2015-09-21, 22:50
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skull-Kid
Jag får ju nya recept snart på bägge, förhoppningsvis ingår då min SSRI. Förgoppningsvis klarar jag mig utan Xanor i framtiden iaf. Imovane känns däremot skönt att ha mot sömnen, någon sådan effekt har ingen SSRI vad jag vet, tvärtom fick jag grova sömnstörningar förra gången jag stod på SSRI.
Räknar du kallt med att sertralin ska hjälpa dig mot depression? Tycker imovanens beroenderisk och AT underskattas av många, den kan vara nog så jävlig och hård imo. Lycka till iaf
Citera
2015-09-21, 23:25
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Räknar du kallt med att sertralin ska hjälpa dig mot depression? Tycker imovanens beroenderisk och AT underskattas av många, den kan vara nog så jävlig och hård imo. Lycka till iaf

Jag tycker att Imovanen har ett lurigt jävla beroende/at. Dels drabbas jag nästan alltid av dagabstinens om jag går på Imovane (kan räcka med ett par enstaka tillfällen så känner jag det framåt eftermiddagen). Vidare blir jag håglös och deprimerad, och jag vet ärligt talat inte om det har med atn att göra eller om det är någon mystisk biverkning jag drabbas av. Hur som helst kryper sig beroendet på och så sitter man där och vet inte vad som är at, depression, ångest eller om allt är samma. Sen slutar man med dom (eller som jag, går över till Stilnoct) och då avtar detta.

Att gå till Stilnoct som jag gör har ju klart eliminerat Imovane-atn, men ändå får jag inte i närheten av jobbig at på Stilnoct. Stilnoct är mer bakiskänsla - enkel i sin struktur och hanterbar. Tar jag en känner jag inget dagen efter. Tar jag två blir jag lite sliten, tar jag tre blir jag klassiskt bakis osv. Men det är ibland värt det och något jag allt oftare börjat ersätta alkohol med pga dess möjligheter att ta en till "alternate dimensions" med lite härlig hypnotisk drone-musik. Det är något andligt med substansen helt enkelt.

Sitter just nu med 20mg Stilnoct i blodet och spelar in en riktigt hypnotisk skum låt. :P
Senast redigerad av trueforgood 2015-09-21 kl. 23:30.
Citera
2015-09-21, 23:33
Medlem
Hej.

Jag har för ett tag sen fått zolpidem utskrivet för att ta vid behov på kvällarna, eftersom att jag har svårt att somna.
Har senaste dagarna haft problem med sömnen även under natten. Vaknar flera gånger och har svårt att somna om. Sovit kanske 3-4 h/ dygn.
Min mamma gick bort för 3 dagar sedan. Så det är därför det är så svårt då jag grubblar mycket.

Jag fick även propavan utskrivet av en annan läkare som inte tyckte att jag skulle käka zolpidem för länge. ( Har dock bara tagit någon kväll i veckan )
Med zolpidem hjälper ju mest mot själva insomningen men nu har jag ju även problem med uppvaknanden under natten.

Därför undrar jag om någon här brukar blanda zolpidem och propavan? Kan det vara farligt att blanda.
Ger det någon effekt?
Står även på Sertralin 150mg/dag.
Vad kan jag förvänta mig för biverkningar? (Har aldrig provat propavan innan)
Citera
2015-09-21, 23:50
Medlem
Synatts avatar
^trueforgood, mm jag får samma av imovanen, dags-abs och depp, ska nog lägga ner dom också när det negativa överväger den sömnhjälp/ångestlindring man får av den.

Dirtyhabits: i värsta fall en massa myrkryp i kroppen och rastlöshet, i bästa fall en ihållande sömn, funkar för vissa.
Citera
2015-09-21, 23:51
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Räknar med nej, hoppas ja.
Citera
2015-09-21, 23:51
Medlem
trueforgoods avatar
Lyssna på Synatt - hon är ärlig och hjälpsam och vill alla väl
Senast redigerad av trueforgood 2015-09-22 kl. 00:41.
Citera
2015-09-22, 04:45
Medlem
No6s avatar
Ja, tar jag mer än 7,5 mg så att det sitter kvar när jag vaknar och går ur senare under dagen så kan jag uppleva en slags nedstämdhet senare under dagen. Jag känner direkt om skiten sitter kvar på morgonen då jag flyger upp ur sängen och kastar mig på tandborsten och känner mig fortfarande lite flummig. När jag tagit 3-4st har det hänt att jag gjort en hel del korkade saker även när jag vaknat
Citera
2015-09-22, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Brukar ni blanda dessa med opiater?

