Citat:
Ursprungligen postat av
HentaiMannen
Fick ju Stilnoct på test efter att ha använt Imovane 7 månader dagligen... Hur jag än gjorde fick jag aldrig en effekt. Efter läkaren satt tillbaka mig på Imovanen så tänkte jag att det var väl lika bra att missbruka mina sista Stilnoct, kanske få ut något skoj av allt lidande med min 8-åriga kroniska insomnia.
Men det hände inget på 50mg. Inget alls. Blev inte trött. Som att käka socker. Var Zolpidem Orifarm.
Nu är jag tillbaka på Imovane och de ger (knappt) godkänd effekt (men har som sagt 7 månaders tolerans), men de fungerar ju iaf. Varför inte Stilnoct? Min hjärna gav Stilnoct fingret bara.
I övrigt är jag FÖRBANNAT trött på dagsabstinens VARJE KVÄLL men läkare vägrar skriva ut Nitrazepam (vilket tämligen borde vara nästa steg). Hur länge ska man kriga för att det ska bli rätt? Tror Nitrazapam (Mogadon) skulle vara perfekt för mig tack vare sin halveringstid så att man inte hinner bli sjuk om dagarna. Men nej. Hon insisterar på Imovane. Är det pga fucking missbrukare som de är så emot att skriva ut något annat än Imovane/Stilnoct? Båda är narkotiklassade och beroende framkallande precis som Mogadon så jag ser inte problemet. Jag vill inte missbruka. Jag vill bara kunna få en normal fucking natts sömn.
Fick idag veta att mitt ärende skickats vidare till psyk. Brukar de fungera bättre eller sämre än VC? Min insomnia håller på att ta över mitt liv totalt. Jag fungerar knappt i samhället längre, och Imovane räcker inte riktigt hela vägen pga sin korta halveringstid. Bah.
Jag bytte också Imovane mot stilnoct men jag tycker inte heller den är något att hänga i granen. 30 mg är den minsta dosen jag somnat på och 40-50 "standard" blev det. Blev dock snabbt bortplockat då läkaren babblade risk för hallucinationer...*vaah?!* av förvåning googlade jag och blev ännu mer förvånad att många tillochmed kan knarka på detta och vissa med i mina ögon så låga doser som 10 mg! Iofs är min tolerans för läkemedel, substanser hög och jag har tur som inte fått någon misstänkt missbrukarstämpel på mig (än) men det beror på att jag tar dessa läkemedel mestadels i perioder och gjort ett bra intryck. (Tyvärr misstänkliggörs människor på helt lösa grunder.)
Ang. VC. Jag tror inte läkare på VC skriver ut sådana starka preparat i överhuvudtaget om det inte handlar om något enstaka fall som kanske fått det innan via psyk. Det är bra att hon skriver en remiss till psyk eftersom de där har tillgång till mer kunskap och befogenheter. Men även psyk har sina "lathundar" så var beredd att prova olika preparat som kanske inte fungerar. Mogadon kommer bli svår att få ut och på ett sätt är det bra eftersom du kommer att bli beroende av dem på ett helt annat (fruktansvärt) sätt. Sen så tror jag inte den medicinen brukar användas för att intas regelbundet. Men det finns andra preparat och dealar. De kommer säkert vilja ta reda på om det kan ligga ngt annat bakom din sömnlöshet, ibland så är fallet så, iallafall för mig. En pusselbit till min tidigare rätt konstanta "insomnia" som påverkade hela min vardag var en adhd-diagnos och det är rätt lustigt, eller låter lustigt iallafall att amfetamin kan vara så verksamt för sömnen (när den går ur kroppen) för mig.
Hoppas du får den hjälp du behöver och ge inte upp om du stöter på idioter, stå på dig!
Edit: Såg just att du gjort ett annat inlägg också. Ring ner psyk och kräv en tid, säg att du håller på att få sparken från jobbet, kanske tillochmed (men risky) varit sömnlös i flera dygn. Ett dåligt råd, men du lär få tid iallafall.