2012-12-02, 07:43
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Håller med, såg den för någon vecka sedan och glömde skriva i tråden..helt sevärd
+2! Jag tycker att den är den allra bästa Batman-filmen någonsin!
Citera
2012-12-02, 08:17
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
En aning mycket hopp i scenerna, men helt OK -> The Bourne Legacy

5½ av 10
Citera
2012-12-02, 08:24
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

5½ av 10
Jag håller med dig. Jag tycker att actionscenerna är för snabbt klippta. Dock anser jag att den filmens skådespelarinsatser är bra - särskilt Rachel Weisz.
Citera
2012-12-02, 09:39
Medlem
SiSeniors avatar
Accused från 88'. 3/5
En ganska schysst film med en suspekt handling som inte bjöd på några direkta överraskningar. Filmen innehöll många schysst karaktärer som utfördes bra av sina skådespelare.
Citera
2012-12-02, 09:42
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Accused från 88'. 3/5
En ganska schysst film med en suspekt handling som inte bjöd på några direkta överraskningar. Filmen innehöll många schysst karaktärer som utfördes bra av sina skådespelare.
Tycker du att Jodie Foster förtjänade sin Oscar för den filmen?
Citera
2012-12-02, 10:33
Medlem
Petterrors avatar
På morgonen blev det The Birds som inte var bättre än senast jag såg den.
Citera
2012-12-02, 11:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Tycker du att Jodie Foster förtjänade sin Oscar för den filmen?

Hon sköter sig jävligt snyggt i den filmen. Satt flera gånger och tänkte på hur bra hon var. Jag har dock inte sett alla filmer som hon ställdes mot, så jag är nog inte rätt man att avgöra det.

Citera
2012-12-02, 11:31
Medlem
ragingcows avatar
Resident evil retribution: denna film kändes som nån produktion som de har slängt ihop lite snabbt för att mjölka ur lite extra pengar, väldigt tunn story tycker så denna får inte något högt betyg av mig. 1/5
Citera
2012-12-02, 12:10
Medlem
troböds avatar
Glodde på The Dark Knight Rises för andra gången för att se om jag lyckades se storheten den här gången, vilket jag inte gjorde. Så jävla medelmåttigt. Jag är medveten om att man får försöka koppla bort logikdetektorn vad gäller filmer av den här typen, men i detta fallet blir det helt enkelt för mycket luckor och omotiverade handlingar för att jag ska kunna hålla igång intresset. Vissa scener är verkligen direkt löjliga.

Enda behållningen är Michael Caine, som alltid är trevlig att se i roller där han faktiskt engagerar sig lite. Scenen där han avslöjar innehållet i Rachels brev är i särklass bäst i filmen.
Citera
2012-12-02, 12:26
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Asterix 12 stordåd (1976)

Riktigt bra klassisk tecknad film. Kanske en av mina favoriter som jag såg många gånger som yngre. Helt klart den bästa Asterix-filmen 4 av 5
En annan tecknad favorit som jag verkligen skulle vilja få tag i är Lucky Luke - Bröderna Daltons hämnd från 1978. Så om någon vet var jag kan få tag i den vore jag tacksam.
Citera
2012-12-02, 12:30
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

5½ av 10

Jag misstänker väl att problemet med filmen är att den inte baseras på Robert Ludlums böcker. Fast de övriga tre böckerna följer inte riktigt heller dem så någon större skillnad blir det väl inte. Och därmed är denna post helt onödig

Såg Fight Club inatt och den blir bara bättre och bättre för var gång man ser den. Det är en bra film helt enkelt, främst för att Chucks bok är riktigt bra, läs den!
Citera
2012-12-02, 13:08
Medlem
RarityUberAlless avatar
Såg Orphan som gick på tv igår natt, tror inte jag sett den tidigare.. Första halva filmen eller så är väl rätt bra, men sedan blir det tråkigare, speciellt den okreativa twisten som kommer senare och det hela blir bara en sunkig slasher avslutning.. Hon som spelar flickan var rätt bra dock. om jag ska betygsätta den blir det 4/10.
Senast redigerad av RarityUberAlles 2012-12-02 kl. 13:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in