2012-08-31, 15:03
Medlem
Uljaanovs avatar
Finns det någonting man kan göra mot metallsmaken man får efteråt?

Själv provade jag att äta allt möjligt för att få en annan smak utan någon som helst lycka.
Citera
2012-08-31, 15:04
Medlem
sweden1980s avatar
Jag far släppt tomtar i omgångar underdagen /10mg/30st)
inget hänger???????????????
Ät inte se
peciellt tolerant,

Hely med BOOST BOOOOOST!
Citera
2012-08-31, 16:43
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uljaanov
Finns det någonting man kan göra mot metallsmaken man får efteråt?

Själv provade jag att äta allt möjligt för att få en annan smak utan någon som helst lycka.

Det finns inget sätt vad jag vet om.
Men metallsmaken försvinner av sig självt efter ett tags brukande för de flesta.
Citera
2012-08-31, 23:28
Medlem
symmeis avatar
Tjo... Har en liten fråga till er "veteraner" där ute. Jag har i princip alltid tillgång till ett gäng zopiklon men detta är inget jag tar särskilt ofta, så jag kan inte påstå att jag på något vis bör vara tolerant. Alla gånger förut har jag känt av 4-5 st. 5mg-tabletter, ger ett lagomt skönt lugn tillsammans med lite alkohol. Men de senaste tre-fyra gånger (med någon månads/3-4.veckors mellanrum, förutom de sista gångerna då det varit någon vecka emellan) så har jag inte känt något över huvud taget. Möjligens att jag blir något trött, men inte mer än så.

Samtidigt som jag gillar det har jag fortfarande en del respekt för själva grejen med att blanda tabletter med alkohol. Men just nu vill jag verkligen bara ha det ruset, lugnet... Få slappna av lite och andas. Tips på hur många jag bör ta? Har druckit ett par glas vin nu ikväll.

(Vill inte ha någon moralkärring/gubbe tack.) Och jag vet att det varierar från person till person. Men på ett hum bara. Mer alkohol - färre tabletter, tvärtom?
Citera
2012-08-31, 23:41
Medlem
ManMannens avatar
Det tragiska med dessa läkemedel, då främst Zolpidem (Stilnoct), är att ruset främst är uppenbart för andra, snarare än en själv. Likt övriga bensodiazepiner försvinner hämningar och alla sorters begränsningar, bra som dåliga. Olikt andra bensodiazepiner så försvinner dessa, vilka i många fall mer eller mindre gemensamt skulle kunna kallas mänsklighet, fortare än vad man inser att det sker.

Tar du en Sobril, Xanor eller en Flunitrazepam så kommer du medvetet uppleva en rad förändingar i dig själv såsom trötthet, minskad ångest, ökad social förmåga osv, beroende på dos och situation.

Tar du en stilnoct kommer dina hämningar minskas och dina gränser tunnas ut, men du fattar det inte. Risken är då att du tar fler, särskilt eftersom ditt vett försvinner utan att du vet om det. Efter det, eftersom du inte inser att du är väck som en jävel, fortsätta dosera tabletter och situationen kommer bli än värre. Minnet är borta sedan länge, men det är inget du förstår för tillfället, för du är ju helt normal. På sin höjd lite snurrig kanske, men det beror givetvis på dvärgarna som ligger längs golvet, inte dig. Inget konstigt.

Jag har många gånger varit med om att folk sagt till mig att jag har tagit Stilnoct utan att jag ens varit medveten om det, så allvarlig kan minnesförlusten vara.

Det absolut bästa, om man vill bruka Z-drugs rekreationellt, är att använda Zopiklon och inte zolpidem, men främst är det att låta någon annan dosera åt en, för man själv har i slutändan ingen aning vad man sysslar med. Till skillnad från traditionella bensos så har man ofta själv ingen aning om hur väck man faktiskt är.

Att jag själv under påverkan av Zolpidem - som i vanliga fall är en oerhört lugn, snäll och empatiskt person - på allvar en gång försökte resa till ett angränsande län för att ta livet av en golare, anses åtminstone av mina vänner som bevis nog. Inte för att det gör någon skillnad här där allas tjackballe är över 30cm slak, men ändå...

Anyway, lågdos Imovane under uppsikt strax innan fylla är ju inte helt negativt för ekonomin om man säger så...
Citera
2012-09-01, 11:27
Medlem
Vart fan får man tag på den där jävla grapejuicen som ska boosta stilnoct så jävla bra?
Citera
2012-09-01, 11:37
Medlem
Emmelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaare
Vart fan får man tag på den där jävla grapejuicen som ska boosta stilnoct så jävla bra?

Det bör finnas i Din närmaste dagligvaruhandel.

