Dito! Själv saknar jag mina stillar. Ska ringa till VC imorgon och be om mer. Var ett tag sedan nu, saknar dem!
Rött svårt att få ut stilnoct numera ,,min erfarenhet,,dom kör
hellre med imovane,,helst om dom ser att man har ett förflutet med droger,, men lycka till
Ja vet att det är fel tråd o,s,v,,,men vad har hänt med Fp ,,får inget svar ,,2 dagar nu,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Har gått smärt
fritt ,,hur länge som helst
Kan inte skicka ,,frågor på den tråden ,,nån som vet varför ,
Tack sam för svar
Byte nämligen nyligen(igår) ut Imovane 7,5mg till Stilnoct 10mg.
Mjauuuuu
Rent kemiskt är det ingen större skillnad. De är båda insomningspiller som påverkar verkar genom att binda till GABA-receptorer i hjärnan, enkelt förklarat.
En teori kan vara att zopiklonmolekylens struktur(Imovane) skiljer sig något vilket gör att det binder svårare till "sömnreceptorerna". Det är nämligen, med kanske ett fåtal undantag, konsensus att Imovane fungerar sämre.
Jag har använt zopiklon som ångestdämpande dagtid ett bra tag, men nuförtiden behöver jag 7-8 st 7,5mg för att få samma effekt som jag tidigare fick av 1-2. Går det att få ner toleransen på något sätt? Bara ta uppehåll ett tag, hur länge isf?
Pump löser du på apoteket, fråga efter pump för att få i husdjuren sin medicin. Jag körde en rövpannan för typ 45min sen på 45mg imovane och det slår enormt mycket bättre än oralt. Nu körde jag detta som ångestlindring tillsammans med 15mg stess oralt och boostar med 3 33cl starköl och mår fint
Pump löser du på apoteket, fråga efter pump för att få i husdjuren sin medicin. Jag körde en rövpannan för typ 45min sen på 45mg imovane och det slår enormt mycket bättre än oralt. Nu körde jag detta som ångestlindring tillsammans med 15mg stess oralt och boostar med 3 33cl starköl och mår fint
Alltid velat prova att dra en rövpanna.
Använde du vatten eller lite öl som lösningsmedel?
Kunde ju löst det i folkpiss,det är ju som vatten. Nej jag löste i gammal hederlig h20,krossade pillrerna innan så dom låste sig snabbt.
Jag måste fråga: Hur fan får man tag på H2O??! Haha nej, driver bara.
Nu har man i alla fall äntligen fått Imovane på recept! Glad är jag! Jag har ingen större erfarenhet av just Imovane sedan tidigare då jag brukar köra på vanliga bensodiazepiner både till sömn och ångestlindring (ibland i flöddersyfte då). Grejen är den att jag lite tollens när det gäller benzo just nu. Kommer jag ens kunna somna på en 5mg:are Imovane eller måste jag ta 2-3?? Har kört lite Etizolam, Stesolid, Lorazepam, Ikto i mindre doser i drygt nån vecka nu... Lite dumt såklart då jag redan haft mina beroende-perioder..
nej men vad sägs? Tror ni jag kan somna fint på enbart 5mg Imovane nu när jag har lite tollerans på benzo? Eller måste jag ta flera + någon öl till? Fick för övrigt endast ett 10pack för att ta "när det behövs"... Snåldoktor... Får väl gå tillbaks om en vecka och be om fler + ökning till 7,5mg:are..
Sedan vill jag vet vilken av Stilnoct och Imovane ni tycker är bäst generellt?
Vad jag läst mig till är att stilnoct är mera potent om du vill sova. Men du verkar ha bensotolerans så jag rekomderar en rövpanna på att börja med 2st 7.5mg imovane och en boost med alkohol!