2023-03-06, 23:11
Medlem
Nr45s avatar
Ni som handlar Belbien som är utmärkta i karta o sådana man vet plockar ur dem ur karta. ,Fick bra pris såg legit ut ,men hade orginal hemma som smälter sakta på tungan ,de andra bara blev smörja efter någon sekund ,ingen sömn effekt heller....så håll ett extra öga
Citera
2023-03-14, 23:19
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Testade tidigare ta en imovane och kan säga att jag har väl tagit det inte många gånger. Benso har jag dock tagit betydligt oftare, men även där toleransen låg. Tog en 5mg och jag blev rätt borta, höll på att läsa en tråd här på Flashback, och fick börja om och om igen att läsa för att hänga med i vad jag läste om. Men när jag gjorde något fysiskt så kände jag inte mig så borta. men när jag slappnade av så försvann jag in i en drömvärld. Rätt starka grejer det där.

Det är den muskelavslappnande effekten, som enligt mig är den enda som gör medicinen värd att ta.
Zolpidem hade ofta för mig en vana att antingen vara väldigt euforisk och hypnotisk och ibland inte fungera överhuvudtaget, det var lite rysk roulette. Och om man fick stilnoct-tomten på besök så var man aldrig särskilt nöjd dagen efter. Oerhört instabil medicin som man tyckte var skoj första gångerna men sen var det bara bajs.

Zopiklon har jag ätit i många år nu och även om jag ibland har svävat iväg med 1½, 2 tabletter, per natt så är det aldrig något problem med att gå tillbaka till ursprungsdosen på 7,5 mg. Den går och går, likt en klocka. Dock får jag nästan aldrig någon euforisk känsla längre men det muskelavslappnande är det som gör att jag kan somna gott ifrån 15 min och ibland upp till 45-60 min och det är sällan den sviker.

Att missbruka tabletterna och behöva vara utan flera nätter är inte värt det, att få sova ordentligt varje natt är "priceless". Att man är beroende vid det här laget behöver man kanske inte diskutera men för mig finns inte missbrukspotentialen där då det innefattar mer negativa saker än positiva.
Citera
2023-03-15, 23:19
Medlem
Jag är trött på att vara beroende av Z analoger, främst Zopiklon är jag torsk på! Nu vågar jag knappt sluta med skiten för jag är så känslig mot dålig sömn... Och min tolerans ökar hela tiden men om den ökar för mycket byter jag till den andra "Zolpidem" ett tag så försvinner toleransen på Zopiklon igen...

Hur ska jag bryta detta, är det bara stå ut 3-4 dagar utan sömn eller hur fan ska jag göra?

Har förövrigt Theralen / Lergigan tillgängligt!
Citera
2023-03-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Jag är trött på att vara beroende av Z analoger, främst Zopiklon är jag torsk på! Nu vågar jag knappt sluta med skiten för jag är så känslig mot dålig sömn... Och min tolerans ökar hela tiden men om den ökar för mycket byter jag till den andra "Zolpidem" ett tag så försvinner toleransen på Zopiklon igen...

Hur ska jag bryta detta, är det bara stå ut 3-4 dagar utan sömn eller hur fan ska jag göra?

Se till att få ut Quetiapin för sömnen, 50 mg bör räcka bra. Jag låg på doser runt 15-22,5 mg Zopiklon varje natt i flera år. I kombo med Quetiapin så jag ta 3,75-5 mg Zopiklon och sover bra ändå.
Theralen/Lergigan är inte mycket att ha.
Citera
2023-03-17, 12:31
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:

Lite grann i samma sits. Konstigt att du känner att toleransen (helt?) försvinner med tanke på deras likhet och höga korstolerans!?

Lidit av insomnia hela livet, men senaste månaden (ta i trä!) somnat på 10 min och sovit som en stock. Kanske för att jag trappat ut ikton dagtid??? Kör samma rutin varje kväll;
- En inderal typ kl 10 (recept)
- En Mirtazapin 15 mg (recept) 30 min innan läggdags.
- 2 mg klona/en ikto samt en Zolpidem 10 mg (inte recept på någondera).

Vaknar utvilad och pigg. Kanske pga "ute ur ikto-dimman" (åts som godis förr, vissa grejer på jobbet man inte minns - "nää, fan det gick skitbra, och du var skitbra!" "JÄÄZZÅ???") alternativt har jag (köpt i lösvikt) fått tag på ordentligt överdoserade zolpidem, fattar nada.

Kör nu aldrig zopiklon annat än som "koppla av grogg". Fredag! Snart dags!
Citera
2023-03-17, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Lite grann i samma sits. Konstigt att du känner att toleransen (helt?) försvinner med tanke på deras likhet och höga korstolerans!?

