2012-05-10, 02:22
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Hur vanligt är det med minnesluckor pga imovane?
Jag har kommit på nu precis...ja nyss, att jag har svårt att komma ihåg saker från vissa kvällar då jag tagit imovane.
Och då har jag inte tagit någon hög dos eller blandat det med alkohol.
Dock alltid med lergigan och sobril ibland.

T.ex så vet jag att jag hallucinerade en natt efter imovane, men jag kan omöjligt komma ihåg nu i efterhand vilken kväll det var, även fast det skedde nu i veckan.

Ett ganska vanligt problem som kan uppstå.
Väldigt många kvällar för mig som blivit till en grå massa. Dock brukar det aldrig vara helt svart när jag tagit så mycker man ska.

Men några gånger har det blivit blandat med alkohol och större mängder. Flera timmar som är helt borta, brukar vakna i sängen med alla kläder på dagen efter och "wtf"
Men som tur är så har jag inte det problemet att man äter upp allt man har, och det är väl tur det för annars hade jag nog ej levt;/
Citera
2012-05-10, 09:25
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
mjae z-analoger är ju knappt rusgivande. Sover gött gör man men folks beskrivningar på dessa gör mig fundersam.

Har också varit fundersam innan när folk säger att dom får hallisar men det verkar tydligen vara vanligt men på Imovane har jag aldrig träffat nån som fått det men läst det här (kan ju ha med att mina kompisar är "lite" mer erfarna än många av ungdomarna som hänger här och ser troll efter en Stilnoct
Citera
2012-05-10, 13:08
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadCat
Någon som har något annat bra sömnmedel att rekommendera?
Imovane har alltid funkat för mig innan

Stilnoct, förslagsvis? Har en polare som somnar bra på det.
Citera
2012-05-10, 13:21
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Hur vanligt är det med minnesluckor pga imovane?
Jag har kommit på nu precis...ja nyss, att jag har svårt att komma ihåg saker från vissa kvällar då jag tagit imovane.
Och då har jag inte tagit någon hög dos eller blandat det med alkohol.
Dock alltid med lergigan och sobril ibland.

T.ex så vet jag att jag hallucinerade en natt efter imovane, men jag kan omöjligt komma ihåg nu i efterhand vilken kväll det var, även fast det skedde nu i veckan.

Nu var det längesedan jag tog Imovane, men när jag använde det så kunde jag ta max en/två 7.5 mg, tog jag mer än det blev det alltid kaos, måste vara känslig mot z-analoger, samma med Stilnoct, kan inte ta mer än 10 mg.

Rör inte dessa idag eftersom jag har gjort så många sjuka saker med dessa.
Senast redigerad av Slingshot 2012-05-10 kl. 13:30.
Citera
2012-05-10, 14:13
Medlem
KUSEs avatar
Har man ett centralt nervsystem som inte är helt sönderknarkat förstår man väl att alla som tar en medicin inte får samma bieffekter. Man behöver inte, som jag, läsa medicin för att förstå detta.

Sedan att man har tuffa pundarkompisar med mycket erfarenhet av att knapra dödsdroger som zolpidem säger ju inte så mycket.
Citera
2012-05-10, 14:43
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Har också varit fundersam innan när folk säger att dom får hallisar men det verkar tydligen vara vanligt men på Imovane har jag aldrig träffat nån som fått det men läst det här (kan ju ha med att mina kompisar är "lite" mer erfarna än många av ungdomarna som hänger här och ser troll efter en Stilnoct

Jo hallisar får man allt, men folk beskriver z-analoger som värsta benso-opiod medicin som botar råd på allt typ vilket är helt fel. Troligen har dom personerna som jag har i åtanke inte ens prövat en riktig benso förr eller knappt nåt annat för den delen heller. Lite störande att läsa massa bull.
Citera
2012-05-10, 15:03
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Jo hallisar får man allt, men folk beskriver z-analoger som värsta benso-opiod medicin som botar råd på allt typ vilket är helt fel. Troligen har dom personerna som jag har i åtanke inte ens prövat en riktig benso förr eller knappt nåt annat för den delen heller. Lite störande att läsa massa bull.

Rangordnar du droger efter hur coola du tycker att dem är eller?

"värsta benzo/opiod"

Z-analogerna är bra mycket mer "rusgivande" och kraftigare än många benzodiazepiner det kan nog dem flesta skriva under på.

Störande att läsa?

Tror du folk ljuger och hittar på för att vara coola eller?

Det säger mycket om dig själv.
Senast redigerad av unleash82 2012-05-10 kl. 15:20.
Citera
2012-05-10, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganso
Har sömnproblem och tänkte testa stilnoct och se om de hjälper men man måste väl få det utskrivet på recept? Finns det inget nätapotek eller någonstans i Skåne man kan köpa det?

Ingen?
Citera
2012-05-10, 18:33
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Inte säkert att du får hallisar på zolpidem. Som sagt var det tal om en bieffekt.

@fetstilt Håller med, du borde ta det lugnt med skrivandet här.
Citera
2012-05-10, 21:40
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Inte säkert att du får hallisar på zolpidem. Som sagt var det tal om en bieffekt.

@fetstilt Håller med, du borde ta det lugnt med skrivandet här.

Han äter zopiclon som inte är lika kraftig som zolpidem och pratar om z-analogerna som att det inte är någon skillnad på dem.

Zolpidem är bra mycket skevare och brutalare jämfört med zopiclon som är mildare och mer soft.

Zopiclon har jag aldrig fått hallisar på, zolpidem är det mer regel en undantag att jag sitter i sängen och pratar med nära och kära, åker buss/bil, tror att jag är på ica maxi, konverserar med väggen mm mm om jag fått i mig 40 mg eller mer utan tolerans.

2-3 imovane kan man uppföra sig på utan problem även utan tolerans, något man definitivt inte kan göra på 2-3 st 10 mg zolpidem.
Senast redigerad av unleash82 2012-05-10 kl. 22:25.
Citera
2012-05-10, 23:06
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Han äter zopiclon som inte är lika kraftig som zolpidem och pratar om z-analogerna som att det inte är någon skillnad på dem.

Zolpidem är bra mycket skevare och brutalare jämfört med zopiclon som är mildare och mer soft.

Zopiclon har jag aldrig fått hallisar på, zolpidem är det mer regel en undantag att jag sitter i sängen och pratar med nära och kära, åker buss/bil, tror att jag är på ica maxi, konverserar med väggen mm mm om jag fått i mig 40 mg eller mer utan tolerans.

2-3 imovane kan man uppföra sig på utan problem även utan tolerans, något man definitivt inte kan göra på 2-3 st 10 mg zolpidem.
Kan äta upp en hel förpackning imovane och ändå inte somna. Totalt värdelös. Dessutom får man metallsmak i munnen av dem.
Citera
2012-05-10, 23:39
Medlem
SadCats avatar
Vadan allt hat i denna tråden?

Can't we all just get along?

Mår väldigt mysigt för till fället på Etizolam, Nitrazepam och Stilnoct. ,

Önskar er alla en fortsatt bra kväll/natt.
Är för övrigt jävligt svårt att skriva med mobilen när man knappt ser bokstäverna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in