Citat:
Ursprungligen postat av
mrman48
Jag undrar om Imovane är narkotikaklassade och om dom hjälper mot ångest och panikångest?
Jag undrar också om dom syns på urinprov som lämnas på analys?
Tacksam för svar ! Henke
Du har redan fått svar, men måste ändå säga att de är väldigt bra mot ångest. Använder du det för mycket i vardagen mot ångest kommer du däremot ha svårt/inte kunna slockna på dem sedan. Så ta det lugnt, och använd dem mest för sömn. Om du nu inte gör det, fuck it, kör hårt. De är väldigt ångestdämpande samt ganska muskelrelaxerande och den hypnotiska effekten får dig efter viss tolerans att inte bli totalt cp utan mer bortkopplad, skit som tynger en spelar helt enkelt inte lika stor roll.
Tar man det ensamt har det för vissa inkl mig själv en tendens att efter ungefär 30 minuter, då "kicken" som får dig att slockna gått bort, att bli lite speedad. Eller iaf mer koncentrerad på vad du gör, du kan sitta i timmar och göra saker, utan att vare sig känna ångest eller trötthet. Har använt när jag dygnat flera gånger.
Att blanda med alkohol är toppen i låga doser om man har tolerans. Men jag gör fortfarande, efter 7½ år av dessa, ofta ganska dumma jävla saker. Samt att de till en början har lett till total katastrof i samband med alkohol, gjort mig till ett riktigt monster. Må väl och ta det lugnt.