2012-11-08, 02:24
Medlem
Har precis sett filmen Ted och det måste vara den roligaste filmen jag sett på länge..
Citera
2012-11-08, 02:34
Medlem
Opacitys avatar
Såg nyligen iron sky. 8/10. Att det är en finsk sci-fi/komedi om nazisterna som tagit över månen säger ju det mesta.
Citera
2012-11-08, 02:34
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-money
Super Mario bros, hitman och doom. hitman är riktigt bra film, men de andra....fy fan va kassa.
Alla dessa filmer är ju baserade på dataspel.
Citera
2012-11-08, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Alla dessa filmer är ju baserade på dataspel.
jo jag vet, var liksom den genrern jag körde i natt

okej, doom lyfte sig en aning på slutet.
ska se mortal combat nu tror jag
Citera
2012-11-08, 15:34
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nu har jag inte sett filmen men jag känner till skådisen. Said spelas av Jamel Debbouze som råkade ut för en tågolycka som ung och förlamade sin ena arm. I alla hans filmer går han därför och döljer armen för att den annars bara skulle släpas runt. Jag har i alla fall noterat fenomenet i Let's Talk About the Rain & Outside the Law.

Rekommenderar för övrigt den franska Outside the Law från 2009 av samma regissör som till Days of Glory, Rachid Bouchareb.

Det hade jag ingen aning om...tack för svaret och jag ska checka de andra filmerna =)

mvh M
Citera
2012-11-08, 16:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Det hade jag ingen aning om...tack för svaret och jag ska checka de andra filmerna =)

mvh M
Lets Talk About the Rain (Parle-moi de la pluie) kan du skippa den var ingen höjdare.
Citera
2012-11-08, 16:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Chungking Express (1994)

Gillade stämningen, fotot och framförallt musiken som passade ypperligt som komplement till de stressiga Hongkong-miljöerna. Några scener i filmen stod verkligen ut (tänker speciellt på snabbmatshaket med Faye) men som helhet tyckte jag den var alltför svag och lite rörig. Jag hade gärna velat se lite mer djup, även om filmen är mer känslo- än handlingsdriven.

Jag blev också ganska konfuderat ett par gånger:
En okej film, men Wong Kar-wai har gjort mycket bättre filmer.

Betyg: 3/5
Citera
2012-11-08, 18:15
Medlem
sjpatriks avatar
Deadfall 2012 http://www.imdb.com/title/tt1667310/ Det är en riktigt bra thriller rulle om du inte vill tänka till så mycket. Huvudrollen förövrigt innehar skådespelaren i tv-serien Sons of Anarchy, Charlie Hunnam.
Citera
2012-11-08, 19:34
Medlem
Tisseltassels avatar
Har legat i soffan och varit sjuk idag. Av någon anledning brukar jag nästan alltid se actionfilmer från 80- och 90-talet när jag är sjuk. Därför var den senaste filmen jag såg Runaway Train med Jon Voight, Eric Roberts och Rebecca DeMornay. Egentligen är den här filmen mer ett äventyrsdrama än något annat, hursomhelst gör Jon Voight en helt mästerlig rollprestation.

http://www.imdb.com/title/tt0089941/
Citera
2012-11-08, 19:52
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Har legat i soffan och varit sjuk idag. Av någon anledning brukar jag nästan alltid se actionfilmer från 80- och 90-talet när jag är sjuk. Därför var den senaste filmen jag såg Runaway Train med Jon Voight, Eric Roberts och Rebecca DeMornay. Egentligen är den här filmen mer ett äventyrsdrama än något annat, hursomhelst gör Jon Voight en helt mästerlig rollprestation.

http://www.imdb.com/title/tt0089941/
Eric Roberts är inte heller så dålig i den filmen.
Citera
2012-11-08, 20:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Eric Roberts är inte heller så dålig i den filmen.

Fast å andra sidan är han nästan alltid bra!
Citera
2012-11-08, 20:51
Medlem
EddieGeins avatar
Shadow of a Doubt
Så simpel, gett så genialisk. Jag saknar filmer som dessa, allt tycks behöva vara så komplicerat nu för tiden. Hitchcock lever upp till titeln som spänningsmästare, dock måste jag säga att slutet var en besvikelse.

9/10

Nu funderar jag på '' Dial M for Murder ''. Den har en otroligt intressant plot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in