2012-10-08, 21:38
Medlem
JMKKs avatar
"Dark blue" med Kurt Russell. Klart bra
Citera
2012-10-08, 21:45
Medlem
Roxanas avatar
Metropia

Underbar dystopisk rulle. Det är fyra nyanser av grått, skitigt och dystert. Tunnelbanna sammankopplar hela Europa. Dock är det inte SL som håller i spakarna, trots att rullen är svenskproducerad. Kontrollsamhället är totalt, folk övervakas sedan årtionden via TV och schampo. En paranoids absoluta mardöm. Eller som min kille sa; det här skulle foliehattarna på FB se. Vissa av de stora tänkarna i konspirationsforumet här skulle definitivt bajsa i brallan.Animationer som stundtals ser väldigt realistiska ut. Blir som en blandning av dataanimerat och fotokollage.

Härligt annorlunda film. Positivt konstig.
Citera
2012-10-08, 22:25
Medlem
Amarcord

Fellini hade (till skillnad från Bergman, som jag älskar iallafall) humor.

Voglio una dooooonna!!!
Citera
2012-10-08, 22:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Fellini hade (till skillnad från Bergman, som jag älskar iallafall) humor.

Finns ju en del humor i Bergmans filmer, om svart sådan, speciellt i Det sjunde inseglet.
Citera
2012-10-08, 23:03
Medlem
Lotsos avatar
Horrorween Month!

Hatchet II (2010)

Oh herregud, detta är nog en sådan skräckfilm att den är så dålig att den blir "bra".
Produktionen är ännu värre i denna filmen och där är samma karaktärer men olika skådespelare (bortsett från Tony Todd och Kane Hodder). Där är så många ändringar som hänt under en natt men allt detta kan också förklaras för att denna gjordes 3 år senare och då kan jag egentligen inte klaga på det (Jason ändrades också ju under Del 2,3 och 4).
Några positiva saker om filmen är att Tony Todd är nu en av huvudrollerna och visar sig vara en ego driven människa och han var högpunkten i hela filmen. Dessutom har filmen de närmsta Jason vs. Leatherface man kan komma (ej räknat med serietidningen utan i film) då Kane Hodder har en fight mot R.A. Mihailoff som spelade Leatherface i TCM 3 och fighten är sjukt underhållande och kolla på och är i ca. 2-3 minuter.
Karaktären Marybeth spelas i denna av Danielle Harris och jag brydde mig inte så mycket men karaktären är helt förändrad nu. Efter hon lämnar träsket vill hon tillbaka igen för att begrava hennes familj och döda Crowley vilket i mina ögon bara är idiotiskt. Familjen är död du överlevda åk aldrig tillbaka igen! Vet inte riktigt om detta är så Marybeth hade gjort i första filmen.
Tom Holland borde också hålla sig till att regissera eller producera han är en usel skådespelare för att säga det rent ut sagt.
I sin helhet är detta är rätt så dålig film faktiskt men den är i kategorin som Plan 9 from Outer Space den är så dålig att det på något konstigt sätt blir "bra". Sjukt underhållande som första filmen också dock så hade jag önskat att dem visade mer av morden i denna filmen.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1270835/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=G0okdxN8f6w
Citera
2012-10-08, 23:37
Medlem
Day of Anger - Lee Van Cleef är megacool som vanligt i denna western, med ovanligt bra handling! Inte lika rå som dom flesta andra spaggewestern, fastän det är en hel del skjutande. Bra musik och fina ökenmiljöer!
Citera
2012-10-08, 23:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Day of Anger - Lee Van Cleef är megacool som vanligt i denna western, med ovanligt bra handling! Inte lika rå som dom flesta andra spaggewestern, fastän det är en hel del skjutande. Bra musik och fina ökenmiljöer!

Kan rekommendera Sabata med Lee van Cleef där han är definitionen av coolhet!

http://www.imdb.com/title/tt0064916/
Citera
2012-10-08, 23:57
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Horrorween Month!

