2012-10-29, 23:35
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

Grave Encounters 2 (2012)

Vilken jävla skit film, har inte varit så här förbannad sedan Last Exorcism men även den kunde jag sitta igenom. Jag var tvungen att pausa två gånger under filmens gång för jag kunde bara inte klara av karaktärerna och manuset.
Först och främst är jag inget fan alls av när found footage filmer säger att första filmen den är en uppföljare på är en offentlig film men att det samtidigt hände. Varför? Det går emot alla odds vad found footage är (för mig). Ifall första filmen verkligen är en film och alla skådespelarna var riktiga men att det ändå hände i verkligheten hur i hela helvete förklara dem då att dem fick tag på all kamerafilm ifrån första filmen. Första filmen släpptes 2011 men som vi ser i slutet av denna filmen får producenten inte någon kamerafilm fören 1 Oktober 2012. Men nu är det så här att även i allra början av första filmen säger producenten att han fick kamerafilm från en okänd person och detta var 2011!? It makes no fucking sense! Inte ens personerna bakom filmerna har koll på vad den förra filmen gjorde och gick ut på.
Sedan hatade jag karaktärerna i denna filmen, tonåringar som försöker vara coola och bevisa att Grave Encounters är verklighet. Jag har inte haft sådan här hat mot en huvudperson sedan Bella i Twilight. Dessutom så ifall det verkligen nu hände (för jag tror ju verkligen på största allvar att händelserna är verklighet) varför går personerna då in i huset? SÅG DEM INTE FÖRSTA FILMEN? NÄR DU VÄLL GÅR IN SÅ BLIR DU INLÅST .
I början av filmen säger också huvudpersonen Alex att första filmen är dålig och ger den 1 av 4 dödsskallar, men när man läser vad filmen handlar om så står det att huvudpersonen är besatt av filmen. Jag vet inte med er men jag tror inte att en person är besatt av en film ifall personen ger filmen 1 av 4 i betyg.
Det enda bra i denna filmen är att Sean Rogerson är med och har blivit galen vilket var en intressant vändning dem tog med honom och karaktären, fast han spelar sig själv i denna för ni vet första filmen var verkligen en film. Men inte ens han räddade denna stinkbomben på tal om stinkbomb där är ett fis skämt med också. Lägg för fan av jag är inte 5år gammal. Och när filmen inte väll håller på med sina hemska karaktärer eller hemska manus så gör dem bara rip-off på första filmen igen med att sätta upp kameror och göra samma sak igen som i första filmen. För jag har inte sett det förr!

I sin helhet rena rama skiten i mina ögon. Jag hatade manuset, skådespeleriet och framför allt karaktärerna! Jag gillade inte första filmen men denna får mig att vilja se första filmen åtminstone fram och tillbaka än att se denna igen.
Fyfan detta var en skit film hos mig!

0.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2231554/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=jBI6KWJUNHA
Citera
2012-10-30, 00:41
Medlem
kuddenchristos avatar
Jag såg nyss "Snabba Cash II" på bio. Jag tyckte att den filmen var riktigt bra.
Citera
2012-10-30, 01:28
Medlem
Stvrmzeits avatar
Madame de... (1953)

Louise är gift med en general och har väldigt många skulder. För att kunna betala skulderna, så beslutar hon sig för att sälja ett par örhängen hon fått som bröllopsgåva. Men örhängena kommer tillbaka via olika omvägar.

En ruskigt bra inledning och ett svagt mittenparti, men det tas igen lite i slutet. Till och med bättre än Letters From an Unknown Woman, dock så når den inte riktigt upp till en fyra. Mycket av det som är bra ligger i Ophüls eleganta regi. Snygg är det. Det var kul att se Vittorio De Sica i en roll, honom har jag ju mest sett bakom kameran. Jag gillar hur Ophüls även lägger in hintar om överklassens små banaliteter då och då, det bästa exemplet är ju dörrvakterna på operan. Intrigen (eller intrigerna) handlar ju såklart om Louises örhängen, ibland känns det kanske en aningen långsökt. Fast för det mesta funkar det och allting knyts ihop utan smärre problem. En trevlig liten film.

