2014-01-18, 20:36
Medlem
dreaminlikehells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojsiii
Jag håller på att bli galen på dessa förbannade läkare!

Har 1 Stilnoct 10mg per kväll för att kunna somna, som är mitt problem, när jag väl sover så sover jag. Men utan Stilnoct så ligger jag vaken minst 5 timmar i sängen och det tär ju på en fruktansvärt då man ska upp och jobba 7.

Så nu då jag skulle förnya mitt recept så ringer någon random läkare upp mig och säger att jag bara fått det som behovsmedicin(?) haft Stilnoct utskrivet i 7 månader och inte som någon behovsmedicin utan 1 per kväll! Först frågar hon om jag prövat theralen och propavan, vilket jag svarar att jag har och det hjälpte mig inte somna och jag var alldeles förstörd halva dagen efteråt, jätte trött och hängig...Men har du provat Atarax?

Dum som man va så tänkte jag väl "kan ju testa". 50mg atarax blev på ordinationen och "1 extra vid utebliven effekt" Gick och hämtade ut pillrerna sen iväg t jobbet.

Så jag tog 2st kl 22.00, väntade en timme och kände vad i helvete är detta för socker piller dem skrivit ut? Tog en till vid 23.00 och lyckades somna vid 03.00!!!!! Alltså 5 timmar efteråt så det är väl uppenbart att dem inte fungerar?

Sen när jag väl somnade så vaknade jag upp 4 gånger helt jävla paralyserad och kunde inte röra på mig, kunde bara se med mina ögon och kunde se ut igenom fönstret till hallen, iaf här börjar det riktigt obehagliga, jag såg några skepnader springa förbi i hallen och jag greps av panik!! Försöker ta mig ur sängen men kan som sagt inte röra på mig eller skrika på hjälp. Sen blir det svart.

Jag vaknar upp igen av fotsteg i rummet där jag ligger och sover, samtidigt som en mörk röst skrattar. Även här kunde jag inte röra mig eller skrika, bara se med ögonen, men kan ju inte vrida huvudet till höger där ljuden kommer ifrån! Väldigt obehagligt. Svart....

Vaknar upp en tredje gång med samma som tidigare och nu är det tänt i hallen och jag hör mina kollegor prata mysteriskt, fick återigen panik och ville upp ur sängen men kunde inte röra på mig.. sen svartnade.

Så jag ringde vårdcentralen igår och läkaren som skrev ut detta är f.ö inte min ordinarie läkare(han är tydligen bortrest), iaf hon skulle ringa upp mig! Men gjorde hon det, nej..... så inväntade att hon skulle ringa idag men inte det heller så jag ringer åter igen till vårdcentralen och frågar vad dem håller på med, samt förklarar vilket helvete jag har haft dem senaste 3 dagarna med bara några få timmars sömn.

Så då ringer en NY läkare upp mig och drar samma jävla ramsa att Stilnoct är så beroendeframkallande hej o hå och du är ju ung etc.. Har tramadol utskrivet mot kronisk värk (Cervikal syndrom) iaf så jag poängterade det och jag har alltid skött mina mediciner bra så vad är problemet?

Får till svar "OJ Tramadol! oj oj Nä det är ju beroendeframkallande!" Vad i helvete!? Så jag frågade om hon tycker det är okej att jag inte ska få sova någonting framöver eller om dem kan hjälpa mig? Får då till svar: Nä vi kan inte hjälpa dig, det finns ingen här som kommer skriva ut stilnoct åt dig!!

Fitta vad less jag är och ursäkta det långa inlägget. Väntar nu på att mina ordinarie läkare kommer tillbaka till jobbet så ska jag boka in en träff med han men vafan ska man göra nu? Kommer aldrig i livet äta atarax igen då det inte fick mig att sova och gav den mest obehagliga natten i mitt liv.

Så är dem, känner igen mig i detta!
Citera
2014-01-18, 20:37
Medlem
Mitt tips är dock att du lägger upp det fint.. Och inte gnäller för mycket. Fast att man alltid ska överdriva sina besvär lite när man träffar en läkare, annars gör de inget..Säg hur jobbigt det är för dig när du inte får sova. Men låt inte för beroende, för då bli det bara ännu mer problem!

Men säg att du måste ha dem för att sova. Har du testat akupunktur någon gång? Det fungerar olika på alla, men man kan bli väldigt "drogad" av det. Och inte kunna göra annat än att sova. Fick akupunktur för några dagar sedan, mot värken i kroppen, men de slog till direkt i huvudet. Jag var som nerdrogad i ett dygn ungefär, känner av det än.. lite i alla fall.

Men det är ju inte jättebra när man ska jobba direkt efteråt kan jag säga..
Citera
2014-01-18, 21:16
Medlem
Har märkt att det bästa för att få ut stilnoct imovane mm är att varva dom varannan v imovane varannan stilnoct. Då får man inte lika mycket tolerans heller.
Citera
2014-01-19, 06:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Har märkt att det bästa för att få ut stilnoct imovane mm är att varva dom varannan v imovane varannan stilnoct. Då får man inte lika mycket tolerans heller.