Tror inte jag blandat dom allihop i "ett svep", men jag hade käkat en del roofies, stillisar, imos natten innan jag på dagen tog sub. Mådde bra som fan, men var helt väck i 2 dagar sen. Tror det är att leka lite med elden...
Citera
2015-09-23, 00:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Tror inte jag blandat dom allihop i "ett svep", men jag hade käkat en del roofies, stillisar, imos natten innan jag på dagen tog sub. Mådde bra som fan, men var helt väck i 2 dagar sen. Tror det är att leka lite med elden...

Haha galning!
Jag testade boosta på subben med 10 mg Stilnoct... det funkade, men går inte att jämföra att boosta med t ex Xanor eller Ikto
Citera
2015-09-23, 01:48
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Ja, tar jag mer än 7,5 mg så att det sitter kvar när jag vaknar och går ur senare under dagen så kan jag uppleva en slags nedstämdhet senare under dagen. Jag känner direkt om skiten sitter kvar på morgonen då jag flyger upp ur sängen och kastar mig på tandborsten och känner mig fortfarande lite flummig. När jag tagit 3-4st har det hänt att jag gjort en hel del korkade saker även när jag vaknat

Nedstämdheten på Imovanen drabbas jag med av och den är inte att leka med. Riktigt weird, går inte att tänka rationellt utan allt är skit och gamla minnen och skit tas fram. Sån blir jag inte alls på Stilnoct. Överdoserade med 3-4 tabbar igår och mådde skitbra (riktig tripp emellanåt) men minns allt och när jag la mig hade det mesta gått ur. Idag har jag mått fint, lite lättirriterad möjligtvis men inte så farligt. Gillar Stilnoct way more! My drug of choice.

Använder Stilnoct till att skapa ambient musik. Man kommer in i stadiet mellan vaken och sovande och blir superkreativ. Musiken flödar, inga hinder. Håller man det där är det en blessing när det kommer till detta, och det gör jag. Nån gång varannan vecka på det sättet funkar fint.
Senast redigerad av trueforgood 2015-09-23 kl. 01:51.
Citera
2015-09-23, 13:40
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Nedstämdheten på Imovanen drabbas jag med av och den är inte att leka med. Riktigt weird, går inte att tänka rationellt utan allt är skit och gamla minnen och skit tas fram. Sån blir jag inte alls på Stilnoct. Överdoserade med 3-4 tabbar igår och mådde skitbra (riktig tripp emellanåt) men minns allt och när jag la mig hade det mesta gått ur. Idag har jag mått fint, lite lättirriterad möjligtvis men inte så farligt. Gillar Stilnoct way more! My drug of choice.

Använder Stilnoct till att skapa ambient musik. Man kommer in i stadiet mellan vaken och sovande och blir superkreativ. Musiken flödar, inga hinder. Håller man det där är det en blessing när det kommer till detta, och det gör jag. Nån gång varannan vecka på det sättet funkar fint.
Stilnoct har slått så jävla annorlunda för mig. Ioförsig blandade jag med Imovane den gången men fick feta hallisar då väggar och tavlor började flyta. En annan gång tog jag endast 10mg på kvällen före maten, och den slog fint men fy helvete vad illamående jag vart. Spyfärdig tills kvällen därpå seriöst(och jag kan aldrig äta köttsoppa igen, tänker direkt på den där spykänslan då). Sen har de slått alldeles utmärkt andra gånger och gett ett behagligt rus.

Jag har alltid gillat Imovane mer(smaken tycker jag bara är en indikation på ruset) men Stilnoct kan bli ett alternativ längre fram då jag verkar blivit permanent immun mot Imovane-ruset, eller iaf fått permanent tolerans. Haft uppehåll i många månader, inte ens får jag en skön rus. De funkar i princip bara när jag mår extremt dåligt och då sitter det bara i några minuter. Riktigt skumt. Förut kunde jag flumma runt i 1-2 timmar och sen lägga mig. Har haft olika teorier som att jag gått upp i vikt, korstolerans med Xanor osv men har ju läst om fler här på FB som fått permanent tolerans mot just Imovane. Ska iaf sluta med Benzo och börja käka SSRI mot depression/ångest, det slutar alltid bara med att jag använder Xanor som antidepressiv.
Citera
2015-09-23, 17:18
Medlem
En fråga.

Hur ofta/sällan kan man käka 7.5 mg imovane utan att bli torsk?

Med torsk menar jag att man sover sämre än man gjorde innan man började med imovane.

Anledningen till att jag frågar är att jag vill kunna ta en, då och då, som ren avkoppling på kvällen, när jag INTE har sömnproblem.

Det är väl rätt kort halveringstid, så två gånger i veckan borde väl vara safe, om man bortser från ev. psykiskt beroende?

Inga andra droger inblandat skall nämnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in