2012-11-25, 16:37
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Den är hemsk, och theme-låten av A-ha är förjävligt usel.
Jag tycker att filmen är hyfsad, men låten gillar jag skarpt.
Citera
2012-11-25, 16:49
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Visst finns det en del segment i Craigs gestaltningar som påminner om de tre första Bourne-filmerna, själv har jag ingenting emot det då man tagit Bond till en ny och mer modern tappning. Har heller ingenting emot att han är sårbar, gör honom mer till människa än en övermänniska som i de tidigare filmerna.
Ja där tycker vi olika helt enkelt, vill helst att Bond ska dö ut om jag ska vara ärlig. Blev bara förbannad när jag såg Skyfall
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Daltons första Bondfilm, "The Living Daylights", är inte alls särskilt rå, utan lika familjevänlig som de tidigare Bondfilmerna. "The Living Daylights" har ju för fasen till och med PG-rating i både USA och England!
Nja den är lite råare i stilen kan jag tycka, sen hade väl alla Bond filmer PG-rating innan Licence to Kill kom, som har en R-rating på IMDb. Men tror den klipptes ner lite för att kunna visas på bio i PG-13.
Citera
2012-11-25, 17:28
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Den är hemsk, och theme-låten av A-ha är förjävligt usel.

Necros-låten från filmen måste ju vara den skönaste alltså. Och Necros är en jäkligt bra skurk
Citera
2012-11-25, 17:40
Medlem
TheManWithNoNames avatar
F.ö. verkar det som George Lazenby gjorde sitt första framträdande framför kameran iom hans Bond-film 1969. Ändå rätt imponerande insats i så fall.
Citera
2012-11-25, 18:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
F.ö. verkar det som George Lazenby gjorde sitt första framträdande framför kameran iom hans Bond-film 1969. Ändå rätt imponerande insats i så fall.

Ja, han sålde bilar tidigare i Australien och gjorde väl lite ströjobb som modell före han fick rollen.
Citera
2012-11-25, 18:52
Bannlyst
On the Road
Citera
2012-11-25, 19:02
Medlem
KUSEs avatar
End of the Line
Gillade den väldigt mycket. Den hade en klaustrofobisk känsla och för en gångs skulle agerade människorna inte ologiskt i en krissituation.

Vet inte hur jag kan ha missat den, men regissören är ju ganska okänd.
Citera
2012-11-25, 20:39
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjan1
On the Road
Hur var den? Jag är mitt i boken. Tänkte se filmen när jag är klar med den.
Citera
2012-11-25, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Hur var den? Jag är mitt i boken. Tänkte se filmen när jag är klar med den.
Har under många år haft boken men har aldrig läst den,filmen var jävligt bra.
Citera
2012-11-25, 20:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjan1
Har under många år haft boken men har aldrig läst den,filmen var jävligt bra.

Såg ungefär halva filmen i natt men föll inte för den alls som jag gjorde med boken, känslan och sättet boken förmedlar roadtripen fick jag inte alls av den timmen som jag såg filmen. Läs boken är mitt tips och även de andra böckerna av Kerouac.
Citera
2012-11-25, 22:51
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Argo (2012)

Var och såg denna på bio idag.
Jag ska vara riktigt uppriktigt och säga detta är för mig än så länge detta årets bästa film. Till skillnad från de andra bra filmerna jag sett detta året så bygger denna filmen främst på en baserad historia som verkligen har hänt. Den har inga data effekter vad jag kunde se över huvudtaget (kanske i slutet men jag tror inte det) och styrkan i filmen ligger i handlingen och inget annat.
Handlingen är vad jag älskade i denna filmen och att hur en fejk film ska ta ut dessa 6 amerikanska fugitives i Iran.
Ben Affleck vill jag gärna beskriva honom så som jag läste en person skrev i Kvällsposten
"Det fanns en tid när vi skrattade något alldeles förfärligt åt Ben Affleck. Han blev Hollywoods officiella driftkucku och rejält pissad på under lång tid. Minns dikeskörningarna med "Gigli" och "Jersey girl".
Tio år senare, efter att ha regisserat käftsmällarna "Gone baby gone", "The town" och nu "Argo", sitter vi alla med dumstrut. När Affleck är inne i den andra, rent remarkabla, delen av sin karriär går det inte att möta honom med något annat än den största respekt.

Mr. Affleck jag ber om ursäkt!
Alla andra skådespelarna gör också väldigt bra jobb och Bryan Cranston var såklart min favorit. John Goodman tillsammans med Alan Arkin var som de var gjorda för varandra som två Hollywood'are .
Argo har även väldigt dramatiska scener och en del involverar även Afflecks karaktär eftersom detta är första gången han ska försöka få ut några personer ur ett land. Slutet må vara typiskt Hollywood slut men jag ska inte ljuga jag fann slutscenen väldigt spännande och jag satt i kanten av stolen.
Den har även sina komiska scener som jag fann någorlunda roliga kanske inte alla skämt som föll mig i smaken men det är ju heller inte direkt någon komedi.
I sin helhet en sjukt bra film som jag verkligen rekommenderar att se på bio den är väll värd pengarna och i mina ögon detta årets bästa film. Vågar jag säga att det kan vara ett mini mästerverk.

5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1024648/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=w918Eh3fij0

Jag har håller helt med. Fantastiskt bra film. I biografen så grät folk av lycka och applåderade mitt i filmen. En av de starkaste filmerna jag har sett helt klart. 5/5.
Citera
2012-11-25, 22:58
Medlem
Carlcoolings avatar
Scoop

Rätt okej Allen-rulle. Scarlett var snygg som vanligt, Hugh Jackman passade dock inte in i sin roll. En av de sämre filmerna jag sett med Woody Allen, men fortfarande helt okej.
En svag 7/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in