2014-09-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anotherdisaster
Jag fick 10mg Zolpidem utskriven av min läkare igår att ta vid behov. Vilket för mig är ca 2-3 ggr månad numera. (Orkade inte med Propavan längre så bad om något med kortare halveringstid.)

Tyckte det var konstigt att jag fick 10mg direkt när jag inte har någon som helst tolerans mot någon sorts benso eller bensobesläktat.*

Vågar jag ta en hel tablett utan att bli helt klubbad eller oroa mig för att vakna upp naken med ett tömt grogg glas vid sängen? Har flummat på Imovane förut som jag fått av vänner men det är ca ett år sedan nu. Så jag vet kort sagt hur lätt det är att vakna upp dagen efter med en tom förpackning och inte förstå alls vad som hänt.

Tar du dina piller som det är sagt är risken för det minimal. Käka tabletten och gå och lägg dig med ambition att somna. Är du ovan utan brutala insomningsproblem funkar det säkert bra med 5mg också i fall du vill hushålla.
Citera
2014-09-18, 21:25
Medlem
populopiduss avatar
Nån mer som upplever eufori/berusning med Stilnoct när man äter SSRI? Har gjort det i perioder och det är endast när jag tar det som jag känner nåt annat än trötthet på dom.
Citera
2014-09-18, 21:33
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Nån mer som upplever eufori/berusning med Stilnoct när man äter SSRI? Har gjort det i perioder och det är endast när jag tar det som jag känner nåt annat än trötthet på dom.

Gud ja! Jag är jäkligt inbunden annars men då... Bättre än en fylla, för sedan bara sover jag bort det.
Citera
2014-09-18, 21:57
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinLin
Gud ja! Jag är jäkligt inbunden annars men då... Bättre än en fylla, för sedan bara sover jag bort det.

Ja, det är helt klart en stark berusning jag upplever också. Men som sagt endast om jag går på SSRI annars känner jag inte ett skit. Mycket märkligt men går säkert att förklara kemiskt.

Imovane däremot känner jag en ångestlindrande effekt av även utan SSRI (men den skiten går ju inte äta pga metallsmaken).
Citera
2014-09-18, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Hur många här inne har fått kombon propavan + zopiklon?

Jag gick bara propavan utskrivet, men det fungerade inte för min sömn, jag vaknar mellan 03-04.
Fick då Imovane 7.5mg att ta vid sänggående.
Började på 1tablett zopiklon för att sakta höja upp tills jag åtminstone kan få ut 5timmars sömn per natt.

När jag nådde 22.5mg zopiklon så blev jag "härligt" trött och tänkte nu jävlar somnar jag nog snart.

Dagen efter hade jag ätit mer eller mindre 12st 7.5imovane under nattens gång och även diskat lite samt försökt steka frysta kycklingbröst.

Noll minne om vad som har hänt, nu är tabletterna slängda och jag har även sagt till min läkare att jag är hellre utan än med dem.

Mitt ex fick stillnoct utskriva och jag tog en tablett från henne, där kan vi snacka om att bli knockad. Sov i 7timmar!

EDIT: Har snittat 2-3tim sömn detta året i helhet, är så glad att jag kommit in i systemet för att få hjälp!

Hade du 22,5mg ordinerat och sa läkaren åt dig att äta lite då och då tills du kände dig trött? Skyll dig själv.

Medicin ska ej slängas det ska återlämnas till apoteket.

Vilket system? Att gå till vårdcentralen?

Citat:
Ursprungligen postat av mrman48
Jag undrar om Imovane är narkotikaklassade och om dom hjälper mot ångest och panikångest?
Jag undrar också om dom syns på urinprov som lämnas på analys?
Tacksam för svar ! Henke

Narkotika, ja.
Fungerar utmärkt mot ångest.
Du behöver inte oroa dig för urinprov nej.
Senast redigerad av i574n8u11 2014-09-18 kl. 23:01.
Citera
2014-09-19, 04:44
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja, det är helt klart en stark berusning jag upplever också. Men som sagt endast om jag går på SSRI annars känner jag inte ett skit. Mycket märkligt men går säkert att förklara kemiskt.

Imovane däremot känner jag en ångestlindrande effekt av även utan SSRI (men den skiten går ju inte äta pga metallsmaken).