Arla har t.ex. en grapejuice de saluför genom sitt varumärke Tropicana.
http://www.arla.se/Default____33431....den+Grapefruit
Citera
2012-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen
Det tragiska med dessa läkemedel, då främst Zolpidem (Stilnoct), är att ruset främst är uppenbart för andra, snarare än en själv. Likt övriga bensodiazepiner försvinner hämningar och alla sorters begränsningar, bra som dåliga. Olikt andra bensodiazepiner så försvinner dessa, vilka i många fall mer eller mindre gemensamt skulle kunna kallas mänsklighet, fortare än vad man inser att det sker.

Tar du en Sobril, Xanor eller en Flunitrazepam så kommer du medvetet uppleva en rad förändingar i dig själv såsom trötthet, minskad ångest, ökad social förmåga osv, beroende på dos och situation.

Tar du en stilnoct kommer dina hämningar minskas och dina gränser tunnas ut, men du fattar det inte. Risken är då att du tar fler, särskilt eftersom ditt vett försvinner utan att du vet om det. Efter det, eftersom du inte inser att du är väck som en jävel, fortsätta dosera tabletter och situationen kommer bli än värre. Minnet är borta sedan länge, men det är inget du förstår för tillfället, för du är ju helt normal. På sin höjd lite snurrig kanske, men det beror givetvis på dvärgarna som ligger längs golvet, inte dig. Inget konstigt.

Jag har många gånger varit med om att folk sagt till mig att jag har tagit Stilnoct utan att jag ens varit medveten om det, så allvarlig kan minnesförlusten vara.

Det absolut bästa, om man vill bruka Z-drugs rekreationellt, är att använda Zopiklon och inte zolpidem, men främst är det att låta någon annan dosera åt en, för man själv har i slutändan ingen aning vad man sysslar med. Till skillnad från traditionella bensos så har man ofta själv ingen aning om hur väck man faktiskt är.

Att jag själv under påverkan av Zolpidem - som i vanliga fall är en oerhört lugn, snäll och empatiskt person - på allvar en gång försökte resa till ett angränsande län för att ta livet av en golare, anses åtminstone av mina vänner som bevis nog. Inte för att det gör någon skillnad här där allas tjackballe är över 30cm slak, men ändå...

Anyway, lågdos Imovane under uppsikt strax innan fylla är ju inte helt negativt för ekonomin om man säger så...

klockren beskrivning av satans/guds drog.
Man kan inte påstyrka nog, vikten av att låta NÅGON ANNAN bestämma intaget under kvällen. Annars står man där med hantlar som försöker krypa upp i sängen, tvätt som har ansikten, ankor som pratar pirater i gardinen....
Citera
2012-09-01, 22:42
Medlem
calihs avatar
Tjena! En lite fråga (vet att det finns en massa å läsa men orkar inte plöja igenom 300 sidor så förhoppningsvis kan nån svara) jag sitter med några kartor imovane utskrivna för sömnbesvär.

Har en ganska hög bensotolerans(kan bli allt från 8-15mg ikto plus bira på det)men har tyvärr slut på benzo. Så tänkte käka lite imovane ist. Käkat 3 st 7,5r nu plus en iktorivil 2mg å druckit 3 folköl plus en mini gås. Men känner inget särskilt förutom lite "mosig" i huvet.

Innebär min bensotolerans att jag även har högre tolerans av zopiclon? Är det mån mening att slänga i sig några till? Har ju hört diverse skräckhistorier om folk som freakat ut på imovane och alkohol.

Tacksam för snabba svar!

Calih
Citera
2012-09-01, 22:51
Medlem
IceFruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genocid
Okej, har lite frågor, en del har säkert tagits upp tidigare i tråden, dock är jag för lat för att kolla igenom allt och hoppas att någon vänlig själ kan ta sig tid och svara på mina frågor. Nu till saken, jag har en karta 10 mg zolpidem, vad är en bra nybörjardos att flumma på? Tilläggas är att jag går på sertralin 10 mg för min OCD, är det något problem?

Har gåt på sertralin 75 mg men gick över till venflaxin 200mg. Tar zolpidem ibland men har märkt att jag får minnesluckor oftare än innan jag började med Snri

Så det är inge fara att ta. Får dom utskriven mot sömnproblem men gillar som inte dom så mycket

börja med 10mg och se vad som händer
Citera
2012-09-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chriz___
Vore mer givande en en sticky på lustgas iaf

Är det bara jag som behöver sömntabletter att sova på?

Vart kan jag köpa det när det är 2 månaders kö till vårdcentralen?
Jag har beställt från medinc tidigare men det funkar ju inte nu
Citera
2012-09-03, 01:45
Medlem
likeithards avatar
Hur står sig Sonata mot Imovane och Stilnoct?

Att Sonata är lite svagare är jag med på, men den tillhör samma grupp av substanser som Imovane och Stilnoct, så den borde ha liknande egenskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in