2012-11-07, 03:51
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Zingo (1998)- En ganska rolig film och jag garvade en hel del vilket är positivt .Men filmen är i överlag ganska B liksom 95% av all svensk film.Sett filmen förut ochså och det visade sig att jag minns mycket mer än vad jag inbillat mig av handlingen vilket var rätt trist .5/10 i betyg.
Citera
2012-11-07, 15:32
Medlem
Mystiqes avatar
Har varit sjuk de senaste 3dagarna så det blev en del filmer.
Körde marathon av Star wars 1-3 men sen fick jag tag på en film som jag har sökt länge efter som heter Days of Glory (2006), en helt intressant film som handlade om Frankrikes nordafrikanska koloniländer som ställde upp för Frankrike under WW2 trots de blev diskriminerade eller inte fick någon ära.

Det finns dock en sak som jag undra i filmen om Said:

Jag ger franska filmen 6½ av 10

mvh M
Citera
2012-11-07, 16:14
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du möjligtvis sett Insane av samma grabbar?

http://www.imdb.com/title/tt1491603/

Har tänkt se Insane ända sen jag såg om Evil Ed och igår gjorde jag äntligen slag i saken. Insane är som en campy slasher med thrillerinslag i Hitchcockanda. Den är helt olik Evil Ed och fokuserar mer på slasherspänning än splatterhumor, vilket bara är roligt. Jag hittade referenser till otaliga slasherfilmer och däremellan The Shining. Framför allt är filmen som en enda stor hyllning till Psycho. Anders Jacobsson och de andra bakom Evil Ed är cineaster och det märks även i den här filmen. Filmen är rätt campy men jag tycker att den var underhållande.
Citera
2012-11-07, 16:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Har tänkt se Insane ända sen jag såg om Evil Ed och igår gjorde jag äntligen slag i saken. Insane är som en campy slasher med thrillerinslag i Hitchcockanda. Den är helt olik Evil Ed och fokuserar mer på slasherspänning än splatterhumor, vilket bara är roligt. Jag hittade referenser till otaliga slasherfilmer och däremellan The Shining. Framför allt är filmen som en enda stor hyllning till Psycho. Anders Jacobsson och de andra bakom Evil Ed är cineaster och det märks även i den här filmen. Filmen är rätt campy men jag tycker att den var underhållande.

En får tacka till ett utförligt omdöme då jag nu har fått hem filmen och ska se den inom de närmasta dagarna! Märktes redan i Evil Ed att regissörerna kan sina grejer med just referenshumorn, alltid roligt med svenska filmer som inte är polisfilmer, fler svenska skräckfilmer med hög potential behövs i landet!
Citera
2012-11-07, 17:24
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
En får tacka till ett utförligt omdöme då jag nu har fått hem filmen och ska se den inom de närmasta dagarna! Märktes redan i Evil Ed att regissörerna kan sina grejer med just referenshumorn, alltid roligt med svenska filmer som inte är polisfilmer, fler svenska skräckfilmer med hög potential behövs i landet!

Evil Ed är ju en tveklös klassiker och i ärlighetens namn en av de bättre svenska filmerna i mina ögon.
Insane låter intressant kanske inkluderar den till nästa års skräckfilms tittande .
Citera
2012-11-07, 18:00
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:

I min lokala videobutik hittade jag en svensk rysare som var helt okänd för mig. En independentfilm som heter Isolerad med Peter Stormare i en av rollerna. Den var en okey psykologisk rysare, kanske inte jättebra men det är alltid kul att se lite annorlunda svenska filmer. Den funkade att titta på iallafall.

http://www.imdb.com/title/tt1227555/
Citera
2012-11-07, 22:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
I min lokala videobutik hittade jag en svensk rysare som var helt okänd för mig. En independentfilm som heter Isolerad med Peter Stormare i en av rollerna. Den var en okey psykologisk rysare, kanske inte jättebra men det är alltid kul att se lite annorlunda svenska filmer. Den funkade att titta på iallafall.

http://www.imdb.com/title/tt1227555/

Ja, den har jag sett nyligen jag med, fick lite Polanski-vibbar av den emellanåt!
Citera
2012-11-08, 00:41
Medlem
Senaste filmen jag såg var:
Switchback från 1997
Betyg - 4/5
Citera
2012-11-08, 00:46
Medlem
Ghost writer av polanski
sett den 2 ggr förut, tror jag har en grej för hans filmer då jag hela tiden återkommer till hans verk

betyg 7/10
Citera
2012-11-08, 01:17
Medlem
troböds avatar
L'armée des ombres/Army of Shadows för andra gången. Kanske den bästa andra världskrigetskildringen av dem alla.
Citera
2012-11-08, 01:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Det finns dock en sak som jag undra i filmen om Said:
Nu har jag inte sett filmen men jag känner till skådisen. Said spelas av Jamel Debbouze som råkade ut för en tågolycka som ung och förlamade sin ena arm. I alla hans filmer går han därför och döljer armen för att den annars bara skulle släpas runt. Jag har i alla fall noterat fenomenet i Let's Talk About the Rain & Outside the Law.

Rekommenderar för övrigt den franska Outside the Law från 2009 av samma regissör som till Days of Glory, Rachid Bouchareb.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2012-11-08 kl. 01:44.
Citera
2012-11-08, 01:41
Medlem
Super Mario bros, hitman och doom. hitman är riktigt bra film, men de andra....fy fan va kassa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in