2011-08-04, 09:25
Medlem
btw så är jag en gammal användare un der nytt namn... har fortförande inte hittat alla trådar jag hängde i *jobbigt*
Citera
2011-08-04, 09:28
Medlem
jag får ta åt försiktighets åtgärder.. typ ta ur batteriet ur mob.. gömma vissa saker... speciellt vassa sådana... be polaren låsa in andra saker... Det är totmten i oss som kommer fram och förstör allt

borde bilda en grupp: Flashbackare emot elaka stilnoct tomtar/benzo tomtar som äter upp våra pix
Citera
2011-08-06, 16:19
Medlem
Drapåtrissors avatar
Hittade en karta Imovane 7.5mg men har aldrig provat just det förut. Är det ens lönt och vad är en lämplig dos för att inte bara sova bort en möjlig angenäm upplevelse? Eller är det bara att glömma?
Citera
2011-08-06, 16:28
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Hittade en karta Imovane 7.5mg men har aldrig provat just det förut. Är det ens lönt och vad är en lämplig dos för att inte bara sova bort en möjlig angenäm upplevelse? Eller är det bara att glömma?

Jag kan lätt ta minst fyra stycken (utan tolerans) och inte somna men samtidigt inte få några minnesluckor. Det som är lite lurigt med Imovane (tycker jag) är att man inte inser förrän dagen efter att man faktiskt var ganska skev. Tycker också att Imovane skiljer sig stor från Stilnoct, man är mycket mer kontrollerad på Imovane och får i princip inga hallucinationer eller liknande.

Tycker du kan börja med två och sedan känna dig fram lite hur det känns. Fast det är ju ganska svårt att känna av, för oftast är man mer påverkad än man tror.

Jag tycker Imovane och Stilnoct fungerar som så att vill man sova så går det men vill man inte så är det inga större problem att hålla sig vaken, om man inte tar extrema doser då.

Citera
2011-08-06, 16:33
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps
Jag kan lätt ta minst fyra stycken (utan tolerans) och inte somna men samtidigt inte få några minnesluckor. Det som är lite lurigt med Imovane (tycker jag) är att man inte inser förrän dagen efter att man faktiskt var ganska skev. Tycker också att Imovane skiljer sig stor från Stilnoct, man är mycket mer kontrollerad på Imovane och får i princip inga hallucinationer eller liknande.

Tycker du kan börja med två och sedan känna dig fram lite hur det känns. Fast det är ju ganska svårt att känna av, för oftast är man mer påverkad än man tror.

Jag tycker Imovane och Stilnoct fungerar som så att vill man sova så går det men vill man inte så är det inga större problem att hålla sig vaken, om man inte tar extrema doser då.

Ok kör på det och återkommer med hur det var.
Citera
2011-08-06, 16:49
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimps

Själv tycker jag att det är tvärtom. Ibörjan när jag tog imovane fick jag rejäla hallisar, men numera kan jag käka en karta utan några alls, blir dock skev om jag tar mycket.

På stilnoct blir jag bara brutalt nockad och måste slänga mig i sängen direkt typ, aldrig fått hallisar på stilnoct.

Men dom är lite luriga dom där z-analogerna

Tycker 3st är en ganska lagom dos första gången.
Citera
2011-08-06, 17:02
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ok kör på det och återkommer med hur det var.

Kör på!

Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Själv tycker jag att det är tvärtom. Ibörjan när jag tog imovane fick jag rejäla hallisar, men numera kan jag käka en karta utan några alls, blir dock skev om jag tar mycket.

På stilnoct blir jag bara brutalt nockad och måste slänga mig i sängen direkt typ, aldrig fått hallisar på stilnoct.

Men dom är lite luriga dom där z-analogerna

Tycker 3st är en ganska lagom dos första gången.

Ja, självklart. Ber om ursäkt för att jag glömde skriva det, alltså att det är så pass väldigt individuellt med dessa z-analoger. Många som reagerar så pass olika.

Citera
2011-08-06, 17:20
Medlem
Finurliga-damens avatar
Skulle imovane funka bra för att dämpa eller avbryta en snetripp på t.ex LSD?

Mvh
Citera
2011-08-06, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finurliga-damen

Mvh

Tror det skulle funka!

Hade själv 15mg imovane med mig ifall jag skulle snea.
Citera
2011-08-06, 18:27
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurliga-damen

Mvh

Det gör det säkert men det bästa du kan ha är någon typ av neuroleptika, Haldol exempelvis. Sedan kan du självklart även ta detta med Imovane.

Citera
2011-08-06, 19:18
Medlem
Drapåtrissors avatar
Har tagit 3 st men känner efter två timmar ännu ingenting? Kan dom vara utgångna och minskat i effekten? Vad händer om jag tar två till? Det är ju första ggn så fegar lite ändå.
Citera
2011-08-06, 19:22
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Har tagit 3 st men känner efter två timmar ännu ingenting? Kan dom vara utgångna och minskat i effekten? Vad händer om jag tar två till? Det är ju första ggn så fegar lite ändå.

Man brukar oftast första gångerna inte förstå att man själv är påverkad, är du säker på att du är helt utan effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in