2020-04-20, 14:39
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Fritt fram att välja, när läkarna specifikt ordinerat Alprazolam krka . Då har jag alltid valt Xanor, samma gäller Pilum, hämtar alltid ut Imovane.

Funkar det då Krka är ju depot tabletter och Xanor är ju snabbverkande? Är det ändå fritt fram och byta bara sådär?
Citera
2020-04-20, 15:05
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Funkar det då Krka är ju depot tabletter och Xanor är ju snabbverkande? Är det ändå fritt fram och byta bara sådär?

Tyvärr inte om det är depot, har läkaren specifikt skrivit depot är det bara depot som gäller. Xanor har både depot och snabbverkande, detsamma gäller Krka.
Citera
2020-04-24, 00:19
Medlem
Fattar inte grejen med detta preparat.
Har ätit en 7,5a nu varje natt och den har inte gett någon effekt förrän flera timmar senare. Helt sjukt, det ska ju verka efter ca en timme max. Någon annan som upplever samma sak?
Citera
2020-04-24, 11:15
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Har ätit en 7,5a nu varje natt och den har inte gett någon effekt förrän flera timmar senare. Helt sjukt, det ska ju verka efter ca en timme max. Någon annan som upplever samma sak?

Exakt så är det för mig med, detsamma gäller även Zolpidem. Men brukar få ringa effekt utav dem oavsett dosering.
Citera
2020-04-24, 11:41
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli

Jag får metallsmak efter typ 15min somnar inom 30min. Och så har det varit dom senaste +15år sen.
Citera
2020-04-25, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Om Zopiklon är ett s.k ”korttids preparat”, hur kommer det sig att man får 100 pack efter 100 pack utskrivna, generös läkare? Fått utskrivet det 12 gånger nu.
Det är ju min psykiatriker så med tanke på min bakgrund vill läkaren väl vara snäll och låta mig sova.

Och jag som bara får Zolpidem 10mg.. kan inte sova utan..
Citera
2020-04-26, 00:18
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Som Kurtan sa "ropa inte hej förrän du hämtat vatten"... ..väldigt individuellt, men du kan få toleransökning efter en vecka, och då behöver en till för att somna...och sedan tre... Nu är du förhoppningsvis ingen missbrukspersonlighet som undertecknad, men mitt rekord ("påtvingat" av jobbskäl och pissprov) är 15 st - per dag, och utan att verka "påverkad", snarare väldigt vaken och spirituell, roddade seminarier. "tog folk" etc... ...bara några varningens ord.

Har ätit Zolpidem regelbundet i ca 10 år och jag känner i princip ingen som helst effekt längre om jag tar det oralt. Men om jag tar det rektalt typ 20 - 30mg då jäklar slår det på. Så mitt råd är att gå till Apoteket och skaffa dig en pump. Du kan få en gratis om du säger att du behöver en för att ta nåt speciellt läkemedel, eller så kan du säga som jag, att du behöver en för att dosera medicnin till din katt eller hund. Då kostar den typ en 50 lapp och jag tycker att den fungerar väldigt bra.
Brukar bara lägga tabletterna i pumpen och sedan trycka igen den så hårt jag kan så att dom krossas, sedan sätter jag på kranen på så varmt vatten som möjligt, sänker strålen och suger upp en del. Sedan lägger jag mig på alla fyra drar ner brallorna, kör in den och skjuter av.

Väldigt skönt!

/Mvh
Citera
2020-04-26, 22:59
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Hur förknippar ni namnet Stillnoct?

Jag tänker - fortfarande knockad - still knoced

Eller - fortfarande borta
alt, stilla, lugnt
Jag förknippar "Stilnoct" med att jag utan tolerans blir knockad inom typ 15 minuter utan tolerans.
Därför passar ordet bra, för jag blir verkligen "knockad", pang låter det bara när det börjar verka sen sover jag. Bra jävla insomningsmedel.
Citera
2020-04-27, 15:59
Medlem
papperskulas avatar
Hur är det med Zopiklon, kan man ha lite skoj på dom, eller bara att kasta ?
Har ett gäng hemma som jag fick utskrivet för ett tag sedan, men aldrig blivit att jag använt dessa då jag är nöjd med Theralen.

Försökte läsa igenom tråden, vissa verkar påstå det , men sägs inget om hur många (7.5mg) man bör ta
Senast redigerad av papperskula 2020-04-27 kl. 16:07.
Citera
2020-04-27, 16:08
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskula
Hur är det med Zopiklon, kan man ha lite skoj på dom, eller bara att kasta ?
Har ett gäng hemma som jag fick utskrivet för ett tag sedan, men aldrig blivit att jag använt dessa då jag är nöjd med Theralen.

Försökte läsa igenom tråden, vissa verkar påstå det , men sägs inget om hur många (7.5mg) man bör ta

Skoj och skoj, ta några stycken och håll dig vaken och rapportera till oss nästa dag. Du kommer bara vimsa runt i lägenheten och knappt minnas något alls.
Citera
2020-04-27, 17:57
Medlem
Om jag slänger i mig 80 mg zolpidem vid sex på kvällen så bör allt vara väck 12 timmar senare.. har jag förstått rätt?
Citera
2020-04-27, 18:38
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Om jag slänger i mig 80 mg zolpidem vid sex på kvällen så bör allt vara väck 12 timmar senare.. har jag förstått rätt?
Du kommer känna dig påverkad dagen efter med den dosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in