Hatchet II (2010)

Oh herregud, detta är nog en sådan skräckfilm att den är så dålig att den blir "bra".
Produktionen är ännu värre i denna filmen och där är samma karaktärer men olika skådespelare (bortsett från Tony Todd och Kane Hodder). Där är så många ändringar som hänt under en natt men allt detta kan också förklaras för att denna gjordes 3 år senare och då kan jag egentligen inte klaga på det (Jason ändrades också ju under Del 2,3 och 4).
Några positiva saker om filmen är att Tony Todd är nu en av huvudrollerna och visar sig vara en ego driven människa och han var högpunkten i hela filmen. Dessutom har filmen de närmsta Jason vs. Leatherface man kan komma (ej räknat med serietidningen utan i film) då Kane Hodder har en fight mot R.A. Mihailoff som spelade Leatherface i TCM 3 och fighten är sjukt underhållande och kolla på och är i ca. 2-3 minuter.
Karaktären Marybeth spelas i denna av Danielle Harris och jag brydde mig inte så mycket men karaktären är helt förändrad nu. Efter hon lämnar träsket vill hon tillbaka igen för att begrava hennes familj och döda Crowley vilket i mina ögon bara är idiotiskt. Familjen är död du överlevda åk aldrig tillbaka igen! Vet inte riktigt om detta är så Marybeth hade gjort i första filmen.
Tom Holland borde också hålla sig till att regissera eller producera han är en usel skådespelare för att säga det rent ut sagt.
I sin helhet är detta är rätt så dålig film faktiskt men den är i kategorin som Plan 9 from Outer Space den är så dålig att det på något konstigt sätt blir "bra". Sjukt underhållande som första filmen också dock så hade jag önskat att dem visade mer av morden i denna filmen.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1270835/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=G0okdxN8f6w

Håller på och tankar ettan just nu. Har ganska länge tänkt se dessa filmer men har aldrig blivit av, att Kane Hodder är med gör ju att jag måste se! Vilken är bäst, ettan eller tvåan? Innehåller de mycket gore?
Citera
2012-10-08, 23:59
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Hatchet II (2010)

Det man bör nämna om denna film är Hodders fantastiska insats som Crowleys pappa. Går inte att prisa Hodder nog för den prestationen.
Citera
2012-10-09, 00:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Vilken är bäst, ettan eller tvåan?

Ett par år sedan som jag såg båda men minns dom som bra och absolut inte dåliga, kompletterar varandra bra, och sedan är Tony Todd en skön biroll i båda! Skulle ge dom treor eventuellt starka treor i betyg, sköna slasherfilmer för den moderna eran.
Citera
2012-10-09, 01:27
Medlem
gifbryarss avatar
Contact såg jag igår.

http://www.imdb.com/title/tt0118884/

Blev först lite avskräckt av den relativt långa speltiden och tänkte att det här kommer inte att gå. (ca 2½) Men jäklar va tiden gick fort. Jag gillade den skarpt!

En stark 8/10
Citera
2012-10-09, 02:02
Medlem
Stvrmzeits avatar
Rocco e i suoi fratelli (1960)

Änkan Rosaria flyttar tillsammans med sina fyra yngre söner in hos sin äldste son i Milano. Sönerna Simone och Rocco förälskar sig i samma prostituerade kvinna och en fejd utbryter.

Bra som fan. Ett välgjutet och fylligt familjedrama med Delon i spetsen. Filmens nästan tre timmar långa speltid är uppdelad i fem mindre delar, en för varje son. Med detta i åtanke blir karaktärerna väldigt intressanta och man får se hur alla anpassar sig till en större stad i och med deras flytt. Vi får följa familjen med bland annat boxning, romanser, bråk och många försök att klara sig. Att det är en stor neorealistisk touch är ju inget under. Den här gången imponerar Visconti på mig mer än med de andra två filmerna jag sett av honom.

4/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in