2013-01-03, 12:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Great Escape (1963)

Så förbaskat fin film!

Man får ju fan gåshud när man ser denna. Jag älskar verkligen "prison break"-filmer. Och denna är verkligen speciell. Med en rad bra skådisar.

Steve McQueen, James Coburn, Charles Bronson, Donald Pleasence m.m.

Sen att den till 100% är baserad på den verkliga händelsen om rymningen på Stalag Luft III år 1944 gör de hela ännu bättre.

Denna måste få 5/5 - så otroligt bra film !
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-01-03 kl. 12:03.
Citera
2013-01-03, 12:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hur mycket är Jason Segel med och är det en officiell uppföljare till Knocked Up?
Segel är med i början och slutet, så väldigt lite egentligen. Nej, officiell uppföljare tror jag inte. Den enda karaktären som verkar vara samma är Paul Rudds Pete (han jobbade väl också som skivproducent i Knocked Up om jag minns rätt) samt att han i båda filmerna är gift med Leslie Mann.
Citera
2013-01-03, 12:05
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Segel är med i början och slutet, så väldigt lite egentligen. Nej, officiell uppföljare tror jag inte. Den enda karaktären som verkar vara samma är Paul Rudds Pete (han jobbade väl också som skivproducent i Knocked Up om jag minns rätt) samt att han i båda filmerna är gift med Leslie Mann.

Jason Segel ska tydligen också spela samma karaktär som han gjorde i Knocked Up. Jag får ta och se This Is 40 någon gång.
Citera
2013-01-03, 12:06
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Great Escape (1963)

Så förbaskat fin film!

Man får ju fan gåshud när man ser denna. Jag älskar verkligen "prison break"-filmer. Och denna är verkligen speciell. Med en rad bra skådisar.

Steve McQueen, James Coburn, Charles Bronson, Donald Pleasence m.m.

Sen att den till 100% är baserad på den verkliga händelsen om rymningen på Stalag Luft III år 1944 gör de hela ännu bättre.

Denna måste få 5/5 - så otroligt bra film !

Glad att du tyckte om den!
Citera
2013-01-03, 12:26
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Glad att du tyckte om den!

Ja, vilken film alltså. Hade höga förväntningar innan och blev knappast besviken.
Citera
2013-01-03, 12:55
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Jason Segel ska tydligen också spela samma karaktär som han gjorde i Knocked Up. Jag får ta och se This Is 40 någon gång.
Var inte hans karaktär i Knocked Up ännu ett pothead? I This is 40 heter han också Jason som i Knocked Up men är personlig tränare till Leslie Mann och hennes vännina.
Citera
2013-01-03, 14:22
Medlem
Killing Them Softly

Hade väldigt höga förväntningar på denna då jag gillar Dominiks tidigare filmer, men mina förväntningar infriades dessvärre inte.

Jag har inga problem med det långsamma tempot som många verkar störa sig på, tvärtom är det en av filmens starka sidor. Filmen är på tok för kort. En massa karaktärer introduceras men man får inte lära känna dem eller deras roll.

Scenen där Ray Liottas karaktär blir misshandlad är dock riktigt bra (förutom den taffliga CGI:n).

Överlag var det en besvikelse tyvärr. 2/5
Citera
2013-01-03, 14:27
Medlem
Lotsos avatar
Animation Month 2!

Happy Feet (2006)

Jag är inte så förtjust i dans eller musikal filmer där finns egentligen bara fåtal sådana filmer jag gillar och nu har vi en musikal/dans animerad film med pingviner ehhh...... Detta var ingen stor höjdare för mig men precis som med Madagascar det som var bra i denna var riktigt bra. Jag gillade hur i vissa scener hur mörk denna filmen kunde vara speciellt när Mumble hamnar på zoo och blir hjärntvättad i slutet. Nu är det jag som är sjuk i huvudet igen men jag hade älskat ifall filmen slutade med att Mumble var på zoo:et hjärntvättad och aldrig hem igen. Men den är animerad och för barn så måste ha ett lyckligt slut. Animationen var väldigt bra och ibland även artistisk med de visuella effekterna. Och jag hatar och säga detta men jag gillade de fem spanska/mexikanska pingvinerna där inkluderad Ramon röstad av Robin Williams som förvånande nog var en av de bästa sakerna i denna filmen. Jag har även blandade känslor för att människorna var verkliga i filmen det ser annorlunda ut och en smart idé och jag gillade alla scener i slutet om de skulle besluta sluta att fånga fisk i Antarktis var svart och vita. Men när man tänker efter varför är människorna riktiga och pingvinerna animerade och kan prata känns som två helt olika världar vilket det är och antagligen det filmen vill förmedla också men det känns bara konstigt på något sätt.
Resten var ingen höjdare. Handlingen är egentligen bara om miljöförstöring och att vi borde rädda vårt klimat detta var under denna tiden då alla var hysteriska med att klimaten smälte och jorden skulle gå under när som helst, karaktärerna var ganska ointressanta och jag förstod inte varför Hugh Jackman gjorde en Elvis imitatör, sångarna och musiken var heller ingen höjdare då det mesta var gospel vilket jag inte är något fan av och sist humorn vilket jag skrattade mest åt Ramon.
I sin helhet gillade jag några saker med denna filmen jag är verkligen glad att utomjordingarna i denna filmen visade sig vara oss människor jag tror om det var riktiga utomjordingar och en pingvin som försökte stoppa dem hade denna filmen varit något av de sämsta jag sett och skrattat åt den ur hur dålig den var. De sakerna som var bra var bra men det räcker inte hela vägen för jag riktigt ska rekommendera den men jag gillade den mer än Chicken Little och Shark Tale.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0366548/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=hFUC5adf8FE
Citera
2013-01-03, 14:28
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Var inte hans karaktär i Knocked Up ännu ett pothead? I This is 40 heter han också Jason som i Knocked Up men är personlig tränare till Leslie Mann och hennes vännina.

Enligt IMDb så är det samma karaktär ...
Citera
2013-01-03, 14:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Scenen där Ray Liottas karaktär blir misshandlad är dock riktigt bra (förutom den taffliga CGI:n).

CGI i våldsscener i filmer av denna kaliber behövs verkligen inte, såg bara otroligt billigt och fult ut. Överlag var filmen en stor besvikelse!
Citera
2013-01-03, 14:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Enligt IMDb så är det samma karaktär ...
Ja de delar namn, men läste du någonannanstans på IMDb att det är samma karaktär?
Citera
2013-01-03, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
CGI i våldsscener i filmer av denna kaliber behövs verkligen inte, såg bara otroligt billigt och fult ut. Överlag var filmen en stor besvikelse!

Håller med. Jag syftade mer på realismen i själva våldet och reaktionen från Liottas karaktär. Han spelar inte tuff och tar emot massa slag utan gråter och spyr, förmodligen som vem som helst skulle reagera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in