Det är därför jag nu tar imovane, för ångesten. Har tagit både till och i fleeera år och känner fortfarande metallsmak, och JA jag har testat allt.
Citera
2014-09-19, 05:15
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrman48
Jag undrar om Imovane är narkotikaklassade och om dom hjälper mot ångest och panikångest?
Jag undrar också om dom syns på urinprov som lämnas på analys?
Tacksam för svar ! Henke

Du har redan fått svar, men måste ändå säga att de är väldigt bra mot ångest. Använder du det för mycket i vardagen mot ångest kommer du däremot ha svårt/inte kunna slockna på dem sedan. Så ta det lugnt, och använd dem mest för sömn. Om du nu inte gör det, fuck it, kör hårt. De är väldigt ångestdämpande samt ganska muskelrelaxerande och den hypnotiska effekten får dig efter viss tolerans att inte bli totalt cp utan mer bortkopplad, skit som tynger en spelar helt enkelt inte lika stor roll.

Tar man det ensamt har det för vissa inkl mig själv en tendens att efter ungefär 30 minuter, då "kicken" som får dig att slockna gått bort, att bli lite speedad. Eller iaf mer koncentrerad på vad du gör, du kan sitta i timmar och göra saker, utan att vare sig känna ångest eller trötthet. Har använt när jag dygnat flera gånger.

Att blanda med alkohol är toppen i låga doser om man har tolerans. Men jag gör fortfarande, efter 7½ år av dessa, ofta ganska dumma jävla saker. Samt att de till en början har lett till total katastrof i samband med alkohol, gjort mig till ett riktigt monster. Må väl och ta det lugnt.
Senast redigerad av Risplockarn 2014-09-19 kl. 05:21.
Citera
2014-09-19, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Du har redan fått svar, men måste ändå säga att de är väldigt bra mot ångest. Använder du det för mycket i vardagen mot ångest kommer du däremot ha svårt/inte kunna slockna på dem sedan. Så ta det lugnt, och använd dem mest för sömn. Om du nu inte gör det, fuck it, kör hårt. De är väldigt ångestdämpande samt ganska muskelrelaxerande och den hypnotiska effekten får dig efter viss tolerans att inte bli totalt cp utan mer bortkopplad, skit som tynger en spelar helt enkelt inte lika stor roll.

Tar man det ensamt har det för vissa inkl mig själv en tendens att efter ungefär 30 minuter, då "kicken" som får dig att slockna gått bort, att bli lite speedad. Eller iaf mer koncentrerad på vad du gör, du kan sitta i timmar och göra saker, utan att vare sig känna ångest eller trötthet. Har använt när jag dygnat flera gånger.

Att blanda med alkohol är toppen i låga doser om man har tolerans. Men jag gör fortfarande, efter 7½ år av dessa, ofta ganska dumma jävla saker. Samt att de till en början har lett till total katastrof i samband med alkohol, gjort mig till ett riktigt monster. Må väl och ta det lugnt.

Fan vad jag känner igen mig ,så jag använt zolpidem i flera år ,inklusive inatt med!

mvh
Citera
2014-09-19, 20:03
Medlem
DirtyNorths avatar
Hej, kan först skriva att jag var å pissa i veckan så antar att min tolerans är 0.
Druckit 3st 7,5 (Kan jag blanda det med en snaps eller två av sambuca.
Och tagit 40mg Imovane men känner inte speciellt mycket förutom att jag är lite salongsberusad.

Tör jag ta några fler om nån halvtimme om det inte gett effekt?
Törs man ta sig en liten snaps såhär på kvällskvisten både om man tar fler imovane eller inte.

Har medicinen utskrivet men tar det bara ibland (då jag vill flumma) och resten säljer jag.

Har aldrig fått ett riktigt rus, kanske har för höga förväntningar, någon som brukar få sköna rus får gärna dela med er av hur mycket ni tar, var, hur, med vänner?
Kan säkert vara olika faktorier som
Citera
2014-09-20, 03:31
Medlem
cnbizzzs avatar
Drick inte på dessa tabletter kan gå åt helvete behövs inga stora doser heller,man ska ha dom för insomning o inget annat,visst om man vill flumma till det lite på enbart zol,zopi men undvik alkoholen.
Citera
2014-09-20, 05:25
Medlem
köpt 3st stillnoct. sen har jag 9st 105 är dett farligt att blande?
Citera
2014-09-20, 05:27
Medlem
3st stillnoct ovh 9st 150mg blanda de blir det nå roligt party
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här