2021-04-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3m.22
Det säger ju endel. Själv har man inget missbruk och ej heller haft. Röker inte ens cigg och har aldrig höjt den låga dosen de satt från början. Ändå vill denna läkare ej skriva ut. Ingen annan har resonerat sådär.
Brorsan har lite samma problematik. Hans läkare är jättebra och gullig på många sätt men hon är extremt antibenzo.

Han har också en sorts sömnproblematik, även om den inte är lika grov som min. Han får i stort sett böna och be om att få ett 10 pack Stilnoct utskrivet och han har heller aldrig missbrukat något och tar inte ens Stilnoct varje natt utan bara när det är rejäl kris, annars får han bara Theralen till natten som knappt funkar.

Däremot hade hans läkare inga problem med att skriva ut Elvanse (ADHD medicin) som också är "knark" lustigt nog.

Tilläggas kan att min mormor har stått på maxdos Imovane i 25 år nu samt lite Sobril vid sidan av de senaste åren men de klipper inte receptet för någon som är 85+
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2021-04-09 kl. 22:47.
Citera
2021-04-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Brorsan har lite samma problematik. Hans läkare är jättebra och gullig på många sätt men hon är extremt antibenzo.

Han har också en sorts sömnproblematik, även om den inte är lika grov som min. Han får i stort sett böna och be om att få ett 10 pack Stilnoct utskrivet och han har heller aldrig missbrukat något och tar inte ens Stilnoct varje natt utan bara när det är rejäl kris, annars får han bara Theralen till natten som knappt funkar.

Däremot hade hans läkare inga problem med att skriva ut Elvanse (ADHD medicin) som också är "knark" lustigt nog.

Tilläggas kan att min mormor har stått på maxdos Imovane i 25 år nu samt lite Sobril vid sidan av de senaste åren men de klipper inte receptet för någon som är 85+
Ja det handlar helt enkelt om vilken läkare man får, vilket det inte borde göra. Det ska inte handla om deras personliga tycke.
Senast redigerad av 3m.22 2021-04-09 kl. 23:23.
Citera
2021-04-09, 23:28
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Exakt! Haha, blir sjukt förvånad när det kommer in 6 uttag på 100-burk Ikto, sen nästa läkare kan inte ge mig 1 st Xanor 0,5 mg på Akutpsyk t.ex.

Som du säger, utländska läkare - som kan prata bra svenska och är erfarna - har större "bollar" eller hur man ska uttrycka det, och mer sympati verkar det som. Antar att dem - eller deras föräldrar/familj gått igenom en hel del liksom, och har mer förståelse.

Utländska läkare som inte kan språket däremot, är lika svåra som svenska.

Min läkare som jag pratade om är Mexikans/Spansk och enormt skicklig. Sa det till henne innan jag gick, då såg jag att hon log och sken upp. Inte för att jag fick narkotika, hon fixade ett intyg som jag hade extrem nytta av och allt möjligt.
Hade två utländska läkare på raken först VC sen psykatrin som vägrade skriva ut benzo till mig när jag satt med PTSD och huttrade. Den ene försökte t.o.m dra in mitt imovane-recept som jag hade fått av en tredje läkare....

Nu är jag avslöjad "missbrukare" hos psykatrin pga drogtest men har en äldre svensk herre till psykiater, överläkare och han fortsätter skriva ut benzo som ingenting. Han har blivit ifrågasatt av utredningsteamet tydligen pga detta men ger dom långfingret direkt då dom ifrågasätter hans kompetens berättade han glatt i telefon till mig en gång. Han fattar att jag köper opioider annars.
Senast redigerad av avsmaken 2021-04-09 kl. 23:34.
Citera
2021-04-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avsmaken
Hade två utländska läkare på raken först VC sen psykatrin som vägrade skriva ut benzo till mig när jag satt med PTSD och huttrade. Den ene försökte t.o.m dra in mitt imovane-recept som jag hade fått av en tredje läkare....

Nu är jag avslöjad "missbrukare" hos psykatrin pga drogtest men har en äldre svensk herre till psykiater, överläkare och han fortsätter skriva ut benzo som ingenting. Han har blivit ifrågasatt av utredningsteamet tydligen pga detta men ger dom långfingret direkt då dom ifrågasätter hans kompetens berättade han glatt i telefon till mig en gång. Han fattar att jag köper opioider annars.
Det finns läkare som är där för att hjälpa folk också finns det paragrafryttare.

Jävla tur att man hittat en riktig en.
Citera
2021-04-11, 21:49
Medlem
Thraxxs avatar
Hur ska man framföra det lite snyggt och fint med min nya doktor jag fått nu på en annan ort om Imovane? Har så det räcker denna månaden ut men sen är det kört!

