Citat:
Ursprungligen postat av
Synatt
Räknar du kallt med att sertralin ska hjälpa dig mot depression? Tycker imovanens beroenderisk och AT underskattas av många, den kan vara nog så jävlig och hård imo. Lycka till iaf
Jag tycker att Imovanen har ett lurigt jävla beroende/at. Dels drabbas jag nästan alltid av dagabstinens om jag går på Imovane (kan räcka med ett par enstaka tillfällen så känner jag det framåt eftermiddagen). Vidare blir jag håglös och deprimerad, och jag vet ärligt talat inte om det har med atn att göra eller om det är någon mystisk biverkning jag drabbas av. Hur som helst kryper sig beroendet på och så sitter man där och vet inte vad som är at, depression, ångest eller om allt är samma. Sen slutar man med dom (eller som jag, går över till Stilnoct) och då avtar detta.
Att gå till Stilnoct som jag gör har ju klart eliminerat Imovane-atn, men ändå får jag inte i närheten av jobbig at på Stilnoct. Stilnoct är mer bakiskänsla - enkel i sin struktur och hanterbar. Tar jag en känner jag inget dagen efter. Tar jag två blir jag lite sliten, tar jag tre blir jag klassiskt bakis osv. Men det är ibland värt det och något jag allt oftare börjat ersätta alkohol med pga dess möjligheter att ta en till "alternate dimensions" med lite härlig hypnotisk drone-musik. Det är något andligt med substansen helt enkelt.
Sitter just nu med 20mg Stilnoct i blodet och spelar in en riktigt hypnotisk skum låt. :P