Nu har jag inte sett filmen men jag känner till skådisen. Said spelas av Jamel Debbouze som råkade ut för en tågolycka som ung och förlamade sin ena arm. I alla hans filmer går han därför och döljer armen för att den annars bara skulle släpas runt. Jag har i alla fall noterat fenomenet i Let's Talk About the Rain & Outside the Law.
Rekommenderar för övrigt den franska Outside the Law från 2009 av samma regissör som till Days of Glory, Rachid Bouchareb.
Det hade jag ingen aning om...tack för svaret och jag ska checka de andra filmerna =)
Gillade stämningen, fotot och framförallt musiken som passade ypperligt som komplement till de stressiga Hongkong-miljöerna. Några scener i filmen stod verkligen ut (tänker speciellt på snabbmatshaket med Faye) men som helhet tyckte jag den var alltför svag och lite rörig. Jag hade gärna velat se lite mer djup, även om filmen är mer känslo- än handlingsdriven.
Jag blev också ganska konfuderat ett par gånger:
1) Hade Faye nycklar till Tony Leungs lägenhet? Eller var allt bara en dagdröm från hennes sida? När hon i slutet dök upp som flygvärdinna hade hon börjat jobba som detta eller var hon/Tony Leungs flygvärdinneflirt samma person?
2) Läste på IMDb att den blonde kvinnan ibörjan var Tony Leungs karaktär som gick undercover som kvinna. Detta ska skulle förbinda de två historierna. Låter väldigt förvirrande tycker jag.
3) Fanns där för övrigt någon connection mellan historia 1 och 2 förutom de förälskade poliserna?
En okej film, men Wong Kar-wai har gjort mycket bättre filmer.
Deadfall 2012 http://www.imdb.com/title/tt1667310/ Det är en riktigt bra thriller rulle om du inte vill tänka till så mycket. Huvudrollen förövrigt innehar skådespelaren i tv-serien Sons of Anarchy, Charlie Hunnam.
Har legat i soffan och varit sjuk idag. Av någon anledning brukar jag nästan alltid se actionfilmer från 80- och 90-talet när jag är sjuk. Därför var den senaste filmen jag såg Runaway Train med Jon Voight, Eric Roberts och Rebecca DeMornay. Egentligen är den här filmen mer ett äventyrsdrama än något annat, hursomhelst gör Jon Voight en helt mästerlig rollprestation.
http://www.imdb.com/title/tt0089941/
Har legat i soffan och varit sjuk idag. Av någon anledning brukar jag nästan alltid se actionfilmer från 80- och 90-talet när jag är sjuk. Därför var den senaste filmen jag såg Runaway Train med Jon Voight, Eric Roberts och Rebecca DeMornay. Egentligen är den här filmen mer ett äventyrsdrama än något annat, hursomhelst gör Jon Voight en helt mästerlig rollprestation.
http://www.imdb.com/title/tt0089941/
Eric Roberts är inte heller så dålig i den filmen.
Shadow of a Doubt
Så simpel, gett så genialisk. Jag saknar filmer som dessa, allt tycks behöva vara så komplicerat nu för tiden. Hitchcock lever upp till titeln som spänningsmästare, dock måste jag säga att slutet var en besvikelse.
9/10
Nu funderar jag på '' Dial M for Murder ''. Den har en otroligt intressant plot.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!