Cosmos: War of the Planets (1977)
Herregud kunde bara inte ta filmen seriöst med dem urfåniga hjälmarna dem hade på hela filmen

. Men de var faktiskt en av de bättre i boxarna. Ja det är en skit film men vilka filmer är inte det i denna boxen och när jag tänker efter så har denna en intressant handling som faktiskt hade kunnat funka som en remake idag. Varför göra remake på filmer som ej behöver remakes medan en hel del public domain filmer hade behövt det inte så populära antagligen.
Bakgrunden i denna filmen var intressant och kolla på och där är även robotar som liknar leksaksrobotar från 50-talet fast stora det är känslan du ska ha av denna filmen en urkass filmen som du bara ser för vad det är. Musiken låter som om den också hör hemma till något Atari eller NES spel.
Som Joe Bob hade sagt:
Drive-In Totals:
4 dead bodys
0 naked girls
space-fu
robot-fu
monster-fu
sound-fu
four stars, check it out!
http://www.imdb.com/title/tt0149677/
Hela Filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=mF-l8Qq_VNw
Som en liten sammanfattning från denna sci-fi box kan jag säga jag rekommenderar bara den till er som gillar public domain filmer och bedömer inte filmerna för hur skitiga dem är för detta är inte 5-klass (inte ens 3-klass) filmer men dem har en charm i sig som bara dessa filmerna har som gör dem lite speciella och ni ska även tåla dåligt ljud och kvalité!
Här kommer min personliga Topp 5 favoriter/minst favoriter från boxen:
Topp 5 minst favoriter:
5. Colossus and the Amazon Queen (1960)
4. Prehistoric Women (1950)
3. She Gods of Shark Reef (1958)
2. Queen of the Amazons (1947)
1. The Wild Women of Wongo (1958)
Några runners up som inte nådde min topp 5 favoriter:
Eegah (1962)
The Brain Machine (1977)
The Galaxy Invader (1985)
Topp 5 favoriter:
5. Laser Mission (1989)
4. Santa Claus Conquers the Martians (1964)
3. Gammera the Invincible (1966)
2. Gamera vs. Viras (1968)
1. Gamera vs. Guiron (1969)
I ärlighetens namn så är jag glad att jag sett alla filmerna nu men det är typiskt mig har jag väll köpt en film för pengar så ska jag förbannat nog ta mig igenom filmen/filmerna.