2012-04-11, 10:11
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anadye
Ätit zolpidem i precis varje dag sen i jan och undrar om läkarna kan sluta skriva ut till mig helt plötsligt?
Om du missbrukar din medicinering så ja, helt klart.
Citera
2012-04-11, 17:00
Medlem
anadyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Om du missbrukar din medicinering så ja, helt klart.

Nej det gör jag icke. Tar dom bara för att kunna sova om nätterna. Skulle inte kunna sova utan så därför jag tänkte om dom helt plötsligt bara slutar skriva ut recept.
Citera
2012-04-11, 17:18
Medlem
Citat:
Nej det gör jag icke. Tar dom bara för att kunna sova om nätterna. Skulle inte kunna sova utan så därför jag tänkte om dom helt plötsligt bara slutar skriva ut recept.

Tyvärr, ja!!
Händer titt som tätt. Det är nog inte enbart av ren illvilja utan rekommendationerna för z-analoger såväl som för övriga benzo preparat är att de ska användas under en begränsad tidsperiod.
Citera
2012-04-11, 17:23
Medlem
anadyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Tyvärr, ja!!
Händer titt som tätt. Det är nog inte enbart av ren illvilja utan rekommendationerna för z-analoger såväl som för övriga benzo preparat är att de ska användas under en begränsad tidsperiod.

Låter inte roligt. Det läkarna har sagt är att jag får ta 2 till natten tillsvidare. Tycker dom borde avbrutit det tidigare då jag ätit dom väldigt länge.
Citera
2012-04-11, 19:52
Medlem
-charliesheens avatar
Hur är det att knulla på imovane egentligen?
Och så sista frågan. Om man skulle blanda med grapejuice för bättre effekt , ska man isf krossa tabletterna och blanda ner i juicen eller ska man svälja dem som vanligt och dricka lite juice efter?
Senast redigerad av -charliesheen 2012-04-11 kl. 20:08.
Citera
2012-04-12, 06:50
Medlem
CrapNs avatar
Citat:
Låter inte roligt. Det läkarna har sagt är att jag får ta 2 till natten tillsvidare. Tycker dom borde avbrutit det tidigare då jag ätit dom väldigt länge.
Tycker inte det borde vara några problem att fortsätta få dom, du har ju fortfarande sömn problem, jag har fått både zopiklon och imovane (inte båda samtidigt) i några år nu, så jag ser inte varför dom skulle sluta skriva ut till dig.
Citera
2012-04-12, 07:47
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrapN
Tycker inte det borde vara några problem att fortsätta få dom, du har ju fortfarande sömn problem, jag har fått både zopiklon och imovane (inte båda samtidigt) i några år nu, så jag ser inte varför dom skulle sluta skriva ut till dig.
imovane och zopiklon är ju samma sak :P
Citera
2012-04-12, 20:51
Medlem
CrapNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
imovane och zopiklon är ju samma sak :P
ojdå zolpidem menar jag hehe var lite flummig igår
Citera
2012-04-13, 17:43
Medlem
Murkelpurkels avatar
Fick Stilnoct 5mg av min läkare (10 tabletter) inte mycket alls när man tänker på att mina sömnsvårigheter inte är Pga dygnsrytmen utan för att jag inte kan sova hur trött jag än är.
I vilket fall som helst, min läkare sa att jag inte skulle få fler stilnoct utskrivna än de jag fick nu.
Hur ska jag gå till väga för att få förlängt recept på dessa?
Citera
2012-04-13, 19:32
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Fick Stilnoct 5mg av min läkare (10 tabletter) inte mycket alls när man tänker på att mina sömnsvårigheter inte är Pga dygnsrytmen utan för att jag inte kan sova hur trött jag än är.
I vilket fall som helst, min läkare sa att jag inte skulle få fler stilnoct utskrivna än de jag fick nu.
Fortsätta berätta om dina sömnproblem. Säg att Stilnoct (dosering enligt din ordination) hjälpte.
Citera
2012-04-13, 19:53
Medlem
undrar samma sak som ovanstående inlägg? Och så ännu en fråga, har hört så olika om detta men släger ut den ändå. Syns Imovane på UP/ analys?

//Rizzzo7
Citera
2012-04-13, 19:56
Medlem
YngreHerres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murkelpurkel
Vilken nazist.. fick 30x10mg stil utskrivet idag för jag inte kan sova. Har käkat flickvännens melatonin o theralen så kan jag sova men vill inte ta hennes medicin liksom.. Läkare är olika haha.
Det jag skulle fråga om här i tråden är; nu har jag drickit 3 st 7.0%iga cider och undrar om jag kan ta 10mg stilnoct för att få lite mer eufori? Har flickvännen här så vill inte bli helt tokflöddrad så hon blir rädd eller något..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in