2014-11-24, 05:57
Medlem
Ökar grapefruktjuice toleransen om man blandar med imovane? Det står att det ökar koncentrationen i blodet osv, men vad innebär detta. Vill inte att toleransen ska gå upp.
Citera
2014-11-24, 08:22
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Bara jag som tar imovane mot ångest? Visst har svårt att somna men den största anledningen till att jag tar imovane är för att då har jag mindre ångest (hjärtklappning osv.) dagen efter.

Med imovane till natten kan jag sköta jobbet och leva normalt. Provat typ all anti-depp och massa ångesttabletter, ingenting har fungerat förutom just imovane. Hjälper lite mot baksmälla också.

Ironiskt nog är det helt tvärtom med stilnoct, det blir jag helt fuckad av dagen efter. Samma med mirtazapin och citradin blev jag medvetslös på.

Någon som vågat berätta det för sin läkare? Jag går ofta till läkaren och skyller på sömnproblem för att få imovane. Men ä: mest pga ångesten jag tar det.

Det enda jobbiga är att tar jag en eller två imovane vill jag somna och inte flumma. De gånger det händer kan jag inte somna på flera timmar.
Ja, Imovane fungerar fint mot både sömnproblem och lindrar ångesten väldigt bra.
Citera
2014-11-24, 08:33
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Ja, Imovane fungerar fint mot både sömnproblem och lindrar ångesten väldigt bra.

Jävligt synd att den har så kort verkan/halveringsstid dock. Skulle inte vilja ha Imovane mot ångest när effekten försvinner efter 2 timmar. Kan tro det är nice mot panikångest med sitt snabba påslag.
Citera
2014-11-24, 14:27
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Jävligt synd att den har så kort verkan/halveringsstid dock. Skulle inte vilja ha Imovane mot ångest när effekten försvinner efter 2 timmar. Kan tro det är nice mot panikångest med sitt snabba påslag.
Nej alltså jag tar den som insomning och det hjälper mot ångesten dagen efter jag vaknat upp.
Citera
2014-11-25, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Varför ska man överhuvudtaget ta Imovane? Känns mest som benso utan rus.
För att man sover så förbannat bra på dem, t.ex?
Citera
2014-11-25, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Nej alltså jag tar den som insomning och det hjälper mot ångesten dagen efter jag vaknat upp.

Mot ångest funkar zopiklon väldigt bra å man känner sej ro fylld med.
Citera
2014-11-25, 12:11
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Varför ska man överhuvudtaget ta Imovane? Känns mest som benso utan rus.

Man ska ta den så den är tänkt att tas, för att kunna sova såklart.
Och benso ger ju inget rus heller

mvh
Citera
2014-11-25, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
70mg?! Äter du 70mg Zopiklon för insomning?

Inte käkat de för enbart insomning, mer för att leva.
Ruggigt skönt att kunna ta piller efter piller tills man är helt söndertrött och somnar så fort man lägger sig och sen sover i typ 14 timmar. Sen går man upp och bara går på moln i sin egna värld där inga problem existerar, där dessutom ingen märkt att man är fuckin hög på jobbet o liknande.

Dock spårade det ut lite såklart, men det var kul så länge de vara.
Försöker knarka mer vettigt nu.
Senast redigerad av eisapeitte 2014-11-25 kl. 19:14.
Citera
2014-11-25, 19:18
Bannlyst
Blir bara korstollerans på imovane och stilnoct när jag tar de vid samma tillfälle. Tex har jag tagit 2 stilnoct och sen tar en imovane så pajar de stilnoctruset. Annars som sagt, kan jag ligga på riktigt hög imo tolerans, men ändå få bra effekt med 10mg stilnoct.
Citera
2014-11-25, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Du får nog söka själv. Ja, frågan har gällt om att donera medicin till Tredje Världen. Det finns en massa regler om sådant och man har nog blivit mer restriktiv, inte minst för att man inte kan förvara dem bra. Vad är bra förvaring? Gissningsvis: torrt, ej för varmt eller kallt. Använd google.

Dock finns det nån artikel som nämner att medicin som förvarats bra kan hålla bra länge, men vilken medicin osv. är väl inte direkt preciserat.

OK.
Jag frågar ändå:
(Jag får mina tabletter lösa. Och jag brukar lägga dem i en burk, som är ganska lufttät. Och så har jag denna burk i rumstemperatur.)
Är det någon som vet detta:
Blir det någon större skillnad att förvara dem lösa, jämfört med att ha dem i blister (såsom de oftast säljs)? Vore det bättre med någon burk som är mer lufttät - som t. ex. någon plastburk med skruvlock? Eller skulle man möjligen försöka förpacka varje tablett - såsom att vira in dem i gladpack e. d.?
Sedan undrar jag: Kan det vara bra att ha det i kylskåp? (Jag skulle kunna gissa att det kunde vara bra - om det inte är risk att det blir fuktigt där?) Eller i frysskåp? (Jag gissar att det vore för kallt - de kanske blir frostskadade? Risk för fukt i frysskåp?)
Tacksam för information
Citera
2014-11-25, 23:02
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
För att man sover så förbannat bra på dem, t.ex?

Ja, men om man vill flumma på dem? Xanor och en klunk sprit är ju en perfekt kombo för en lyckad kväll. Men Imovane och sprit? Man lär väl bara sova dåligt då?
Citera
2014-11-26, 03:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ja, men om man vill flumma på dem? Xanor och en klunk sprit är ju en perfekt kombo för en lyckad kväll. Men Imovane och sprit? Man lär väl bara sova dåligt då?

Z-analoger gav mig sköna hallucinationer, roliga tankegångar och en avslappning och ångestdämpning som inte slås av något annat. Av benso blir jag bara avslappnad och ångestdämpad, men inte i närheten av vad zopiklon gav mig. Blanda med alkohol ger jag inte mycket för dock, minnesluckor är inte roligt. Men jag skulle inte råda någon att ta dem i annat syfte än att sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in