2021-09-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrnice85
Halverings tiden är så låg på zopiklon eller Imovane,det är därför som man får sådan abstinens.jag trappade ner ifrån ca 25 mg stesolid ,tog över ett halvår att trappa ut zopiklonet med hjälp utav stesolid.kämpa på alla som trappar ut zopiklon eller försöker att sluta med benzo-analoger

Vilka mängder zopiklon tog du dagligen då?
Citera
2021-09-04, 00:08
Medlem
Mrnice85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Vilka mängder zopiklon tog du dagligen då?
Hej jag käkade en halv karta per dag i ca 2 år.vill inte ens tänka på hur sjuk jag var,ilade som tandvärk i benen när jag hade abstinens.
Citera
2021-09-04, 05:36
Bannlyst
Vilken tycker ni skönast egentligen? Imovane eller stilnoct?
Mina intryck av imovane är att den är mer som en benso och stilnoct blir man lite mer fucked up/skev av.

Minus med imovane är eftersmaken dagen efter.
Citera
2021-09-06, 22:59
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastaochkuk
Mina intryck av imovane är att den är mer som en benso och stilnoct blir man lite mer fucked up/skev av.

Immo lätt. Kanon att sova på, bättre ångest dämpning o verkar längre. Även om man tar mycket o är vaken blir man inte lika tokig som på stilnoct.

Edit: gillar järnsmaken. Känner mig lugnare dagen efter med smaken i mun.
Senast redigerad av Skog-man 2021-09-06 kl. 23:01.
Citera
2021-09-07, 03:13
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrnice85
Hej jag var så beroende utav zopiklon,vill bara säga att det är ett rent helvete att sluta med zopiklon.livet har så mycket mer att ge än att dränka sina sorger med tabl. Nollade ifrån zopiklon 2008,var tvungen att käka stesolid för att kunna trappa ut zopiklon

Konstigt det där, ätit i 15 år och har inga som helst problem när jag är utan.
Citera
2021-09-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastaochkuk

Imovane alla dagar i veckan. Dels för att den håller i sig längre och man slipper vakna kl 04.00 och dels för att den har en ångestdämpande effekt som bla slår riktiga Bensodiazepiner såsom tex Sobril rejält på fingrarna, tom även Nitrazepam.

Stilnoct slocknar jag på men när den går ur kroppen, vilket är relativt fort vaknar jag. Tycker även att den har noll ångestdämpande verkan. Dessutom är det inte så roligt när Stilnoctomten tittar förbi, vilket kan ske även på normaldoser om man har lite otur.
Citera
2021-09-10, 03:21
Medlem
Jag gjorde en del galna saker som att ringa upp folk och laga mat på natten så jag lade ned stillisarna. Många skådisar och politiker som gjort bort sig med Ambien (amerikanska Stilnoct) genom att köra på natten och twittra och pajja sina karriärer .
Citera
2021-09-10, 18:28
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutts
Tycker dom vita från hab verkar på samma sätt som dom blå, men mindre äcklig smak. Närmare orginal imovanen med syftet ej smak, tycker jag är HABs Zopisign 10mg.

Jo - they work, inbillning, typ.
Citera
2021-09-10, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
Konstigt det där, ätit i 15 år och har inga som helst problem när jag är utan.
Håller man sig bara till ordinerad dos så är det inga problem. Har käkat lika länge och ligger fortfarande kvar på en halv tablett (7.5)
Citera
2021-09-11, 07:04
Medlem
Ratads avatar
Hur vanligt är det att zopiklon ger liten eller ingen effekt (säg på en 5 mg tablett)? Jag har fått Imovane ett antal gånger efter ingrepp och jag har inte upplevt det som lättare att somna.
Citera
2021-09-11, 08:08
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
z-analoger är faktiskt inget man ska leka med.

Så sant, jag tycker att de är jävligare än vanliga benzo. Den korta halveringstiden gjorde att jag ofta vaknade efter två timmar helt kallsvettig och förbannad. Visst, jag somnade, men jag blev skogstokig av skiten. Avtändningen påminde om alprazolam, den där smutsiga obehagskänslan som kommer krypande framåt tio på förmiddagen. Z-analoger är skräp.
Citera
2021-09-11, 13:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Så sant, jag tycker att de är jävligare än vanliga benzo. Den korta halveringstiden gjorde att jag ofta vaknade efter två timmar helt kallsvettig och förbannad. Visst, jag somnade, men jag blev skogstokig av skiten. Avtändningen påminde om alprazolam, den där smutsiga obehagskänslan som kommer krypande framåt tio på förmiddagen. Z-analoger är skräp.

Plus ett, i stort.

Z är ett "minussummespel" MEN du somnar, du kan "grogga" på dem - så visst finns uppsidor, annars skulle ju folk inte ta dem! Men håller med, fördjävlig AT, och kan man bota sin insomnia mha yoga or whatever är det självklart bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in