Jag har grova sömnproblem och jag behöver mina Imovane jag älskar ju ruset man får hur skönt det är att ligga vaken på dom och bara känna sig totalt ångest fri & vara helt i ZONEN ❤️ Kommer få panik i veckan om min nya läkare inte sätter mig på Imovane! Jag är riktigt torsk på Imovane det är sant, men hur kan man inte bli det då när det känns så jävla skönt när man precis har svalt en 7.5mg Imovane och sen bara njuter helt flummig & nedslagen i sängen 😁
Citera
2021-04-11, 22:12
Medlem
FashionMonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Hur ska man framföra det lite snyggt och fint med min nya doktor jag fått nu på en annan ort om Imovane? Har så det räcker denna månaden ut men sen är det kört!

Jag har grova sömnproblem och jag behöver mina Imovane jag älskar ju ruset man får hur skönt det är att ligga vaken på dom och bara känna sig totalt ångest fri & vara helt i ZONEN ❤️ Kommer få panik i veckan om min nya läkare inte sätter mig på Imovane! Jag är riktigt torsk på Imovane det är sant, men hur kan man inte bli det då när det känns så jävla skönt när man precis har svalt en 7.5mg Imovane och sen bara njuter helt flummig & nedslagen i sängen 😁

Säg att du får biverkningar av propavan, melatonin är helt verkningslöst och så vidare.
Zolpidem gör dig förvirrad så bara zoplicon fungerar.
Du sover nästan bara varannan natt, livet blir struligt när du är utmattad hela tiden och du har knappt något missbruk bakom dig, någon referens från tidigare läkare kanske.
Något sånt?

Offtopic: Tror många blir missbrukare när dom mått dåligt hela livet och vipps en sömntablett eller något mot smärtan hjälper mot en livslång ångest, helt naturligt att man faller ner i att använda mediciner mot annat än vad som är tänkt. Förjävligt att stämpla människor för något som är en uppenbart naturlig reaktion.

Annars finns det bra pris på utlänska zoplicon på mörka sidan-

ONTOPIC;
SABLARNS vilken skillnad det är på Zolpidem och Zoplicon.
Stilnoct (Zolpidem) gör att man börjar sova fast man är vaken, använder man sådana lär man definitvt lägga sig och blunda, otroligt balla hallucinationer men att drömma vaken är riskabelt.
Imovane (Zoplicon) däremot gör att man blir sänkt, det är inte sinnesförändrande utan bara dämpande, liknar Xanor (Alprazolam) litegrann, att man blir lugn och ångestfri.¨
Funkar att använda om man måste göra något jobbigt som att städa, men att chilla på dom är absolut det optimalaste.
Citera
2021-04-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FashionMonster
Imovane (Zoplicon) däremot gör att man blir sänkt, det är inte sinnesförändrande utan bara dämpande, liknar Xanor (Alprazolam) litegrann, att man blir lugn och ångestfri.¨
Funkar att använda om man måste göra något jobbigt som att städa, men att chilla på dom är absolut det optimalaste.
Du har en poäng i att Imovane och Xanor liknar varandra rusmässigt.

De är de enda två medicinerna i benzo och Z analog familjerna som åtminstone jag ser ett rekreationellt värde i av de jag har testat.
Citera
2021-04-11, 23:37
Medlem
avsmakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx

Har du märkt av personlighetsförändringar? Antar att du tar det dagligen. Inget piller förutom klonazepam har gett upphov till större aggressivitet för mig iaf.
Citera
2021-04-11, 23:49
Medlem
nomis.1s avatar
Varför är min läkare så villig att förskriva recept på zopiklon och inte zolpidem? Vad är det för skillnad egentligen? Är det inte så att zolpidem verkar fortare?

Tack.
Citera
2021-04-12, 02:25
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Varför är min läkare så villig att förskriva recept på zopiklon och inte zolpidem? Vad är det för skillnad egentligen? Är det inte så att zolpidem verkar fortare?

Tack.

Skillnad ? Läs i denna tråd. Finns förklarat.

Zopiklon är vanligare hos brukare och missbrukare.
Varför vill du få Zolpidem har du testat det eller pratar du?
Citera
2021-04-12, 02:27
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1

Tack.
Zopiklon har längre effekt. Zolpiedem något mer risk för knasiga effekter (som eufori, kreativetet, skriva eller göra konstiga saker när man inte gått och lagt sig). Zolpiedem tycker jag personligen är något bättre för insomning, men bara lite.
Citera
2021-04-12, 02:30
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Skillnad ? Läs i denna tråd. Finns förklarat.

Zopiklon är vanligare hos brukare och missbrukare.
Varför vill du få Zolpidem har du testat det eller pratar du?

Varför då förskriva mig just zopiklon men tvärvägra zolpidem? Testat har jag gjort och då fick jag höra att den är allra bäst utav dem två vid svåra insomningsbesvär. Halveringstiden är då längre på zopiklon vilket är för de som riskerar att vakna upp, men det problemet har ju inte jag.

En grej till att det tydligen ska gå att trippa på zolpidem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in