2014-10-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacklurker
Har haft panikångest och GAD(generaliserat ångestsyndrom) ett par år och ska börja på ett nytt jobb imorgon.
Ångesten har kommit i kapp den sista veckan så har rökt lite canabis som dämpat väldigt bra.
Fick hem ett gäng Imovane igår, har testat dem tidigare men tänkte kolla vad ni med erfarenhet säger om inlärningsförmågan när man är lite flöddrad? Kommer givetvis vara fokuserad så mycket jag kan.

Har du tänkt att använda dem på dagtid?
Citera
2014-10-05, 19:53
Medlem
flashbacklurkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Har du tänkt att använda dem på dagtid?
Intar på morgonen eftersom det oftast är då paniken slår in
Citera
2014-10-05, 20:15
Bannlyst
Citat:

Testa att ta och sov på först? Har du tagit imovane innan? Annars skulle jag inte rekommendera att ta dom att gå på under dagen det första man gör.
Citera
2014-10-05, 20:24
Medlem
flashbacklurkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Testa att ta och sov på först? Har du tagit imovane innan? Annars skulle jag inte rekommendera att ta dom att gå på under dagen det första man gör.

Som jag sa i min kommentar, har tagit dem innan

Problemet är att jag inte försökt fokusera på dem innan. Har testat olika benzon och jobbat på men detta är ju en z-drog eller vad man nu kallar det.
Citera
2014-10-05, 20:43
Bannlyst
Citat:
Som jag sa i min kommentar, har tagit dem innan

Problemet är att jag inte försökt fokusera på dem innan. Har testat olika benzon och jobbat på men detta är ju en z-drog eller vad man nu kallar det.

Aha, okej. Jo men det ska väl funka, bara du själv vet din tolerans och hur du blir. För mig funkar det att fokusera på imo, men beror också på hur mycket jag tagit. Har jag tagit mycket och ska räkna summor och siffror kan det bli ganska tjockt i huvet.
Citera
2014-10-06, 13:49
Medlem
Hej har både stilnoct/zolpidem och Imovane/zoplikon..

Kan man blanda dessa 2 och vad blir effekten då?

kan man ta dessa med ''vanliga'' benso, alltså mixa diazepam stesolid eller ikto med Stilnoct eller imovane... bostar dessa varandra i såfall vilket och blir effekten bra eller dåligt?

dom krockar väl inte med varandra.. ?

Ni som mixat, vilken mix föredrar ni och hur är effekten ?

Skriv gärna era erfarenheter och någon finns det någon vänlig själ som kan svara på mina frågor ?
Citera
2014-10-06, 13:53
Medlem
Citat:

Imovane är skit effektiv vid ångest/oro.. typ liknar xanor lite på nåt sätt. En halv 7,5mg ibland på dagen hjälper så mycket man får mycket saker gjort och man blir hur mysig och som helst, total ångestfri o de sitter i för mig flera timmar runt 5-7 timmar på dagen.... har svårt att sova på imovane men dagtid fungerar en halv jävligt bra bara lite minnesluckor o minnesproblem that's it
Citera
2014-10-06, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beeenz
Det var inte lätt att gå med 30 mg imovane utan tolerans: )

hahaha för mig räcker en halv 7,5mg:are..... blir hur skön och mysig som helst och får saker gjort, blir inte alls borta i skallen och inte de minsta trött o de sitter i 5-7 timmar o total ångestfri ! har testat högre de inget ja rekomenderar man kan göra dumma saker o få extrema minnesluckor o alla spärrar försvinner haha
Citera
2014-10-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Vad gör man när imovane och stilnoct inte längre får en att sova pga att man byggt upp tolerans och kan trycka en karta utan att somna?
Trappar ner? Slutar tvärt?
Har ett jobb så behöver få nån timmes sömn emellanåt.

Testa Nitrazepam eller Flunitrazepam, mycket bra sömnmedel man somnar in snabbt och sover skönt hela natten.. men ganska svårt kanske o få utskrivet beror på läkaren.
Citera
2014-10-06, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antraxz
Får ej längre insomningseffekten av imovane. Ligger vaken i timmar . Borde man prova stilnoct om den slår hårdare?

Mvh

Stilnoct är starkare och slår hårdade enligt mig o många har du fått / eller tänker få stilnoct utskrivet?
Citera
2014-10-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrman48
Jag undrar om Imovane är narkotikaklassade och om dom hjälper mot ångest och panikångest?
Jag undrar också om dom syns på urinprov som lämnas på analys?
Tacksam för svar ! Henke

Många inklusive mig tycker och känner att Imovane är mycket effektiv vid oro, ångest och allt det där. Även om det är en Sömnmedicin så är den mycket stark men den fungerar dagtid mot ångest, man blir hur skön och mysig som helst, tar tag i saker, motivationen ökar och man blir INTE trött.. men minnesförlust /luckor får man beroende på dos.. mitt tips är testa med en halv 7,5mg:are vilket jag gör... effekten sitter i ca 5-7 timmar, total ångestfrihet, ingen oro, mysig och skön, får saker gjorda osv... som sagt ta låga doser dagtid, annars händer det att du gör konstiga saker.. ja har både läst och hört och av egen erfarenhet är imovane ungefär lika ångest/oro dämpande i xanor klassen..
Citera
2014-10-08, 14:14
Medlem
DirtyNorths avatar
Om jag tar 15mg imovane vid ca 16, hur många öl törs jag dricka på eftermiddagen?
Kommer jag bara somna innan jag dricker för mycket eller kan något hända om jag dricker 5-7 öl.

Vad händer vid för höga intag av bara imovane och om man blandar med alkohol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in