2021-09-13, 11:56
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du menar att du får en tillfällig hjärnskada av att överdosera 5mg zolpidem? What the fuck.
Jag menar att det försämrar min förmåga att tänka. Precis som vanlig benso gör, och det sitter i ett bra tag (ev. permanent).

V.g. z-drogerna vet jag inte om det finns studier, men med vanlig benso finns det experiment där enstaka dos försämrar inlärningen långsiktigt.
Citera
2021-09-13, 11:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Jag menar att det försämrar min förmåga att tänka. Precis som vanlig benso gör, och det sitter i ett bra tag (ev. permanent).

V.g. z-drogerna vet jag inte om det finns studier, men med vanlig benso finns det experiment där enstaka dos försämrar inlärningen långsiktigt.
Ja, det är väl betingat hur lång tid z-analoger finns kvar i effekt. 5mg Zolpidem håller sig inte kvar i kroppen i mer än 12 timmar. Enstaka pet-dos om 5mg påverkar inte de exekutiva funktioner nämnvärt. Det finns studier, du är fri att söka.
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-13 kl. 12:02.
Citera
2021-09-13, 12:22
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du menar att du får en tillfällig hjärnskada av att överdosera 5mg zolpidem? What the fuck.
Det är väl att definiera som avtändning, signalsubstanser som återhämtar sig.
Isåfall tycker jag att min adhd-medicin borde ge större avtryck på glädjesubstanserna. Och de ger mig inte längre några såna dippar. Jag förknippar det där mer med zopiklonen.

Men jag vet inte. Kan ha nåt med sömnen att göra också. Tror jag kan ha sådär så man snarkar och har uppehåll i andningen .
Citera
2021-09-13, 13:38
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Isåfall tycker jag att min adhd-medicin borde ge större avtryck på glädjesubstanserna. Och de ger mig inte längre några såna dippar. Jag förknippar det där mer med zopiklonen.

Men jag vet inte. Kan ha nåt med sömnen att göra också. Tror jag kan ha sådär så man snarkar och har uppehåll i andningen .
Per oral amfetamin/metylfenidat ger inte en sån överbelastning på dopaminerga systemet, annat om du snortar, snusar, drar RP eller IV jag vet inte hur z-analoger fungerar på det, men 5mg blir man inte kickad av, således tvivlar jag att dopamin ger sig hän i någon nämnvärd omfattning. Det finns som sagt studier tillgängliga för alla!
Senast redigerad av GoUoD 2021-09-13 kl. 13:42.
Citera
2021-09-13, 18:36
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume

Så är det ju tyvärr. Jag har undervisat i statistik på universitet - nu kan jag inte ens göra en normalapproximation på en binomialprocess... tur att man hade att ta av när jag började bruka/missbruka bens och Z för ganska exakt ett decennium sedan...

Allvarligt talat: man blir fan inte smartare av bens.
Citera
2021-09-15, 19:21
Medlem
Folketstempels avatar
En dikt jag skrev precis

Utan piller i en nånad innan då jag käkade alla på en gång då och slog sönder grannes bevakningskaneror, men utan mig på bild. , fick 20 zoplicon 7.5mg utskrivna, 20 till hämtning om två veckor.

drack en halva skritflaska på grogg på tom mage innan första pillert.
Lät den smälta i munnen, känner effekten krafikt och vet att i natt ska jag göra bus som jag inte kommer att minnas i framtiden, om de inte noteras i polisrapporter eller via telefonsamtal i morgon bitti,

Kört nykter för att få ADHD-tabletter, åkte dit för för högt blodtryck.
Skulle krossa concerta hela veckan trodde jag.
Jag tåler inte sprit utan CS, jag gör det som jag försöker föra i smyg, men är för feg att göra eller lagt på hyllan.