3/5
Citera
2012-10-30, 01:40
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Total Recall originalet från 1990. En av de 20-30 bästa Science Fiction filmerna enligt mig. Arnold tycker jag gör en av sina bästa roller i den filmen. Sharon Stone är ju inte helt fel i filmen heller, men då tänker jag mer på det visuella.

Paul Verhoeven är faktiskt en rätt underskattad regissör och både Robocop och Total Recall är två riktigt bra filmer plus att han har gjort en hel del andra bra eller godkända filmer.

Betyget på Total Recall blir i sedvanlig ordning

8/10
4/5
Citera
2012-10-30, 01:43
Medlem
ragingcows avatar
The good the bad and the ugly 5/5 antagligen en av de bästa filmer som nånsin gjorts.
Citera
2012-10-30, 02:22
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hypnotisören 2/5
Den kunde lika väl fått 1 i betyg. En tråkigt film som inte tillfredsställde publiken för fem öre. En dålig Joona Lind som förstörde det mesta. Det enda roliga var egentligen aha-upplevelserna jag fick när det kom till vissa saker. Detta beroende på att det var längesen jag läste boken.
Oj... Själv tycker jag att den filmen är snarare värd 4/5 i betyg.

Boken har jag inte läst.
Citera
2012-10-30, 02:35
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
The good the bad and the ugly 5/5 antagligen en av de bästa filmer som nånsin gjorts.
Du är väldigt långt ifrån ensam om att tycka att den filmen är en av de bästa som någonsin gjorts.

Själv har jag inte sett den än.
Senast redigerad av kuddenchristo 2012-10-30 kl. 02:38.
Citera
2012-10-30, 06:18
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg Bob Clark's julfilm från 1983 A Christmas Story, Kanske fel tillfälle att se den men jag tyckte verkligen om den hur som helst. Smått fantastisk film, som nu direkt efter jag sett den anser vara bland dem bästa julfilmerna någonsin. I klass men första Home Alone ! Väldigt charmig och riktigt rolig. Igenkänningsfaktorn är bitvis hög.

Synd att den känns så bortglömd här i Sverige, sällan jag hört någon pratat särskilt mycket om den här filmen. Hade själv säkert inte sett den om de inte vore för att Bob Clark regisserat den. Just Bob Clark har enligt mig lyckats med bedriften att göra en av tidernas bästa skräckfilmer, plus göra en av dem bästa julfilmerna/familjefilmerna någonsin. Det är fan inte dåligt! Tycker man borde minnas honom för det och inte för skitfilmerna han gjorde i slutet av sin karriär.
Stark 4 av 5, möjligen femma i betyg men måste nog sova på saken.
Korrigerar mitt betyg till en femma! Så jävla underbar helt enkelt.
---
Senaste filmen jag såg var If Looks Could Kill, hade absolut sin charm och underhållande rätt igenom. En bondfilm utan bond förklarar den rätt bra.
Citera
2012-10-30, 06:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow

En sann kultfilm som får ett mycket bra betyg ifrån mig.

Själv så såg jag denna igår -> Red.Lights

3 av 5 får filmen och De Niro spelade även i denna film en bra karaktär.
Citera
2012-10-30, 10:23
Medlem
EddieGeins avatar
Rain Man
Väl förtjänad oscar till Hoffman. Men den har ett par billiga scener.

8/10
Citera
2012-10-30, 10:28
Medlem
Rocket-Queens avatar
Pour elle

En ganska bra drama/thriller som främst tar fart under andra halvan. Huvudkaraktären har kanske lite väl mycket flyt, men det blir ändå tillräckligt med spänning eftersom det inte är solklart hur filmen ska sluta. Helt klart sevärd, men inte så mycket mer än så.

Betyg: 3/5
Citera
2012-10-30, 15:53
Medlem
EddieGeins avatar
Pulp Fiction
Bland det tuffaste som finns.
10/10

The Killing
Strålande film av Kubrick. Fantastiskt slut.
9/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in