2014-10-14, 14:26
Medlem
forfoxsakes avatar
Någon som har erfarenhet av att blanda zopiklon med lergigan och kan uttala sig om effekt osv?
Senast redigerad av forfoxsake 2014-10-14 kl. 14:26. Anledning: Otydlighet
Citera
2014-10-14, 14:40
Medlem
thedeadgirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Någon som har erfarenhet av att blanda zopiklon med lergigan och kan uttala sig om effekt osv?

yes. ingen ökad effekt, men då skall tilläggas att Lergigan inte vanligtvis har någon lugnande verkan på mig.
Citera
2014-10-14, 23:14
Medlem
Idag hade det minsann suttit fint med en imovane, har haft en sån där stressig dag med hundra ärenden och 2 timmars sömn i natt så nu sitter man här trött, uppstressad och lite lätt nojjig. Får väl lägga mig ner och sluta ögonen och hoppas på att jag somnar. I Halloween smäller det
Citera
2014-10-14, 23:17
Medlem
Skull-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Idag hade det minsann suttit fint med en imovane, har haft en sån där stressig dag med hundra ärenden och 2 timmars sömn i natt så nu sitter man här trött, uppstressad och lite lätt nojjig. Får väl lägga mig ner och sluta ögonen och hoppas på att jag somnar. I Halloween smäller det
Varför kan du inte ta ikväll då?
Citera
2014-10-15, 13:09
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedeadgirl
yes. ingen ökad effekt, men då skall tilläggas att Lergigan inte vanligtvis har någon lugnande verkan på mig.

Nu är du ju plötsligt avstängd, men tack ändå. Ska testa då jag får ut dem igen. Den enda antihistamin som fungat ok för vad det är på mig. Men bakis blir man. Mest skraj för att leva zombieliv dagen efter, vilket jag inte alls gör på Zopiklon för sig själv.
Citera
2014-10-15, 14:11
Medlem
Barnflods avatar
Min läkare valde - naturligtvis utan att prata med mig - hux flux att bara skriva ut tio tabletter så att jag inte ska ta dem regelbundet (vilket jag gjort i ett halvår, 7,5 mg om natten). Är livrädd. Tänker att jag får köra halvor framöver i ett försök att trappa ner. Någon som varit med om liknande? Kommer jag kunna sova utan eller är det kört?
Citera
2014-10-15, 14:18
Medlem
forfoxsakes avatar
Alltid kämpat för att hålla långvarigt bruk borta och aldrig haft AT. Men enligt andra borde 6 mån av konsumtion dagligen ge 6 månaders AT.
Skulle först kört 5 mg, sen halvor i nertrappningen. Läkare är jävligt oempatiska langare. Ibland undrar jag ifall hela den illegala marknaden på benso styrs av doktorer som först skriver ut rejäla dagsdoser och sen stryper totalt, samtidigt som de inte vill diskutera bieffekter, beroendepotetial osv.
Aldrig äta benso eller z dagligen...

Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Min läkare valde - naturligtvis utan att prata med mig - hux flux att bara skriva ut tio tabletter så att jag inte ska ta dem regelbundet (vilket jag gjort i ett halvår, 7,5 mg om natten). Är livrädd. Tänker att jag får köra halvor framöver i ett försök att trappa ner. Någon som varit med om liknande? Kommer jag kunna sova utan eller är det kört?
Citera
2014-10-15, 14:38
Medlem
Barnflods avatar
Sex månader låter lite i överkant, hoppas slippa lida så länge. Oempatiska doktorer ja, liksom okunniga.

Är mest rädd för att jag inte ska kunna sova alls och bli galen. Men det kanske går bra till slut.
Citera
2014-10-15, 14:43
Bannlyst
Citat:

Kör halvor i 20 dar. Sen borde du kunna be om nytt. Blir dock saker jobbigt ta smärtstillande tabletter eller lugnande tabletter kombinerat med 3,75mg imovane.

Du får inte 6 månader AT bara för du tagit 7,5mg imovane dagligen i 6 månader. Det är en låg dos så det egentliga problemet du kommer få är insomningen.
Senast redigerad av eisapeitte 2014-10-15 kl. 14:46.
Citera
2014-10-15, 14:48
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Sex månader låter lite i överkant, hoppas slippa lida så länge. Oempatiska doktorer ja, liksom okunniga.

