2012-12-16, 10:34
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Glöm inte Bleeder heller, riktigt bra!
Bleeder är grym! Jag såg om den för endast några veckor sedan...

Senaste filmen jag såg var väl att jag såg om The Thin Red Line igår.

http://www.imdb.com/title/tt0120863/?ref_=fn_al_tt_1

En hel uppsjö med kända namn vad gäller skådespelarna i filmen... Inget att klaga på där. Jag hade dock för mig att jag inte tyckte krigsscenerna var de allra grymmaste jag någonsin sett, och det tyckte jag fortfarande inte. Inte dåligt gjort direkt, men lite väl barntillåtet för min smak. Lite köttigare med mer blod hade inte skadat, men filmen som helhet är helt okej. 2 timmar och 45 minuter flyger förbi hyfsat fort.
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-12-16 kl. 10:38.
Citera
2012-12-16, 10:53
Medlem
MaryBells avatar
I watched both "Torsk i Tallin" and "Fyra Nyanser av Brunt" again this weekend. Gotta be some of the best movies ever made in SE, or anywhere else for that matter.

"It's ok, you can dance now!"
Citera
2012-12-16, 14:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
I watched both "Torsk i Tallin" and "Fyra Nyanser av Brunt" again this weekend. Gotta be some of the best movies ever made in SE, or anywhere else for that matter.

"It's ok, you can dance now!"
Great stuff, great stuff...
Citera
2012-12-16, 15:22
Medlem
Carlcoolings avatar
Pusher (1996)
En riktigt tight film, jag älskade de smått destruktiva miljöerna. Jag skulle vilja säga att Pusher är en blandning emellan Snabba Cash och Millers Crossing. Med en liknande mörk miljö som den i Snabba Cash, fast ännu mörkare och framförallt en mycket bättre beskrivande miljö. Millers Crossing-parallellen drar jag på grund av huvudpersonen Frank, jag tycker han liknar Gabriel Byrnes karaktär i Millers Crossing.
8/10
Citera
2012-12-16, 15:48
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Pusher (1996)
En riktigt tight film, jag älskade de smått destruktiva miljöerna. Jag skulle vilja säga att Pusher är en blandning emellan Snabba Cash och Millers Crossing. Med en liknande mörk miljö som den i Snabba Cash, fast ännu mörkare och framförallt en mycket bättre beskrivande miljö. Millers Crossing-parallellen drar jag på grund av huvudpersonen Frank, jag tycker han liknar Gabriel Byrnes karaktär i Millers Crossing.
8/10

Gillade du den men vill se lite andra skådespelare, lite andra miljöer och lite annorlunda manus så kan jag rekommendera remaken som kom i år. Regisserad av Luis Prieto.
Citera
2012-12-16, 15:58
Medlem
Smerchs avatar
Jag såg Tarkovskijs sista film, offret. Har bara sett Solaris tidigare, men nu blir det nog att beta av de andra med.
Citera
2012-12-16, 16:06
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Gillade du den men vill se lite andra skådespelare, lite andra miljöer och lite annorlunda manus så kan jag rekommendera remaken som kom i år. Regisserad av Luis Prieto.
Aa, får väl kolla in den. Iofs så var det just miljöerna som jag tyckte var så bra med Pusher. Ska se tvåan och trean inom kort, tänkte jag. Har sett tvåan förut fast det var några år sedan nu!
Citera
2012-12-16, 16:13
Medlem
Citat:
Aa, får väl kolla in den. Iofs så var det just miljöerna som jag tyckte var så bra med Pusher. Ska se tvåan och trean inom kort, tänkte jag. Har sett tvåan förut fast det var några år sedan nu!
Ärligt talat, du kan skippa den. Remaken är fruktansvärt dålig och tar bort allt det charmiga med orginalfilmen.
Citera
2012-12-16, 16:31
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nej för bövelen! Den verkade ju så pinsamt dålig att jag inte klarade att se mer än ungefär 10 minuter. Jag tryckte frenetiskt på stoppknappen i panik och la mig i fosterställning och bara skakade.
Citera
2012-12-16, 16:34
Medlem
Frenzy, mycket bra. Får en 4a av 5 i betyg.
Citera
2012-12-16, 16:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Ärligt talat, du kan skippa den. Remaken är fruktansvärt dålig och tar bort allt det charmiga med orginalfilmen.

Håller med!
Citera
2012-12-16, 16:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Pusher II och III är bättre än remaken så det gör du helt rätt i. Kul att se britternas försök att till att härma originalet tyckte i alla fall jag det var. Även om den inte var lika stark som filmen från 96.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in