Citat:
Ursprungligen postat av
Barnflod
Sex månader låter lite i överkant, hoppas slippa lida så länge. Oempatiska doktorer ja, liksom okunniga.
Är mest rädd för att jag inte ska kunna sova alls och bli galen. Men det kanske går bra till slut.
Hörsägen och ingenting jag skulle satsa pengar på. Men vill minnas att tumregeln är att AT på benso och Z sitter i lika många dagar som en har ätit mer eller mindre konstant och kommer efter 1-4 veckors bruk. Hoppas jag har fel, men det är därför mitt rekord i intag är 1v/sträck med zopi. Ingen At, men sämre effekt sista två dagarna. Äter 1/3 del av mitt recept. Hade helst haft 10/månad plus 2-3 roppas i nödläge, men så funkar inte vårdapparaten.
Får du lergigan eller sånt iaf? Det skriver dom ju ut med inget snack. Kan kanske hjälpa lite. Och tycker absolut att du ska be om nedtrappning, säg att du får sköta det på annat sätt annars och kan tänkta dig att hämta dina meds var eller varannan dag för att undvika återfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
eisapeitte
Kör halvor i 20 dar. Sen borde du kunna be om nytt. Blir dock saker jobbigt ta smärtstillande tabletter eller lugnande tabletter kombinerat med 3,75mg imovane.
Du får inte 6 månader AT bara för du tagit 7,5mg imovane dagligen i 6 månader. Det är en låg dos så det egentliga problemet du kommer få är insomningen.
För att det är korttidsverkande z och inte benso? Blandar nog ihop med ikto och stess som sitter sin grundliga tid. Har noll erfarenhet själv av benso-AT, men sett dem på nära håll och det var långa, svåra tider.