2019-05-18, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rhodellisania
Fem mg har funnits hela tiden om du får100 tabletter åt gången. Däremot har du recept på 30 st åt gången så har det inte funnits. Men vill helst slippa skiten och hoppas det gåt.
Fullständig kaos. Apoteket har inte 7,5 mg Imovane och generiska fungerar inte på mig, psyk vägrar skriva ut 100-pack, psyk, VC, osv har inte riktiga imovane 7,5 mg. Har sovit två-tre timmar per natt i sisådär tre månader.
Citera
2019-05-18, 00:49
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Metallsmaken är som sagt övergående ganska snabbt. När jag tog min första Imovane för cirka fem år sedan fick jag rejäl metallsmak som satt i ett bra tag. Idag får jag inte ens en uns av metallsmak även om jag trycker i mig ett helt paket.

Hear hear!

Fick bara metallsmak de första 10 gångerna kanske, sen vart det lugnt. Har aldrig fått det utav zolpidem.

Inte ätit någon imovane eller zolpidem sen i september. Bland det bästa jag gjort i mitt sketna liv. Behövde bara ringa till psykiatrin och säga ''tjenare, skulle behöva mer nu'' och samma kväll slängde man i sig 20 stycken. Fy fan vad trasig man var då. Never again !
Citera
2019-05-18, 00:54
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Fullständig kaos. Apoteket har inte 7,5 mg Imovane och generiska fungerar inte på mig, psyk vägrar skriva ut 100-pack, psyk, VC, osv har inte riktiga imovane 7,5 mg. Har sovit två-tre timmar per natt i sisådär tre månader.

Håller med om att det finns dåliga generiska men Zopiklon Pilum tex. har jag kunnat jämföra helt med Imovane Meda? Orion däremot och liknande är ju helt värdelösa.

Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hear hear!

Fick bara metallsmak de första 10 gångerna kanske, sen vart det lugnt. Har aldrig fått det utav zolpidem.

Inte ätit någon imovane eller zolpidem sen i september. Bland det bästa jag gjort i mitt sketna liv. Behövde bara ringa till psykiatrin och säga ''tjenare, skulle behöva mer nu'' och samma kväll slängde man i sig 20 stycken. Fy fan vad trasig man var då. Never again !

Bra gjort om du inte kunde hantera det. Tycker också det är skönt att inte behöva äta sömnmedel längre. Var riktigt jobbigt att behöva ta det varje kväll tidigare för att ens kunna somna några timmar.
Citera
2019-05-18, 02:08
Bannlyst
Citat:
Håller med om att det finns dåliga generiska men Zopiklon Pilum tex. har jag kunnat jämföra helt med Imovane Meda? Orion däremot och liknande är ju helt värdelösa.
Pilum och fungerar då och då men jag har fan inte sovit på flerera månader...
Citera
2019-05-18, 10:45
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Pilum och fungerar då och då men jag har fan inte sovit på flerera månader...

Fyfan vad jobbigt. Har själv lidit av insomnia emellanåt och vet vilket helvete det är, kombinerar du med något övrigt för sömnen? Kan tycka att en kombination av tex. Nozinan och Theralen kan fungera bättre än Z-analogier många gånger på mig.
Citera
2019-05-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhodellisania
Fem mg har funnits hela tiden om du får100 tabletter åt gången. Däremot har du recept på 30 st åt gången så har det inte funnits. Men vill helst slippa skiten och hoppas det gåt.

Suck, det är inte vad apoteken jag pratat med informerat mig om, men att de ofta har dålig koll känns inte som en nyhet.
Citera
2019-05-18, 13:37
Bannlyst
Citat:
Fyfan vad jobbigt. Har själv lidit av insomnia emellanåt och vet vilket helvete det är, kombinerar du med något övrigt för sömnen? Kan tycka att en kombination av tex. Nozinan och Theralen kan fungera bättre än Z-analogier många gånger på mig.
Ja verkligen. Jag tar bara Z-analog till natten. Psyk kaosar och fungerar liksom inte just nu. Får Zopiklon 7,5 mg som liksom inte fungerar. Så fort jag får riktiga Imovane MEDA 7,5 mg så sover jag mycket bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Suck, det är inte vad apoteken jag pratat med informerat mig om, men att de ofta har dålig koll känns inte som en nyhet.
Nej de verkar inte själva riktigt veta heller och behöver ringa runt osv.
Citera
2019-05-23, 04:11
Medlem
Psykotons avatar
Pilum har sin fabrik utanför Riga, Lettland. Det betyder inte att de är dåliga men shit vilken dålig dragering de har. De är nog billigast att köpa in

Jag har fått 7,5mg tabletter från Stada (Tyska) och Jubilant (Belgiska). De håller samma kvalitet som originalen. FInns att beställa om man frågar, åtminstone fram till förra veckan.

Lycka till alla olycksbröder och systrar som lider av Imovane-torkan. Det måste vara en taktik från högre makter för att kränga mer quetiapin, Theralen, Lergigan, Propavan osv
Citera
2019-05-23, 07:39
Medlem
KringExs avatar
Ni som har problem i Imovanetorkan, och har det på recept, är det inte ganska lätt att få byta till Stilnoct?
Citera
2019-05-24, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ni som har problem i Imovanetorkan, och har det på recept, är det inte ganska lätt att få byta till Stilnoct?
Mycket enkelt.
Citera
2019-05-24, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Pilum har sin fabrik utanför Riga, Lettland. Det betyder inte att de är dåliga men shit vilken dålig dragering de har. De är nog billigast att köpa in

Jag har fått 7,5mg tabletter från Stada (Tyska) och Jubilant (Belgiska). De håller samma kvalitet som originalen. FInns att beställa om man frågar, åtminstone fram till förra veckan.

Lycka till alla olycksbröder och systrar som lider av Imovane-torkan. Det måste vara en taktik från högre makter för att kränga mer quetiapin, Theralen, Lergigan, Propavan osv
Paranoia är bara en högre form utav uppmärksamhet ().
Citera
2019-05-24, 19:28
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Mycket enkelt.

Åt du inte Stilnoct då när det inte fanns några Imovane 7,5 att hämta ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in