2012-12-23, 12:46
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
The Countess

Filmen handlar om den störda Erzebeth Bathory som blir besatt av att inte åldras och saker går från värre till värst. Filmen är helt ok, men den skulle utan tvekan kunna göras bättre. Julie Delpy som spelar Erzbeth spelar dock övertygande, men vissa biroller skulle kunna spelas bättre av olika skådespelare. Filmen landar ändå på

6/10
3/5

http://www.imdb.com/title/tt0496634/
Citera
2012-12-23, 12:56
Medlem
Mapojks avatar
The Terminal.

-Usel slapstick humor.

-Dåligt försök att få publiken känna symptati för otroligt tråkiga karaktärer.

-Redigt cheesy "Tarzan" feeling över det hela.

5/10. En av Tom Hanks sämsta.
Citera
2012-12-23, 13:09
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Graveyard shift. Såg den för väldigt länge sedan och inte minns jag att den var så usel.

Jo jag får instämma. Ingen höjdare när jag såg den för några år sedan (ny chans?) fick stänga av efter halva
Citera
2012-12-23, 13:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Den har ju inte haft svensk biopremiär än.

Finns på nätet som sagt.
Citera
2012-12-23, 19:32
Medlem
Stvrmzeits avatar
Le boucher (1970)

Efter en bröllopsfest börjar en slaktare och en lärarinna att träffas frekvent. Men snart inträffar en serie mord som påverkar hela byn.

Det är schysst att det börjar som ett drama i den lilla franska byn, för att sedan gå över till en thriller i Hitchcock-anda. Kompetent berättat, bra stämning och trevlig spänning som mest ligger under ytan och puttrar. Jag gillar också den lite disharmoniska musiken som då och då dyker upp. Bra personporträtt är det med, för båda huvudkaraktärerna har emotionella band som spökar lite, Chabrol lyckas få det att passa fint i själva filmen. Annars är det väl ingenting speciellt som utmärker den för ett högre betyg.

3/5
Citera
2012-12-23, 22:36
Medlem
När det är julafton imorgon så var jag tvungen att se om Gremlins. Inte lika bra som jag mindes den, men lyckades ändå underhålla mig filmen igenom och ge några härliga over the top-scener som gremlinsarna stod för!
Citera
2012-12-23, 23:34
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Back to the Future Part III (1990)

Såg del I & II förra helgen, så det var dags att komplettera tittandet

Den tredje delen gjordes samtidigt som del II. Sista delen är ju klart svagast i denna fantastiska trilogi men den kompletterar den ändå på ett okej sätt. Aldrig fel med western heller (tvärtom).

Vet inte hur många gånger jag har sett dessa filmer nu, men kommer säkert fortsätta att se de även i FRAMTIDEN För detta är de bästa äventyrs/scifi-filmerna som någonsin gjorts. Otroligt bra! Michael J. Fox och Cristopher Llloyd gjorde ju sina livs roller här.

Del I: 5/5

Del II: 4,5/5

Del III: 3,5/5

Hela trilogin: 5/5
Citera
2012-12-23, 23:55
Medlem
vonfnass avatar
Kollade nyss på Deadfall.
Vilken värdelös film, mest pga slutet.
Sällan låter jag slutet på en film påverka resterande delen av filmen, för en film kan vara bra/okej trots ett dåligt slut. Men i detta fallet så drar slutet ner hela filmen för att det var så överraskande dåligt.
Med ett bättre slut hade filmen fått en stabil 3:a, men nu landar den på en svag 2:a istället av 5 möjliga.
Ett stort plus är Olivia Wilde, vackrast i Hollywood just nu?

IMDb: www.imdb.com/title/tt1667310/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=iOwLGuERuWs
Senast redigerad av vonfnas 2012-12-23 kl. 23:58.
Citera
2012-12-24, 01:20
Medlem
Stvrmzeits avatar
Monsieur Verdoux (1947)

En man försörjer sin familj genom att gifta sig med kvinnor och sedan mörda dem för att få ärva deras pengar. Men det innebär också en del risker.

En charmig, snygg och trevlig liten film av herr Chaplin. Humorn är varierande, det finns både svärta och slapstick. Sedan är handlingen skoj att följa och rätt så spännande. Styrkan ligger också i huvudkaraktären. Men mer är det väl kanske inte. Den når inte upp till samma nivå som exempelvis Modern Times heller.

3/5
Citera
2012-12-24, 02:36
Medlem
vonfnass avatar
Såg Dandelion från 2004 på Netflix.
Den var bra, dock var "twisten" oväntad och ganska löjlig.
Trots det får den en stark 3:a.

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0338133/?ref_=fn_al_tt_2
Trailer: www.videodetective.com/movies/dandelion/58858
Citera
2012-12-24, 03:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
American Psycho (2000)

Ett mästerverk helt enkelt.

Stämningen i filmen är obeskrivligt skön och man kan ju inte annat än gilla Patrick Bateman alltså. Christian Bale är verkligen som 'handen i handsken" i denna roll - så bra! Så skön, kall, känslolös i sitt beteende och sin attityd. Sen förmedlar filmen även den s.k. "yuppie-världen" på en perfekt sätt. Troligen Bales bästa roll.

Filmen går att se hur många gånger som helst. Tror det är fjärde gången jag ser den sedan augusti

5/5
Citera
2012-12-24, 09:24
Medlem
SiSeniors avatar
Big Fish 5/5
Top-5 bästa film jag någonsin sett. Allt var fanatiskt med den. Handlingen, berättelserna, filmmiljöerna, skådespeleriet och musiken. Jag kan inte komma på något jag saknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in