Lidit av insomnia hela livet, men senaste månaden (ta i trä!) somnat på 10 min och sovit som en stock. Kanske för att jag trappat ut ikton dagtid??? Kör samma rutin varje kväll;
- En inderal typ kl 10 (recept)
- En Mirtazapin 15 mg (recept) 30 min innan läggdags.
- 2 mg klona/en ikto samt en Zolpidem 10 mg (inte recept på någondera).

Vaknar utvilad och pigg. Kanske pga "ute ur ikto-dimman" (åts som godis förr, vissa grejer på jobbet man inte minns - "nää, fan det gick skitbra, och du var skitbra!" "JÄÄZZÅ???") alternativt har jag (köpt i lösvikt) fått tag på ordentligt överdoserade zolpidem, fattar nada.

Kör nu aldrig zopiklon annat än som "koppla av grogg". Fredag! Snart dags!

Haha lycka till, en annan sitter med lite skumpa i handen! Hoppas Z-tomten hälsar på! Han har inte gjort det på länge för mig! Undrar om inte Mirtazapin kunde vara ett alternativ för mig, då kanske man får den ångestdämpande effekten lite grann också + sömn, kan ju vara en win-win?

Har förövrigt ätit psykofarmaka i några år pga psykisk ohälsa etc, även på samma veva som Zopiklon kom in i bilden för mig som nu avgör min sömn helt och hållet! Vi får se hur jag gör... Skulle bara vara roligt att ersätta Zopiklon eller sluta med skiten på något sätt... Provat CBD olja, Kratom, Melatonin, Magnesium venne vad mer man kan prova... Ingenting får mig att kunna sova utan Zopiklon eller riktig benso :/ Alternativt en rejäl fylla kan släcka mig... Inte ens riktigt bra cannabis slocknar jag av...

Trevlig helg, mvh!
Citera
2023-03-17, 18:07
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Haha lycka till, en annan sitter med lite skumpa i handen! Hoppas Z-tomten hälsar på! Han har inte gjort det på länge för mig! Undrar om inte Mirtazapin kunde vara ett alternativ för mig, då kanske man får den ångestdämpande effekten lite grann också + sömn, kan ju vara en win-win?

Har förövrigt ätit psykofarmaka i några år pga psykisk ohälsa etc, även på samma veva som Zopiklon kom in i bilden för mig som nu avgör min sömn helt och hållet! Vi får se hur jag gör... Skulle bara vara roligt att ersätta Zopiklon eller sluta med skiten på något sätt... Provat CBD olja, Kratom, Melatonin, Magnesium venne vad mer man kan prova... Ingenting får mig att kunna sova utan Zopiklon eller riktig benso :/ Alternativt en rejäl fylla kan släcka mig... Inte ens riktigt bra cannabis slocknar jag av...

Trevlig helg, mvh!

Detsamma! Trevlig helg (och cheers!) alltså; on the wagon, men nu - fredag! - nalkas snart en zopiklongrogg om åtm 10,75 mg! (äkta vara egentligen en X-stav samt en stor Tram, en s k "Månbas alpra".).

Det fetade, ytterst märkligt, alla talar om denne Stilnoct-tomte!!! När jag under nästan två års tid lämnade UP på jobbets företagshälsovård (multisticka + analys efter Zopiklon) fick jag från mån kväll t tors-UP stå mig på Z-dem, som värst klämde jag 13 st 7,5or på ett dygn - aldrig under 10 st. ALDRIG fått några hallisar, aldrig sett denne vittomskrivne tomte, strange...

Testa Mirtazapin för sömnen! Ingen AT (andra hävdar motsatsen), lätt att få utskrivet, har käkat det till och från i dryga decenniet, ingen viktuppgång (hos undertecknad alltså, andra skriver här på forat att de lagt på sig 30 pannor... så är väl som det mesta väldigt individuellt.).
Citera
2023-03-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Detsamma! Trevlig helg (och cheers!) alltså; on the wagon, men nu - fredag! - nalkas snart en zopiklongrogg om åtm 10,75 mg! (äkta vara egentligen en X-stav samt en stor Tram, en s k "Månbas alpra".).

Det fetade, ytterst märkligt, alla talar om denne Stilnoct-tomte!!! När jag under nästan två års tid lämnade UP på jobbets företagshälsovård (multisticka + analys efter Zopiklon) fick jag från mån kväll t tors-UP stå mig på Z-dem, som värst klämde jag 13 st 7,5or på ett dygn - aldrig under 10 st. ALDRIG fått några hallisar, aldrig sett denne vittomskrivne tomte, strange...