Tolenrans utvecklingen e grym på stilnoct....aldrig vart med om nåt liknande......ingen benzo nåt ,alpra kommer i närheten till att öka dos för effekt
Citera
2014-01-19, 10:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
DUM fråga: kan man tillverka zolpidem eller zopiklon själv? Koka ihop hemma i köket?

Haha nej knappast.
Citera
2014-01-19, 12:25
Bannlyst
Äter runt 15st Imovane om dagen just nu och trots detta så funkar jag i det sociala livet eller sanningen kanske är tack vare dom.. Har fattat att det ej kommer bli kul att kliva av dom... Tips någon? Har pågått i drygt tio år
Citera
2014-01-19, 13:44
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAlpra
Äter runt 15st Imovane om dagen just nu och trots detta så funkar jag i det sociala livet eller sanningen kanske är tack vare dom.. Har fattat att det ej kommer bli kul att kliva av dom... Tips någon? Har pågått i drygt tio år

Ja med runt 15st imovane per dag i 10 år så får du en riktig AT.

Skulle rekommendera ett sjukhus för att få hjälp under AT:n
Citera
2014-01-19, 21:41
Medlem
Ojsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappegojja
Mitt tips är dock att du lägger upp det fint.. Och inte gnäller för mycket. Fast att man alltid ska överdriva sina besvär lite när man träffar en läkare, annars gör de inget..Säg hur jobbigt det är för dig när du inte får sova. Men låt inte för beroende, för då bli det bara ännu mer problem!

Men säg att du måste ha dem för att sova. Har du testat akupunktur någon gång? Det fungerar olika på alla, men man kan bli väldigt "drogad" av det. Och inte kunna göra annat än att sova. Fick akupunktur för några dagar sedan, mot värken i kroppen, men de slog till direkt i huvudet. Jag var som nerdrogad i ett dygn ungefär, känner av det än.. lite i alla fall.

Men det är ju inte jättebra när man ska jobba direkt efteråt kan jag säga..

Jao, haha får ta och bita mig i läppen, satan jag vill ju bara kunna arbeta och inte behöva sjukskriva mig. Det är väl inte mer än rätt tycker man Har iaf en whiplash skada från helvetet, och någon nerv som är i kläm vilket plågar mig 24/7, smärtan och symtomen blir givetvis värre utan sömn så jag har käkat mer tram dessa dagar för att kunna pallra mig igenom arbetet.

När de kommer till akupunktur så sa någon till mig att det fanns en risk att det kunde förvärra skiten? Men kan nog vara värt att kolla upp, hade tänkt börja med sjukgymnastik på vc men sjukgymnasten vill först att jag får ordning på sömnen Jävla cirkus!

Aja, nu ska jag försöka röka ner mig med lite brunt tills man förhoppningsvis somnar
Citera
2014-01-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAlpra
Du kan säkert be din läkare skriva ut andra medeciner som inte e beroende framkallande tex sarot mm. Kanske kan ha dom en månad med 7nnan du sluttar med allt.
Citera
2014-01-20, 20:39
Medlem
Min sömn är helt uppfuckad, har lyckats vända dygnet totalt så nu tänkte jag "vrida tillbaka det" med hjälp av imovane ett par dagar. Är det 5mg som rekommenderas per natt? Har ingen tolerans.
Citera
2014-01-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ojsiii
Jao, haha får ta och bita mig i läppen, satan jag vill ju bara kunna arbeta och inte behöva sjukskriva mig. Det är väl inte mer än rätt tycker man Har iaf en whiplash skada från helvetet, och någon nerv som är i kläm vilket plågar mig 24/7, smärtan och symtomen blir givetvis värre utan sömn så jag har käkat mer tram dessa dagar för att kunna pallra mig igenom arbetet.

När de kommer till akupunktur så sa någon till mig att det fanns en risk att det kunde förvärra skiten? Men kan nog vara värt att kolla upp, hade tänkt börja med sjukgymnastik på vc men sjukgymnasten vill först att jag får ordning på sömnen Jävla cirkus!

Aja, nu ska jag försöka röka ner mig med lite brunt tills man förhoppningsvis somnar

ÅÅåh.. Aj, då vet jag ungefär hur du har det. Jag har också sådana skador sedan en bilolycka 2009.. Varför vill sjukgymnasten vänta med behandling tills du kan sova? (Min sjukgymnast frågade iofs om jag rökte, snusade, eller tog mediciner) ..
Vad menade personen med att det kunde förvärra saken med akupunktur? På vilket sätt?
Citera
2014-01-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Min sömn är helt uppfuckad, har lyckats vända dygnet totalt så nu tänkte jag "vrida tillbaka det" med hjälp av imovane ett par dagar. Är det 5mg som rekommenderas per natt? Har ingen tolerans.

Jag själv skulle ta 10 till 15 mg för att må bäst. Mek testa med femmg känner du inte effekt så ta 5 -10 ▪mg till .detberoe på hur personen e mm som spelar in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in