2015-01-15, 03:23
Bannlyst
Hur månnga här tar imovane redan på morgonen när de kliver upp för att "orka med vardagen" så att säga?
Citera
2015-01-15, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jimmysvin
Hur månnga här tar imovane redan på morgonen när de kliver upp för att "orka med vardagen" så att säga?

Gör det i perioder. Det är sweet. Zolpidem till kvällen, zopiklon för dagen.
Citera
2015-01-15, 12:06
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment83
Gör det i perioder. Det är sweet. Zolpidem till kvällen, zopiklon för dagen.

Zolpidem och Zopiklon är i princip exakt samma preparat.
Citera
2015-01-15, 12:08
Medlem
ilsk1s avatar
Citat:

Om du tar Immovane på morgonen, vad faan tar du på kvällen då?
Testat Ikto? Gör det!
Citera
2015-01-15, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilsk1
Zolpidem och Zopiklon är i princip exakt samma preparat.

Lika, men ändå så olika. Jag tror du förstår att jag inte skulle ta de båda om de gav mig samma effekt. Kort sammanfattat kan man säga att zopiklon är för att orka och zolpidem för att vara borta.
Citera
2015-01-15, 18:41
Medlem
Mugsys avatar
Zolpidem är snabbverkande och korttidsverkande medan zopiklon har aningen snabbare påslag och varar lite längre. Jag försöker hålla mig borta från båda nu och hamstrar den futtiga mängd tabletter som doktorn skriver ut för senare bruk när jag mår ännu sämre.
Citera
2015-01-15, 19:10
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
En farlig hjälp som dödar ens evige nemesis - insomnia. Kväv den jäveln!
//ZyNatt

Word. Orkar fan inte längre. Står inte ut. Har haft svårt att sova hela mitt liv, men de senaste 8 jävla åren har det blivit totalt uppfuckat. Psykiatrin har inte hört av sig ang. fortsatt medicinering. Hög prio MY ASS. Ringer dem nästa vecka. Ska kräva hjälp, det börjar bli löjligt. Jag ska inte behöva självmedicinera med en massa RC-benzo bara för läkarna inte lyssnar och inser hur allvarligt det faktiskt har blivit.
Citera
2015-01-15, 19:43
Medlem
JoliQuZs avatar
I vilka doser blir imovane med citodon farligt? Utan tolerans.

Mvh
Citera
2015-01-15, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
I vilka doser blir imovane med citodon farligt? Utan tolerans.

Mvh

det vågar ingen svara på här eftersom toleransen är individuell. Finns de som riskerar somna in och aldrig mer vakna upp på låt oss säga 100mg imovane blandat med två grogg. Medan andra jag känner klarar 250mg om dagen och avslutar med en fet gås och några starköl på kvällen

Kontakta gärna din läkare för svar. mvh
Citera
2015-01-15, 23:11
Medlem
Citat:
det vågar ingen svara på här eftersom toleransen är individuell. Finns de som riskerar somna in och aldrig mer vakna upp på låt oss säga 100mg imovane blandat med två grogg. Medan andra jag känner klarar 250mg om dagen och avslutar med en fet gås och några starköl på kvällen

Kontakta gärna din läkare för svar. mvh

250 mg då bör man nog åka in på behandling inga låga doser precis!
Citera
2015-01-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Fick ju Stilnoct på test efter att ha använt Imovane 7 månader dagligen... Hur jag än gjorde fick jag aldrig en effekt. Efter läkaren satt tillbaka mig på Imovanen så tänkte jag att det var väl lika bra att missbruka mina sista Stilnoct, kanske få ut något skoj av allt lidande med min 8-åriga kroniska insomnia.

Men det hände inget på 50mg. Inget alls. Blev inte trött. Som att käka socker. Var Zolpidem Orifarm.

Nu är jag tillbaka på Imovane och de ger (knappt) godkänd effekt (men har som sagt 7 månaders tolerans), men de fungerar ju iaf. Varför inte Stilnoct? Min hjärna gav Stilnoct fingret bara.

I övrigt är jag FÖRBANNAT trött på dagsabstinens VARJE KVÄLL men läkare vägrar skriva ut Nitrazepam (vilket tämligen borde vara nästa steg). Hur länge ska man kriga för att det ska bli rätt? Tror Nitrazapam (Mogadon) skulle vara perfekt för mig tack vare sin halveringstid så att man inte hinner bli sjuk om dagarna. Men nej. Hon insisterar på Imovane. Är det pga fucking missbrukare som de är så emot att skriva ut något annat än Imovane/Stilnoct? Båda är narkotiklassade och beroende framkallande precis som Mogadon så jag ser inte problemet. Jag vill inte missbruka. Jag vill bara kunna få en normal fucking natts sömn.

Fick idag veta att mitt ärende skickats vidare till psyk. Brukar de fungera bättre eller sämre än VC? Min insomnia håller på att ta över mitt liv totalt. Jag fungerar knappt i samhället längre, och Imovane räcker inte riktigt hela vägen pga sin korta halveringstid. Bah.

Jag bytte också Imovane mot stilnoct men jag tycker inte heller den är något att hänga i granen. 30 mg är den minsta dosen jag somnat på och 40-50 "standard" blev det. Blev dock snabbt bortplockat då läkaren babblade risk för hallucinationer...*vaah?!* av förvåning googlade jag och blev ännu mer förvånad att många tillochmed kan knarka på detta och vissa med i mina ögon så låga doser som 10 mg! Iofs är min tolerans för läkemedel, substanser hög och jag har tur som inte fått någon misstänkt missbrukarstämpel på mig (än) men det beror på att jag tar dessa läkemedel mestadels i perioder och gjort ett bra intryck. (Tyvärr misstänkliggörs människor på helt lösa grunder.)

Ang. VC. Jag tror inte läkare på VC skriver ut sådana starka preparat i överhuvudtaget om det inte handlar om något enstaka fall som kanske fått det innan via psyk. Det är bra att hon skriver en remiss till psyk eftersom de där har tillgång till mer kunskap och befogenheter. Men även psyk har sina "lathundar" så var beredd att prova olika preparat som kanske inte fungerar. Mogadon kommer bli svår att få ut och på ett sätt är det bra eftersom du kommer att bli beroende av dem på ett helt annat (fruktansvärt) sätt. Sen så tror jag inte den medicinen brukar användas för att intas regelbundet. Men det finns andra preparat och dealar. De kommer säkert vilja ta reda på om det kan ligga ngt annat bakom din sömnlöshet, ibland så är fallet så, iallafall för mig. En pusselbit till min tidigare rätt konstanta "insomnia" som påverkade hela min vardag var en adhd-diagnos och det är rätt lustigt, eller låter lustigt iallafall att amfetamin kan vara så verksamt för sömnen (när den går ur kroppen) för mig.

Hoppas du får den hjälp du behöver och ge inte upp om du stöter på idioter, stå på dig!

Edit: Såg just att du gjort ett annat inlägg också. Ring ner psyk och kräv en tid, säg att du håller på att få sparken från jobbet, kanske tillochmed (men risky) varit sömnlös i flera dygn. Ett dåligt råd, men du lär få tid iallafall.
Senast redigerad av zahanna 2015-01-15 kl. 23:23.
Citera
2015-01-16, 16:44
Medlem
JoliQuZs avatar
Får ingen sån där äcklig smak i munnen alla varnar mig för. Fick det utskrivet av läkare så det är ju the real deal.. Varför uteblir metall smaken??

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in