Testa Mirtazapin för sömnen! Ingen AT (andra hävdar motsatsen), lätt att få utskrivet, har käkat det till och från i dryga decenniet, ingen viktuppgång (hos undertecknad alltså, andra skriver här på forat att de lagt på sig 30 pannor... så är väl som det mesta väldigt individuellt.).

Haha, låter fint det! Aldrig hänt något roligt för mig på Zopiklon, bara en extrem kick! Samt minnesluckor av alkohol + Zopiklon men tro mig, "Stilnoct/Zolpidem tomten" existerar faktiskt, jag har flippat ur på enbart 2 st zolpidem utan något annat, alltså verkligen riktiga ljus och skepnader/demon-liknande saker har dykt upp vid min sida och lekt med mig, och man har hamlat i typ en annan dimension, jag har naturligtvis varit ensam varje gång det här har inträffat! Det är väldigt imponerande och häftigt..
Citera
2023-03-17, 18:55
Medlem
Citat:

Trevlig helg, mvh!
Testa 400 mg Quetiapine och 2 ml Theralen på det alt 300 mg Nozinan och 2 ml Theralen för om jag däckar på det så gör fan alla med grav insomnia det.

Hur du mår dagen efter är dock en annan femma speciellt efter 300 mg Nozinan 😢

Tål inte Z analoger (sömngång) och min insomnia har förbättrats lite med åren så nu sover jag på 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen samt 5 mg Melatonin och 0.25 - 0.5 mg Xanor v.b

Iktorivil är dock inget jag blir trött av och Xanoren brukas väldigt sparsamt.
Citera
2023-03-17, 19:24
Medlem
HRTs avatar
Alltså va fan...
Ge fan i att blanda mediciner o sprit och leka hobby doktor
Har haft långårig extrem värk med sömnsvårigheter och haft både värktabletter o sömntabletter har aldrig sett varken ljustomtar, demoner, eller flippat ur.
Men så knarkar jag heller inte, och tar enligt föreskrifterna då är de inga problem.
Ni tycks knarka allt som erbjuds och mer därtill. Om man skulle fått kickar av att äta tandkräm och elda skosnören hade ni säkert gjort det med.
Citera
2023-03-17, 19:26
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Haha, låter fint det! Aldrig hänt något roligt för mig på Zopiklon, bara en extrem kick! Samt minnesluckor av alkohol + Zopiklon men tro mig, "Stilnoct/Zolpidem tomten" existerar faktiskt, jag har flippat ur på enbart 2 st zolpidem utan något annat, alltså verkligen riktiga ljus och skepnader/demon-liknande saker har dykt upp vid min sida och lekt med mig, och man har hamlat i typ en annan dimension, jag har naturligtvis varit ensam varje gång det här har inträffat! Det är väldigt imponerande och häftigt..

Jo vet, HAN finns, inte bara hörsägen här på Fb, hört det face to face från polare, som aldrig skulle skoja om en så pass allvarlig sak!

Skönt att det bara är nedåt och sömn på min tiomilligrammare. Har dock en historia av s k paradoxala reaktioner - på 90-talet testade jag E inalles tre gånger, alla med samma resultat, psykos och kaos, samma jävla E folk kunde sitta och softa på... Scary!
Citera
2023-03-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Alltså va fan...
Ge fan i att blanda mediciner o sprit och leka hobby doktor
Har haft långårig extrem värk med sömnsvårigheter och haft både värktabletter o sömntabletter har aldrig sett varken ljustomtar, demoner, eller flippat ur.
Men så knarkar jag heller inte, och tar enligt föreskrifterna då är de inga problem.
Ni tycks knarka allt som erbjuds och mer därtill. Om man skulle fått kickar av att äta tandkräm och elda skosnören hade ni säkert gjort det med.

Kan hålla med. Jag har brutala sömnsvårigheter och vet att Zopiklon hjälper mig då frun får det utskrivet i mängder, men tyvärr använder hon också mängder så när jag försöker använda det också så slutar det med att det tar slut för tidigt.

Hon får 100 tabletter utskrivna som ska räcka i 50 dagar. Alltså 2 per dag.
Men doktorn skriver ut 400 så att han ska slippa besöka för ofta.

Men när frun har dåliga dagar och bara vill sova hela dygnet så drar hon i sig 4st på en dag och om jag då tar 1st för att kunna sova så går det åt 5st på en dag istället för 2st.

Jag har försökt få det själv utskrivet, men min jävla doktor och vårdcentral vägrar att skriva ut det.
Trodde man bara kunde kontakta en annan vårdcentral för att testa lyckan där, men tydligen måste man göra något nytt vårdval för det först.

Nån aning om man kan byta vårdcentral när som helst och hur många ggr som helst per år? Misstänker att jag får nej på de flesta ställen då ingen verkar vilja ta i zopiklon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in