2021-09-11, 23:16
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zohan19999
Jag gjorde en del galna saker som att ringa upp folk och laga mat på natten så jag lade ned stillisarna. Många skådisar och politiker som gjort bort sig med Ambien (amerikanska Stilnoct) genom att köra på natten och twittra och pajja sina karriärer .

Japp, Ambien var ju en utav Jenna Jamesons favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hur vanligt är det att zopiklon ger liten eller ingen effekt (säg på en 5 mg tablett)? Jag har fått Imovane ett antal gånger efter ingrepp och jag har inte upplevt det som lättare att somna.

Det är en relativt låg dos, högst individuellt. Men det finns patienter som inte upplever någon eller riga effekt på den dosen.
Citera
2021-09-12, 08:31
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Det är en relativt låg dos, högst individuellt. Men det finns patienter som inte upplever någon eller riga effekt på den dosen.
Tack för infon. När jag tittar på förpackningen var det visst 7,5 mg men det är väl en låg dos det med.
Citera
2021-09-12, 10:50
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Tack för infon. När jag tittar på förpackningen var det visst 7,5 mg men det är väl en låg dos det med.

Det är en den vanliga dosen, kan höjas till 15 mg om man inte svarar på den dosen. Men zopiklon är ingen knock out-drog. Du måste ha varit vaken länge och vara naturligt trött för att den ska hjälpa dig att somna. Du bör också ta zopiklon på så tom mage som möjligt, tar man det när man precis har ätit så ger det i princip ingen effekt alls.
Citera
2021-09-12, 13:11
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Det är en den vanliga dosen, kan höjas till 15 mg om man inte svarar på den dosen. Men zopiklon är ingen knock out-drog. Du måste ha varit vaken länge och vara naturligt trött för att den ska hjälpa dig att somna. Du bör också ta zopiklon på så tom mage som möjligt, tar man det när man precis har ätit så ger det i princip ingen effekt alls.
Okej, jag tog tabletterna när jag var trött och skulle sova och hade inte ätit på mycket länge.
Citera
2021-09-12, 23:40
Medlem
st33rs avatar
Nån annan som upplevt nån sorts serotonin/dopamin-dipp dagarna efter att ha sovit med hjälp av zopiklon?

Har upplevt några gånger att jag känt mig ovanligt glädjelös deppig i samband med att jag tagit zopiklon ett par nätter i rad.
Nu talar jag alltså om läkarutskrivna terapeutiska doser för insomning, inte om några bli bäng-mängder
Senast redigerad av st33r 2021-09-12 kl. 23:43.
Citera
2021-09-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nån annan som upplevt nån sorts serotonin/dopamin-dipp dagarna efter att ha sovit med hjälp av zopiklon?

Har upplevt några gånger att jag känt mig ovanligt glädjelös deppig i samband med att jag tagit zopiklon ett par nätter i rad.
Nu talar jag alltså om läkarutskrivna terapeutiska doser för insomning, inte om några bli bäng-mängder

Ja, gissar att man är lite absad på dagarna efter zopiklon.
Ibland värt det för sömnen.
Citera
2021-09-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leifens
Jag är intresserad av att veta vad som krävs för att få andningsdepression på enbart Imovane? Alltså hur mycket måste man käka för att andningsdepression ska inträffa?

Nej jag är inte suicidal utan jag är en nojjig Imovane användare. Jag äter 7,5 mg och ibland när jag inte somnar så har jag en halv 7,5mg till. Ringde giftinformationscentralen som sa att det var lugnt. Men säg att man skulle vilja testa att ta två st 7,5 någon gång - finns det risk för andningsdepression då?

