2015-05-13, 22:08
Medlem
Blygfisens avatar
Har fått min Imovane utbytt mot Stilnoct pga allt smakade illa dagen efter.
Jag ligger på 10mg per natt, ibland tar jag 20mg om det skulle vara riktigt svårt att sova.

Något jag har märkt är att jag blir lite svullen i halsen varje morgon efter tagit Zolpidem/Stilnoct istället för Zopiklon/Imovane.

Är det fler som upplever att halsen svullnar? Ungefär som man börjar bli sjuk, fast det alltid går över efter nån timme eller två.
Citera
2015-05-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Jag ligger på 10mg per natt, ibland tar jag 20mg om det skulle vara riktigt svårt att sova.

Något jag har märkt är att jag blir lite svullen i halsen varje morgon efter tagit Zolpidem/Stilnoct istället för Zopiklon/Imovane.

Är det fler som upplever att halsen svullnar? Ungefär som man börjar bli sjuk, fast det alltid går över efter nån timme eller två.

Glömde läsa ordentligt så glöm det om du hann läsa
Senast redigerad av MarMarius 2015-05-13 kl. 22:19.
Citera
2015-05-13, 22:19
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarMarius
Glömde läsa ordentligt så glöm det om du hann läsa
Inkl Stilnoct?
Citera
2015-05-13, 22:27
Medlem
Citat:
Inkl Stilnoct?

Har ingen erfarenhet av det, fick Imovane utskrivet förra veckan och det slutade inte så bra men det var självförvållat.
Blir däremot svullen i halsen av allt annat skit som psykiatrin skriver ut (Theralen är värst för mig)
Citera
2015-05-13, 23:33
Medlem
Sallinskiis avatar
Jag fick med sample på 5st (stilnox) i min senaste beställning från en leverantör av annan benso, provade en igår och helt utan effekt :/

(har haft de utskrivet av läkare tidigare och då jävlar hände de grejer om man höll sig vaken! Och de gångerna jag tog de för insomning somna jag inom 5min från de jag hade lagt mig och släckt lampan..)

Men tänkte prova att skicka i mig 2st ikväll och se om de har någon effekt då, eller anser ni det som slöseri? Har lite tolerans på benso, men de är minimal tolerans på alprazolam och viss (verkar vara en del) tolerans på klonazepam, vad säger ni? Någon som provat dem med lyckat resultat?

Eller är "korstoleransen" så pass hög att Z- analoger "slutar fungera" om man har lite "riktig benso" i systemet?

Mvh.
Citera
2015-05-14, 02:18
Medlem
Nu tar jag ett halvårs uppehåll från Imovane och all annan benzo hela sommaren, går inte toleransjäveln ner på 4 månader så är det bara acceptera att jag blivit immun mot skiten.
Citera
2015-05-15, 15:49
Medlem
Zopiclone ger mig ett perfekt rus, men fan vad kort tid de verkar - det är väl max 20-30 min som man mår riktigt bra. Grapefrukt ändrar inte särskilt mycket tycker jag. Jag har provat i princip alla benzos som finns genom åren, förr fick jag den där konstiga med ändå sköna benzokänslan på de flesta benzo som t.ex. xanor/ikto men av dessa blir jag bara trött numera, men zopiclone levererar alltid. Vet att det är en viss känsla mellan Z-analoger och vanliga benz, men tycker ändå det är skumt att man kan ta FM1 som sänkte en totalt förr för att endast bli lite trött numera, vad är det som har ändrats? Jag har aldrig missbrukat benzo eller gått på det mer än 2-3 dagar någon gång om året och det kan gå år mellan intag. Hade varit trevligt om det fanns en benzo som verkade likt zopiclone men som hade långvarig effekt, finns det någon sådan?

Tycker det är skumt att jag inte längre får effekt av alla de benzo som finns. Dom lila ksalol brukade få mig helt sönderflöddrad och ge mig feta minnesluckor, men vet att man hade kul under tiden i alla fall. När jag nu tar lila ksalol (äkta) så händer inte ett skit av 2-3 tabletter, tar man fler så blir man bara trött och smådeppig, så ska det ju fan inte vara. Vad kan ha ändats? Tar benz sjukt sällan, typ aldrig numera då det inte ger effekt, bara zopiclonen som troger levererar.
Citera
2015-05-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Nu tar jag ett halvårs uppehåll från Imovane och all annan benzo hela sommaren, går inte toleransjäveln ner på 4 månader så är det bara acceptera att jag blivit immun mot skiten.

Jag fick zopiclone utskrivet 2008, tagit dom exakt varenda dag sedan dess. De ger mig alltid effekt, tricket är att inte höja dosen utan ta samma dos hela tiden, visst effekten minskar men den finns ändå där, bättre med lite mindre effekt än ingen alls som man får om man vräker i sig dom

Märker du av någon avtändning när du slutar med Imovane?
Citera
2015-05-15, 15:54
Medlem
Citat:

Ja, förstår känslan. Tror den försvinner med tiden, fråga din läkare om det finns något sätt att få bukt med svullnaden.

Mitt råd är att du går tillbaka till Imovane, visst munnen smakar skit, men det går över med tiden, några vecka eller så. Tugga tuggummi om du besväras av smaken under dagen. Men den försvinner som sagt.
Citera
2015-05-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Jag fick zopiclone utskrivet 2008, tagit dom exakt varenda dag sedan dess. De ger mig alltid effekt, tricket är att inte höja dosen utan ta samma dos hela tiden, visst effekten minskar men den finns ändå där, bättre med lite mindre effekt än ingen alls som man får om man vräker i sig dom

Märker du av någon avtändning när du slutar med Imovane?
Jo precis när den där effekten minskade(eller försvann helt) så gjorde jag misstaget att ta 2st osv, fast egentligen borde jag ha tagit ett kort uppehåll och sen kört 7,5mg igen.

Oh ja, räckte med ett par dagar med 15-22,5mg så får jag abstinens, släpper dock rätt fort. Toleransen ökar jävligt fort, mina receptorer måste vara trötta eller något efter alla avtändningar osv så därför tror jag ett ordentligt uppehåll är lägligt.
Citera
2015-05-16, 00:34
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totaler.krieg
Ja, förstår känslan. Tror den försvinner med tiden, fråga din läkare om det finns något sätt att få bukt med svullnaden.

Mitt råd är att du går tillbaka till Imovane, visst munnen smakar skit, men det går över med tiden, några vecka eller så. Tugga tuggummi om du besväras av smaken under dagen. Men den försvinner som sagt.

Nej, har haft Imovane på recept i över 6månader. Tappat 7kg i kroppsvikt då jag inte ens kan dricka vatten. Så Zopiklon är uteslutet.
Citera
2015-05-16, 00:38
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Nej, har haft Imovane på recept i över 6månader. Tappat 7kg i kroppsvikt då jag inte ens kan dricka vatten. Så Zopiklon är uteslutet.

Svullnar halsen av imovane så är det pga allergi. Byt till still om du inte gjort det redan. Smaken är ju en bagatell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in