Citat:
Ursprungligen postat av
Muppety
Har Imovane/Zopiklon att ta till natten men behöver sällan dom. Men däremot tar jag ibland för att sova middag. Har aldrig fått någon biverkning i form av minnesluckor o då har jag haft dom sen 1996.
25 år?! Vad hände med
"Behandlingstiden varierar i allmänhet mellan några dagar och 2 veckor, dock maximalt 4 veckor inklusive utsättningsfasen." som det står i FASS nuförtiden?

(Ja, jag vet att FASS har uppdaterats flera gånger och läkare ska nu vara allt mer restriktiva med förskrivningen.)
Citat:
Men för ett par veckor sedan tog jag de runt 15-tiden o skulle sova ett par timmar. Somnade aldrig (vad jag vet) men fick en total blackout. Hade tydligen pratat med en kompis i telefon, men mindes ingenting... Han sa att jag lät "konstig" dagen efter. Såg på telefonen att samtalet hade varat i drygt 5 min. Gjorde i.a.f inga dumheter, men det var ändå lite obehagligt.
Är detta vanligt? Har en dos på 10 mg utskrivet, alltså något mer än standarddos. För mig är det som sagt inte vanligt, men det står ju i bipacksedeln o i FASS... Ingen alkohol eller annat samtidigt. Tycker bara det är konstigt o vågar knappt ta de för att sova middag längre.
Tror inte det är vanligt för en invand brukare, snarare "otur" att din kompis råkade ringa
precis när du befann dig i gränslandet för vad FASS kallar
anterograd amnesi. Minns själv, och hört andras historier om första gångerna med Zopiklon. Allt från toalettbesök och sex till långa diskussioner ska visst ha förekommit då. Eller.. det har jag fått det återberättat för mig iaf!
Längden på minnesluckorna och graden av interagerande (om man kan kalla det så) har för mig minskat till att vara nästan obefintliga med åren. Zopiklonet kickar liksom inte lika hårt längre!
Pröva ta en på helgen eller när du nu är ostörd, stäng av telefonen och testa!