2015-05-03, 22:59
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Just för Imovane så vet jag att det står att grapefrukt ökar effekten.

http://www.fass.se/LIF/product?userT...teraction-food

Då ber jag om ursäkt. Trodde det var sånt som diskuterades på obskyra forum. Sorry!
Citera
2015-05-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Inte fan står det att Grapefrukt boostar läkemedel på FASS?

Alkohol är idiotiskt att blanda med Stilnoct då det leder till minnesluckor och andra saker.

Citerar för den hundrade gången kanastre. "Benzo och alkohol öppnar dörren för "monstret" men det är ju inte säkert att det kommer ut för det. Stilnoct däremot öppnar inte bara dörren utan går in och petar på fanskapet med en pinne".

(FB) Era Stilnoct-erfarenheter
Ja det är idiotiskt att ta medicin i russyfte över huvud taget och jag brukar vara noga med att skriva att jag inte rekommenderar att testa när jag svarar på liknande inlägg, men denna användaren har jag pratat med tidigare så det kändes inte nödvändigt.

Jo, såhär står det i FASS:
Citat:
Grapefrukt och grapefruktjuice ska undvikas när du tar Imovane. Grapefrukt kan öka effekten av Imovane.

edit: var visst för långsam
Citera
2015-05-03, 23:19
Medlem
No6s avatar
Notera Imovane kan öka effekten. Jag har testat dricka några glas grapefruktjuice nån timme innan intag ett par gånger, aldrig har jag märkt av någon boostad effekt, iaf inte den effekt jag antar vi snackar om här(lugnande). Har dock ej testat med direkt pressad grape. Det är med fruktjuice osv, köpte den juice som jag blev rekommenderad av folk från en stora boostar- tråd här på forumet.

En folköl nån timme innan får jag dock märkbart bättre effekt av både Imovane, xanor osv. Notera återigen, EN FOLKÖL. Inte 5 starköl 5 groggar. Ja, jag har även blandat Imovane med ren sprit. Alla gånger jag tagit det i början av fyllan har det slutat med att jag däckat totalt och fått blackout, har jag tagit när jag varit full och innan jag ska slagga så har jag varit för full för att ens reagera på effekten. Så det är absolut ingen blandning jag rekommenderar, när man läst att man kan få andningsdepp osv. Dessutom efter jag gjort dessa blandningar, flera veckor efter så har hjärnan varit helt avstängt i princip. Logiska tänkandet, minnet helt dött. Lustiga drömmar osv. Nästan lite psykotisk.

Ska förövrigt ha ett uppehåll från allt hela sommaren nu till September tidigast då jag ska gå ner i vikt bla. Man vill ju ta imovanen Innan man äter, och då äter jag som en jävla gris och bäljer i mig dryck. Allt smakar mycket godare när Imovane-effketen kommer, dagen efter dock... för mig har det ibland gått så långt att jag äter ett mål om dagen, då innan jag lägger mig efter jag tagit Imovane. Japp. Så fast kan man bli vid dessa.

Nånting jag är sugen på att testa nån gång är Imovane rektalt, varit sugen på att testa länge men inte haft orken/modet.
Senast redigerad av No6 2015-05-03 kl. 23:26.
Citera
2015-05-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Notera Imovane kan öka effekten. Jag har testat dricka några glas grapefruktjuice nån timme innan intag ett par gånger, aldrig har jag märkt av någon boostad effekt, iaf inte den effekt jag antar vi snackar om här(lugnande). Har dock ej testat med direkt pressad grape. Det är med fruktjuice osv, köpte den juice som jag blev rekommenderad av folk från en stora boostar- tråd här på forumet.

En folköl nån timme innan får jag dock märkbart bättre effekt av både Imovane, xanor osv. Notera återigen, EN FOLKÖL. Inte 5 starköl 5 groggar. Ja, jag har även blandat Imovane med ren sprit. Alla gånger jag tagit det i början av fyllan har det slutat med att jag däckat totalt och fått blackout, har jag tagit när jag varit full och innan jag ska slagga så har jag varit för full för att ens reagera på effekten. Så det är absolut ingen blandning jag rekommenderar, när man läst att man kan få andningsdepp osv. Dessutom efter jag gjort dessa blandningar, flera veckor efter så har hjärnan varit helt avstängt i princip. Logiska tänkandet, minnet helt dött. Lustiga drömmar osv. Nästan lite psykotisk.

