013-01-16, 16:35
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Sinister (2012)

Den var lite för seg i början.

Sen är mittenpartiet bra, t.o.m. riktigt bra i mitt tycke!

Ethan Hawke är väldigt passande i rollen som författare här.

Tyvärr blir det som i många amerikanska rysare. Den tappar i slutet som inte blev så lyckat.

Betyget landar således på 3/5.

En helt okej rysare
Citera
2013-01-16, 17:36
Medlem
Lotsos avatar
Sabata (1969)

Ännu en klassisk western med vår käre Lee Van Cleef. Denna gången ska han stoppa den ondskefulle Franco Ressel som har rånat en armébank på 100 000 dollar så han kan köpa marken där den nya tågrälsen kommer komma. Lee Van Cleef är som alltid lika underhållande dock tyckte jag att han kanske skrattade lite för mycket i filmen och det passade inte in alls framför allt i början och slutet av filmen så log han med läpparna oerhört mycket tyckte de var lite störande faktiskt.
Dessvärre så tyckte jag också den inte var lika underhållande i utförandet, handling i sig är ju klassisk men de kunde ha gjort den lite mer underhållande i mina ögon och ärligt talat hade jag gärna velat se den 10-15 minuter kortare. Dock ett väldigt stort plus till Franco Ressel som skurken och var i mina ögon bortsett från Lee Van Cleef höjdpunkten i hela filmen. Slutscenen mellan han och Cleef var bäst i hela filmen.
I sin helhet gillade jag även denna filmen en klassisk western handling med vår käre western hjälte. Dessvärre så fann jag den lite mindre underhållande än Django, Keoma och The Big Gundown men fortfarande en sebar western!

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0064916/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=U4q1gtAzMK4
Citera
2013-01-16, 18:44
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Cube (1997)
Alltså.. Trots att skådespelarna är riktigt dåliga (utom möjligtvis David Hewlett) och det är en lågbudget-film så älskar jag den. Konceptet är underbart då 7 personer, utan att veta var dem befinner sig, är instängda i klaustrofobiska rum som alla ser likadana ut förutom att dem skiftar färg, har varsitt nummer och varav en del av dem är fyllda med "booby traps" från eldkastare till ljudkänsliga spikar. Worth (David Hewlett) är en extremt skön personlighet med sin misantropiska syn på världen men pricket över i:t är när Kazan, en gravt psykiskt sjuk man, kommer in i filmen (vill inte avslöja för mycket om honom).

Det är väldigt sällan jag gillar lågbudget men jag fascineras verkligen. En 9/10 och det enda som drar ned betyget är att det är alldeles för lite bakgrundsinformation, jag skulle gärna sett små videosnuttar som t.ex. Saw har där man får se dem bli kidnappade till rummet. Lägg till 15 minuters bakgrundsinformation om kuben och de instängda personerna och det blir en 10a.

Jag har hört att uppföljarna skall vara riktigt dåliga dock?
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2013-01-16 kl. 18:57.
Citera
2013-01-16, 19:10
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Cube (1997)
Jag har hört att uppföljarna skall vara riktigt dåliga dock?
Jag tkr 3:an är, inte bra, men helt okej. Där får man lite mer info om kuben osv. 2:an kändes dock onödig.
Citera
2013-01-16, 19:40
Medlem
In the name of the king: A Dungeon Siege Tale Började bättre än väntat, sedan gick det bara utför.
Citera
2013-01-16, 19:46
Medlem
Guldtandens avatar
End of Watch
Bra film! Gyllenhaal och Peña hade väldigt bra kemi! Fungerade perfekt.

4/5
Citera
2013-01-16, 20:20
Medlem
SiSeniors avatar
Körkarlen från 1921.
En stumfilm som inte gav mig mycket av det jag hade hoppats på. Jag saknade det mörka som jag förväntade mig när jag såg att filmen handlade om Döden. Recensionerna om filmen sa likadant men jag fångade inte alls upp det. Victor Sjöström får däremot ett fullt godkänt betyg som skådespelare då han stack ut mest i den här filmen.

Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
End of Watch
Bra film! Gyllenhaal och Peña hade väldigt bra kemi! Fungerade perfekt.

4/5

2012's bästa film!
Citera
2013-01-16, 20:59
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Förklarar ju den här elaka gliringen från Sasha Baron Cohen (som ju ändå är med i samma film) om Crowes vokala företräden...

www.youtube.com/watch?v=TbtWdIMYlM0
Ja, du kan ju lyssna själv: http://www.youtube.com/watch?v=I8WSysB5vKM

Även Adam Lambert hade ju en del att säga om skådespelarnas insatser, och Crowe håller med: http://www.youtube.com/watch?v=SyYImqyYxFk
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Ajdå, det är en av mina favoritböcker så den har jag varit sugen på. Har bara sett en filmatisering av den innan, den med Liam Neeson/Geoffrey Rush som Valjean/Javert. Den var skaplig, men jag minns att min favoritkaraktär från boken, ärkekräket Thenardier, fick alldeles för lite utrymme. Har du sett den och kan jämföra?
Jag har sett den (det är väl den med Claire Danes som Cosette?) men det var så länge sedan att jag skulle behöva se om den för att jämföra. Jag vet dock att jag gillade den väldigt mycket när jag såg den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in