Gömm din 9mm hom flickvännen, ge bilnycklsrna till en vänn.
Taxi 2.34 am ge mig pickdolla hora..
Nu koks då pillerna måste balanseras,
Nu jonk nör att balancera kokset,
<sprit, blåbär hasch, crack.
Femma koks sen jälvar.
Dag fyra, dörrens blir inslagen, jag dör.
Jag bkir aldrid dödad när jag är stor i köft på kola,

Jag tror jag hyr en film i kvill, skiter i spriten och hotar läkaren att han säljer det värsta knarket som sabbar min existens att få uppleva min 39-åriga fördelsekalasa.
Stoppa drogers, kill abmedic...
Nu ska de jälvlarna få se vem som är boss, i morgon är jag antigen bos, mördad eller king.
Det är värt besväret.
Bättre att ta tag i skiten och utropa sig som king, än att elva som en slav förnedrad av fiolk som du egetligen är större och bärre än.
Livet är kort, låt sprit och Imovane göra tänkandet.

Du blir oödödlig och sätter fittor och nollor på plats.
Du blir king i dag på droger, du blit king i morgon då du dödat alla andra kingar.

Viva Imovane, via Stilnoct.
Eller ligger jag nerspydd under soffbordet.

Viava Imovande, snälla låt mig döda ett par stycket innan jag ska spy,,
Via imovane..
Senast redigerad av Folketstempel 2021-09-15 kl. 19:37.
Citera
2021-09-16, 21:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
En dikt jag skrev precis

Utan piller i en nånad innan då jag käkade alla på en gång då och slog sönder grannes bevakningskaneror, men utan mig på bild. , fick 20 zoplicon 7.5mg utskrivna, 20 till hämtning om två veckor.

Lät den smälta i munnen, känner effekten krafikt och vet att i natt ska jag göra bus som jag inte kommer att minnas i framtiden, om de inte noteras i polisrapporter eller via telefonsamtal i morgon bitti,

Jag tåler inte sprit utan CS, jag gör det som jag försöker föra i smyg, men är för feg att göra eller lagt på hyllan.

Femma koks sen jälvar.

Jag tror jag hyr en film i kvill, skiter i spriten och hotar läkaren att han säljer det värsta knarket som sabbar min existens att få uppleva min 39-åriga fördelsekalasa.
Nu ska de jälvlarna få se vem som är boss, i morgon är jag antigen bos, mördad eller king.
Det är värt besväret.
Bättre att ta tag i skiten och utropa sig som king, än att elva som en slav förnedrad av fiolk som du egetligen är större och bärre än.

Du blir king i dag på droger, du blit king i morgon då du dödat alla andra kingar.

Via imovane..

Ta inte illa upp gode vän - men detta konstnärliga mästerverk är en utmärkt illustration varför man inte ska "flöddra"... (finns såklart flera, "bruka inte missbruka", jag är dock fel person att kasta första stenen, två 7,5 mg Z nersköljda med ett glas Treo är rena groggen för en nykter alkis.).
Citera
2021-09-17, 00:06
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
En dikt jag skrev precis

Femma koks sen jälvar.

Det är värt besväret.

Via imovane..

Vilken storartad poesi . Jag gråter av rörelse! Du sätter fingret på den viktiga punkten - livet, det råa våldet, de svekfulla kvinnorna : allt är sant och rätt. Du målar med ord en poesi som sprakar likt en marsiansk solnedgång 10 000 år in i framtiden.
Citera
2021-09-25, 20:04
Bannlyst
Gick av Z-analoger CT efter sex års nästan dagligt bruk, mild, mild AT. Knappt någon.
Citera
2021-09-26, 10:40
Medlem
Varför går inte zolpidem att få tag på någonstans på nätet och knappt vissa apotek just nu? Det börjar bli ett problem..
Citera
2021-09-26, 20:03
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonjab
Varför går inte zolpidem att få tag på någonstans på nätet och knappt vissa apotek just nu? Det börjar bli ett problem..

Zolpidem finns att få tag på nästan alla apotek. Finns flera olika generiska varianter, det som inte finns är Stilnoct i 30-pack då de Sanofi har slutat att tillverka den.
Citera
2021-09-26, 20:31
Medlem
movingmads avatar
Fan att Zaleplon är borta. Zolpidem är för hypnotiskt/uppåt för mig. Och Imovane inte starkt nog i rimliga doser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in