2012-11-06, 21:54
Medlem
LondiniumsFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Tidigare idag såg jag den svenska splatterfilmen Evil Ed som jag tycker är helt genial. För de som inte sett den är den ett debattinlägg om den hårda filmcensuren vi hade tidigare. Evil Ed är grymt rolig och blodig.

http://www.imdb.com/title/tt0116247/

Såg den som liten grabb kommer jag ihåg, minns fortfarande scenen där han skär en brödlimpa, kollar upp, och sen när han kollar ner igen så skär han i en arm. Tyckte det var riktigt vidrigt. (hoppas det är rätt film och att jag inte tänker på nån annan)

Senaste filmen jag själv såg var nog "Into the Wild". Skulle inte kunna göra denna mästerliga film rättvisa genom att försöka mig på en beskrivning, men troligtvis har dom flesta i detta forum sett eller hört talas om den filmen. Den lämnade mig med väldigt mycket funderingar, blev riktigt berörd för en gångs skull av en film.
Citera
2012-11-06, 21:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Den första "Snabba Cash"-filmen har jag dock fortfarande inte sett.

Hur kommer det sig?
Citera
2012-11-06, 21:57
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hur kommer det sig?
Jag vet inte riktigt, men jag kan ju inte ha sett varenda film.
Citera
2012-11-06, 22:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt, men jag kan ju inte ha sett varenda film.

Tänkte mest att du har sett tvåan två gånger nu men inte sett ettan, i min värld går inte den ekvationen ihop riktigt.
Citera
2012-11-06, 22:04
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LondiniumsFenix
Såg den som liten grabb kommer jag ihåg, minns fortfarande scenen där han skär en brödlimpa, kollar upp, och sen när han kollar ner igen så skär han i en arm. Tyckte det var riktigt vidrigt. (hoppas det är rätt film och att jag inte tänker på nån annan)

Det är naturligtvis rätt film. Scenen med brödlimpan är ju oförglömlig. Själv tycker jag det är rätt vidrigt när läkaren hugger foten av den där blondinen.
Citera
2012-11-06, 22:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Det är naturligtvis rätt film. Scenen med brödlimpan är ju oförglömlig. Själv tycker jag det är rätt vidrigt när läkaren hugger foten av den där blondinen.

Har du möjligtvis sett Insane av samma grabbar?

http://www.imdb.com/title/tt1491603/
Citera
2012-11-06, 22:07
Medlem
Lotsos avatar
Cosmos: War of the Planets (1977)

Herregud kunde bara inte ta filmen seriöst med dem urfåniga hjälmarna dem hade på hela filmen . Men de var faktiskt en av de bättre i boxarna. Ja det är en skit film men vilka filmer är inte det i denna boxen och när jag tänker efter så har denna en intressant handling som faktiskt hade kunnat funka som en remake idag. Varför göra remake på filmer som ej behöver remakes medan en hel del public domain filmer hade behövt det inte så populära antagligen.
Bakgrunden i denna filmen var intressant och kolla på och där är även robotar som liknar leksaksrobotar från 50-talet fast stora det är känslan du ska ha av denna filmen en urkass filmen som du bara ser för vad det är. Musiken låter som om den också hör hemma till något Atari eller NES spel.
Som Joe Bob hade sagt:
Drive-In Totals:
4 dead bodys
0 naked girls
space-fu
robot-fu
monster-fu
sound-fu
four stars, check it out!

http://www.imdb.com/title/tt0149677/

Hela Filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=mF-l8Qq_VNw

Som en liten sammanfattning från denna sci-fi box kan jag säga jag rekommenderar bara den till er som gillar public domain filmer och bedömer inte filmerna för hur skitiga dem är för detta är inte 5-klass (inte ens 3-klass) filmer men dem har en charm i sig som bara dessa filmerna har som gör dem lite speciella och ni ska även tåla dåligt ljud och kvalité!
Här kommer min personliga Topp 5 favoriter/minst favoriter från boxen:

Topp 5 minst favoriter:
5. Colossus and the Amazon Queen (1960)
4. Prehistoric Women (1950)
3. She Gods of Shark Reef (1958)
2. Queen of the Amazons (1947)
1. The Wild Women of Wongo (1958)

Några runners up som inte nådde min topp 5 favoriter:
Eegah (1962)
The Brain Machine (1977)
The Galaxy Invader (1985)

Topp 5 favoriter:
5. Laser Mission (1989)
4. Santa Claus Conquers the Martians (1964)
3. Gammera the Invincible (1966)
2. Gamera vs. Viras (1968)
1. Gamera vs. Guiron (1969)

I ärlighetens namn så är jag glad att jag sett alla filmerna nu men det är typiskt mig har jag väll köpt en film för pengar så ska jag förbannat nog ta mig igenom filmen/filmerna.
Senast redigerad av Lotso 2012-11-06 kl. 22:11.
Citera
2012-11-06, 22:11
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tänkte mest att du har sett tvåan två gånger nu men inte sett ettan, i min värld går inte den ekvationen ihop riktigt.
Jag förstår det. Första gången som jag såg "Snabba Cash II" var för att ingen annan av de tillgängliga filmerna i biografen intresserade mig. Men jag tvekade på om jag skulle se den, eftersom jag inte hade sett den första "Snabba Cash"-filmen.
Citera
2012-11-06, 22:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag förstår det. Första gången som jag såg "Snabba Cash II" var för att ingen annan av de tillgängliga filmerna i biografen intresserade mig. Men jag tvekade på om jag skulle se den, eftersom jag inte hade sett den första "Snabba Cash"-filmen.

Då förstår jag!
Citera
2012-11-07, 00:22
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Såg Sinister för några dagar sedan.
Hade höga färväntingar men filmen var skit.

Handlar om en författare med familj som flyttar in i ett hus där en familj har blivit hängd i trädgården.
Författaren ska alltså skriva en bok om morden. Frugan har ingen aning om vad som skett i det nya hemmet. Dottern i den mördade familjen är även spårlöst borta.
Han gräver i fallet och hittar även en låda med filmer på mordet han skriver om och en del andra mord där hela familjer dör.

Han kopplar sedan fallet till en gammal sägen om en baghoul (stavning?).
Filmen går i princip ut på att se författarens detektivarbete.
Ska inte avslöja slutet dock.

Riktigt dålig film som ingen bör se.
Trodde den skulle vara helt okej men den sög mer än något annat.

1/5 i betyg.
Citera
2012-11-07, 00:35
Bannlyst
Mannen Från Mallorca (1984)

Gjord efter Leif GW Perssons bok "Grisfesten"
Helt okej deckar film men inte så mycket mer.

2,5/5
Senast redigerad av Skyttegrav 2012-11-07 kl. 00:56.
Citera
2012-11-07, 03:06
Medlem
troböds avatar
Madeo/Mother

Mycket bra film! Samma regissör som Memories of Murder, som jag aldrig varit överdrivet förtjust i, men denna var en höjdare. Mycket svart humor i filmens första halva, liknande MoM, men sedan blir den allvarligare och mörkare.

Handlar om en mor som gör allt för att övertyga världen om sin slötänkte sons oskuld efter att denne blivit anklagad för mordet på en ung flicka. Suverän upplösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in