Grejen är att jag inte fattar detta med andningsdepression och informationen är typ "Blanda inte Imovane med alkohol eller andra läkemedel för du kan få andningsdepression"

Jaha, men är Imovane livsfarligt då eller vad?
Vart går gränsen liksom, skulle vilja ha mer och tydligare information
Allt är individuellt. Jag har dragit typ en liter vin oich fem 7.5% och sen lkagt mig och tryckt i mig en zopiklon 7.5mg samt lite annan benso. Typ noll risk för mig men för en annan utan någon tolerans så kan det sluta illa! Så labotera inte fölr mycket emn aningsupopehåll är ovanligt. Läös mitt svar ovan om sju mg alprazoalm och minst tre liter vin ainnan dessa och giftinformationscentralen sa, gå du och lägg digm, det är ingen fara. De som jobbar där vet vad som är farligt, läkare och annar "löst" folk vet inte sådant!
Citera
2021-09-13, 11:26
Medlem
Numes avatar
Citat:

Inte av zopiklon/imovane. Men blev deppig när jag käkade zolpiedem dagligen ett par veckor. Personligen tycker jag både imovane och zolpiedem sitter i för länge, jag tenderar bli groggy hela f.m. av t.ex. 5mg zolpiedem och def av imovane.
Citera
2021-09-13, 11:28
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Inte av zopiklon/imovane. Men blev deppig när jag käkade zolpiedem dagligen ett par veckor. Personligen tycker jag både imovane och zolpiedem sitter i för länge, jag tenderar bli groggy hela f.m. av t.ex. 5mg zolpiedem och def av imovane.
Det är helt omöjligt att känna av 5mg zolpidem 12 timmar senare. Du är ett unikum i så fall. Imo har drygt dubbel halveringstid så det är möjligt.
Citera
2021-09-13, 11:47
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det är helt omöjligt att känna av 5mg zolpidem 12 timmar senare. Du är ett unikum i så fall. Imo har drygt dubbel halveringstid så det är möjligt.

Jag tycker inte alls jag känt av seghet eller liknande dagen efter om jag tagit 5-10mg zopiklon .

Det enda jag är nyfiken på är en sorts kall glädjelöshet jag miastänker dyker upp efter jag tagit tabletten några dar i rad

Men man slipper segheten.
Det var det jag tyckte var så bra när jag träffade en läkare som delade min åsikt att det är befängt att de proppar på patienter antihistaminer och neuroleptika för att kunna sova . Mitrazipin och propavan och sånt segar ju ner människor . Så överlag tycker jag zopi funkar ok
Citera
2021-09-13, 11:53
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Ungefär som att det är "omöjligt" att bli dummare i skallen dagar/veckor/månader efter man missbrukat/intagit <valfri drog> bara för drogen är ute ur systemet. Inte så att jag håller på att somna på dagarna om jag tar zolpiedem kl 22:00, men jag känner mig betydligt trögare i hjärnfunktionen. Själva sömngivande effekten tycker jag inte varar länge av något av dom, däremot. Men ang metabolism har jag länge funderat om jag har droger i kroppen längre än många, eller jag bara sitter och tänker på effekterna dagarna efter mer av div substanser.
Citera
2021-09-13, 11:54
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Ungefär som att det är "omöjligt" att bli dummare i skallen dagar/veckor/månader efter man missbrukat/intagit <valfri drog> bara för drogen är ute ur systemet. Inte så att jag håller på att somna på dagarna om jag tar zolpiedem kl 22:00, men jag känner mig betydligt trögare i hjärnfunktionen. Själva sömngivande effekten tycker jag inte varar länge av något av dom, däremot. Men ang metabolism har jag länge funderat om jag har droger i kroppen längre än många, eller jag bara sitter och tänker på effekterna dagarna efter mer av div substanser.
Du menar att du får en tillfällig hjärnskada av att överdosera 5mg zolpidem? What the fuck.
Citat:
Jag tycker inte alls jag känt av seghet eller liknande dagen efter om jag tagit 5-10mg zopiklon .

Det enda jag är nyfiken på är en sorts kall glädjelöshet jag miastänker dyker upp efter jag tagit tabletten några dar i rad

Men man slipper segheten.
Det var det jag tyckte var så bra när jag träffade en läkare som delade min åsikt att det är befängt att de proppar på patienter antihistaminer och neuroleptika för att kunna sova . Mitrazipin och propavan och sånt segar ju ner människor . Så överlag tycker jag zopi funkar ok
Det är väl att definiera som avtändning, signalsubstanser som återhämtar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in