Ska förövrigt ha ett uppehåll från allt hela sommaren nu till September tidigast då jag ska gå ner i vikt bla. Man vill ju ta imovanen Innan man äter, och då äter jag som en jävla gris och bäljer i mig dryck. Allt smakar mycket godare när Imovane-effketen kommer, dagen efter dock... för mig har det ibland gått så långt att jag äter ett mål om dagen, då innan jag lägger mig efter jag tagit Imovane. Japp. Så fast kan man bli vid dessa.
Känner igen den där "alkohol+imovane - bakfyllan". Inte i flera veckor kanske men väl ett par dagar. Man går som på autopilot, känns som kroppen styr sig själv och hjärnan sitter bakom en rökridå och bara observerar vad som händer. Har även hallucinerat skapligt dagen efter, skuggor som fladdrar och bokstäver som flyter omkring. Även hört rösthallucinationer och musik som inte finns - mycket märkligt men går alltid över som tur är.
Citera
2015-05-03, 23:45
Medlem
maskroooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Alkohol.

Fast att grape inte boostar stilnoct var en nyhet för mig, trodde ämnena fungerade likadant.
Men finns inte stor risk för andningsdepression ifall man kombinerar alkohol och stilnoct? Vill ju inte direkt "leka" med döden, mest flumma. Flumma som i att vara hög på thc
Citera
2015-05-04, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskrooos
Men finns inte stor risk för andningsdepression ifall man kombinerar alkohol och stilnoct? Vill ju inte direkt "leka" med döden, mest flumma. Flumma som i att vara hög på thc
Det kan jag inte kommentera då jag inte har någon erfarenhet av stilnoct men har inte upplevt något sådant på imovane i alla fall. Men ja, THC är ju klart ett säkrare alternativ. Om du nödvändigtvis ska blanda så drick inte mer än ett par öl - ingen starksprit och inget vin med andra ord. Det blir inget bra, tro mig. Googla gärna på det om du är orolig!

Jag tror nog ändå att det är större risk för att få "blackout" och skada sig genom att tappa sinnet snarare än att få någon form av andnöd. Var försiktig
Citera
2015-05-04, 20:16
Medlem
Är de bara jag som får extrema hallisar av stillnoct när man ska sova haha?
Citera
2015-05-04, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xanishwtf
Är de bara jag som får extrema hallisar av stillnoct när man ska sova haha?
Nej, inte bara du. Z-analoger och hallisar går hand i hand... Men det är väl bara när du stannar uppe, dvs tabletten redan ger effekt innan du lagt dig för att sova? Annars bör du nog byta till Imovane.
Citera
2015-05-04, 20:33
Medlem
Okej men jag äter inte det konstant utan har hänt några gånger
Citera
2015-05-04, 21:17
Medlem
För att göra det klart med grapefrukten

"Grapefrukt och grapefruktjuicer i kombination med Imovane minskar kroppens förmåga att göra sig av med det verksamma ämnet zopiklon. Du bör därför undvika att äta grapefrukt eller dricka grapefruktjuice under behandlingen med Imovane, eftersom kombinationen kan leda till att du får en kraftigare effekt av medicinen. Det ökar också risken för biverkningar."
Citera
2015-05-04, 22:32
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Nej, inte bara du. Z-analoger och hallisar går hand i hand... Men det är väl bara när du stannar uppe, dvs tabletten redan ger effekt innan du lagt dig för att sova? Annars bör du nog byta till Imovane.

Om jag kör 4-5 Stilnoct kommer hallisarna som ett brev på posten. Är alltid medveten om att det är hallisar dock så det är aldrig på något sätt obehagligt. Satt en gång och spelade gitarr med ett gäng kuddar som publik, och i mörkret och det svaga skenet från datorskärmen såg det ut som människor. Jag kunde då leva mig in i känslan av att det var riktiga människor och det var faktiskt en angenäm upplevelse, om än en aning fånig så här i efterhand

Dock råder jag ingen att flumma på det för logiken som råder i detta tillstånd är inte av denna värld, och blandar man in Facebook eller liknande i ekvationen kan det bli en riktig röra som man med ångesten högt upp i bröstet måste reda ut dagen efter. Vidare drabbas jag vid högre doser av något som kan liknas vid en alkohol-bakfylla fast värre (mycket större påverkan på psyket och främst humöret). Inte värt det helt enkelt!
Citera
2015-05-04, 22:57
Medlem
No6s avatar
Stilnoct tycker jag är en jävligt oberäknelig medicin. Ena gången känns det som jag ska spy ner mig, nästa gång får jag ett skönt rus, gången efter börjar väggarna röra sig(hallisar). Kan tillägga att det är 100% apoteksvaror. Kanske är kosten som spelar in, jag käkar iaf alltid innan jag lägger mig alltid efter jag tagit tabletten.

Värst var en gång förra året när jag fick för mig att blanda bägge, alltså Imovane och Stilnoct. Fick som en slags blackout i vaket tillstånd, satt och kollade in i skärmen i flera minuter på saker som rörde sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in