Animation Month 2!
Happy Feet (2006)
Jag är inte så förtjust i dans eller musikal filmer där finns egentligen bara fåtal sådana filmer jag gillar och nu har vi en musikal/dans animerad film med pingviner ehhh...... Detta var ingen stor höjdare för mig men precis som med Madagascar det som var bra i denna var riktigt bra. Jag gillade hur i vissa scener hur mörk denna filmen kunde vara speciellt när Mumble hamnar på zoo och blir hjärntvättad i slutet. Nu är det jag som är sjuk i huvudet igen men jag hade älskat ifall filmen slutade med att Mumble var på zoo:et hjärntvättad och aldrig hem igen. Men den är animerad och för barn så måste ha ett lyckligt slut. Animationen var väldigt bra och ibland även artistisk med de visuella effekterna. Och jag hatar och säga detta men jag gillade de fem spanska/mexikanska pingvinerna där inkluderad Ramon röstad av Robin Williams som förvånande nog var en av de bästa sakerna i denna filmen. Jag har även blandade känslor för att människorna var verkliga i filmen det ser annorlunda ut och en smart idé och jag gillade alla scener i slutet om de skulle besluta sluta att fånga fisk i Antarktis var svart och vita. Men när man tänker efter varför är människorna riktiga och pingvinerna animerade och kan prata känns som två helt olika världar vilket det är och antagligen det filmen vill förmedla också men det känns bara konstigt på något sätt.
Resten var ingen höjdare. Handlingen är egentligen bara om miljöförstöring och att vi borde rädda vårt klimat detta var under denna tiden då alla var hysteriska med att klimaten smälte och jorden skulle gå under när som helst, karaktärerna var ganska ointressanta och jag förstod inte varför Hugh Jackman gjorde en Elvis imitatör, sångarna och musiken var heller ingen höjdare då det mesta var gospel vilket jag inte är något fan av och sist humorn vilket jag skrattade mest åt Ramon.
I sin helhet gillade jag några saker med denna filmen jag är verkligen glad att utomjordingarna i denna filmen visade sig vara oss människor jag tror om det var riktiga utomjordingar och en pingvin som försökte stoppa dem hade denna filmen varit något av de sämsta jag sett och skrattat åt den ur hur dålig den var. De sakerna som var bra var bra men det räcker inte hela vägen för jag riktigt ska rekommendera den men jag gillade den mer än Chicken Little och Shark Tale.
2 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt0366548/
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=hFUC5adf8FE