Är mest rädd för att jag inte ska kunna sova alls och bli galen. Men det kanske går bra till slut.

Hörsägen och ingenting jag skulle satsa pengar på. Men vill minnas att tumregeln är att AT på benso och Z sitter i lika många dagar som en har ätit mer eller mindre konstant och kommer efter 1-4 veckors bruk. Hoppas jag har fel, men det är därför mitt rekord i intag är 1v/sträck med zopi. Ingen At, men sämre effekt sista två dagarna. Äter 1/3 del av mitt recept. Hade helst haft 10/månad plus 2-3 roppas i nödläge, men så funkar inte vårdapparaten.
Får du lergigan eller sånt iaf? Det skriver dom ju ut med inget snack. Kan kanske hjälpa lite. Och tycker absolut att du ska be om nedtrappning, säg att du får sköta det på annat sätt annars och kan tänkta dig att hämta dina meds var eller varannan dag för att undvika återfall.

Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Kör halvor i 20 dar. Sen borde du kunna be om nytt. Blir dock saker jobbigt ta smärtstillande tabletter eller lugnande tabletter kombinerat med 3,75mg imovane.

Du får inte 6 månader AT bara för du tagit 7,5mg imovane dagligen i 6 månader. Det är en låg dos så det egentliga problemet du kommer få är insomningen.

För att det är korttidsverkande z och inte benso? Blandar nog ihop med ikto och stess som sitter sin grundliga tid. Har noll erfarenhet själv av benso-AT, men sett dem på nära håll och det var långa, svåra tider.
Senast redigerad av forfoxsake 2014-10-15 kl. 14:53.
Citera
2014-10-16, 21:29
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Alltid kämpat för att hålla långvarigt bruk borta och aldrig haft AT. Men enligt andra borde 6 mån av konsumtion dagligen ge 6 månaders AT.
Skulle först kört 5 mg, sen halvor i nertrappningen. Läkare är jävligt oempatiska langare. Ibland undrar jag ifall hela den illegala marknaden på benso styrs av doktorer som först skriver ut rejäla dagsdoser och sen stryper totalt, samtidigt som de inte vill diskutera bieffekter, beroendepotetial osv.
Aldrig äta benso eller z dagligen...
Du får ingen avtändning om du endast tagit 7,5mg/natt oavsett hur långt du brukat
Det är när du börjar komma upp i antal/börjar missbruka som fysiskt beroende inträffar och sen avtändning.

Regelbundet ätit imovane i nästan fyra år 5-15mg/natt. ibland 6 månaders perioder med dagligt intag(efter recept) bortsett från rebound insomnia så är det aldrig några problem att klippa rakt av.

Räkna med rebound insomnia, som du löser enkelt med antihistaminer eller så får du vara vaken några nätter.
Det mesta går ur kroppen till nästa kväll. För mig fungerar imovane varje natt så länge jag har 1-2 dagar uppehåll i veckan. Men ibland blir det längre perioder.
Citera
2014-10-17, 00:08
Medlem
cirkuspappers avatar
För några veckor sedan tog jag imovane 7,5 mg och då tog jag väl kanske 2-8 tabletter eller något, sen dess har jag inte tagit imovane på två veckor.

Nyss hittade jag Zopiklon pilum, så tog 2 tabletter då det skulle vara en bra dos. ca 10-20 minuter senare tog jag en tablett till.

Tänkte att eftersom man kan ta mer höga doser med imovane (tolkade jag det som), men mindre doser rekommenderas till Zopiklon Pilum. Är det då för att imovane innehåller zopiklon? Och Zopiklon Pilum är starkare tabletter i överhuvudtaget?

Plus - är det skillnad när det gäller effekter mellan imovane och Zopiklon Pilum?
Plus2 - hur länge håller effekterna i sig osv?
plus2 - när slår sig effekterna in? när känner man av dem i kroppen alltså

HELST SNABBA SVAR, tog de tabletterna nyss så hade gärna velat ha era svar nu. Underhållning att läsa då med ju.
Senast redigerad av cirkuspapper 2014-10-17 kl. 00:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in